Raiffeisenbank nabízí novým klientům tři procenta. Ti stávající mají smůlu a téměř nulové úročení

V době rostoucích úrokových sazeb a minimálně dvouprocentní inflací přichází rakouská Raiffeisenbank (RB) s nabídkou pro nové klienty: Svěřte nám své peníze a spořte za tříprocentní úrok. Věc má ale háček. Nabídka se týká jen těch, kdo ještě u RB žádný účet neměli, a je jen na šest měsíců. Pak „neodolatelná sazba“ klesne a z někdejších nových klientů se stanou ti stávající.
Ilustrační koláž: FAEI.cz

A ti se dnes musí pokojit s téměř nulovým úročením na běžném účtu, respektive dosáhnou na maximálně jednoprocentní úročení, pokud každý měsíc splní pravidla reklamní akce „Bonusové úročení zůstatku na spořicím účtu eKonto XL“ platné od začátku ledna.

„Raifka mne před pár lety nalákala na akci pro nové klienty, kdy jsem měla mít při vkladu vyšším než 150 tisíc korun zvýhodněný úrok. Dnešní realitou je, že z milionu uloženého na spořicím účtu u této banky mám po zdanění měsíčně čistého pár desítek korun měsíčně. A banka se ani neobtěžovala mne informovat o změně podmínek,“ vybavuje si paní Zuzana, klientka Raiffeisenbank (pozn. red. – celé jméno a kontakt má redakce k dispozici).

A pokud by si paní Zuzana chtěla uložený milion korun vybrat v bance v hotovosti, stálo by jí to 1500 Kč za nadlimitní výběr. „Nehoráznost! Za tu dobu, co mám v RB uložené tyhle peníze, mi tolik ani náhodou na úrocích nevydělaly,“ říká.

PSALI JSME:
Creditas opět zvýšila úroky

Nová reklamní akce Raiffeisenbank pro nové spořící klienty s tříprocentním zhodnocením úspor se paní Zuzany, která je klientem banky již několik let, osobně dotkla: „Dlouhé roky tady dochází k diskriminaci zákazníků, kteří se již někomu „upsali“ a nikdo s tím nic nedělá. Běžně to dělají mobilní operátoři, banky ale třeba i UPC, když novým zákazníkům nabízejí nesrovnatelně lepší podmínky, než jaké mají současní zákazníci.“

Podle ní jde o výsměch stávajícím klientům, pro které u RB platí zhodnocení spořicích účtů ve výši 0,01–0,1 %. „Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají,“ říká budoucí bývalá klientka Raiffeisenbank. O tom, že se spořicím účtem přejde do jiné banky, už nemá pochyb: „Kdo by váhal, když z milionu na spořicím účtu můžu mít jinde místo stokorun ročně téměř deset tisíc, a když mi takzvaně má banka nenabídne stejné podmínky jako novým klientům.“

PSALI JSME:
Equa Bank zvyšuje úroky

Zavřít reklamu ×
  1. Také mne překvapila reklama RB na 3% a začal jsem o tom uvažovat. Předtím jsem si počítal uložený a fixovaný 1 mil. Kč na pár stovek ročně, takže 3% (tedy 30.000 mínus daň) už zní lépe. Ale ….. Jak vidět, jsou to podrazáci. Účet u nich mám asi 20 let a asi odejdu.

  2. Ach bože. Proč se paní Zuzana už dávno nezajímala o podmínky v jiných bankách? Vždyť v několika se dají najít mnohem výhodnější!!

  3. Dobrý den přeji, nesmyl. Poplatek za nadlimitní výběr se neúčtuje u osobních účtů (bú, sú). Uvedená informace v článku je DEZINFORMACE. Takový poplatek existuje v ceníku pro firemní účty. V případě, že by paní Zuzana měla důvěru ve své rodinné příslušníky, mohla využít 3% pro ně, navíc NENÍ PRAVDA, že stávající klientka paní Zuzana nemůže 3% mít. Zajděte do Rb a zeptejte se, jak je to pro stávajícího klienta. Tato možnost opravdu existuje. Tolik pro upřesnění Vámi uvedených informací.

    • Dobrý den, není to ani nesmysl, ani dezinformace. Stržený poplatek za nadlimitní výběr ze spořicího účtu jsme viděli v redakci na vlastní oči. Na 3 % se paní Zuzana ptala, bylo jí řečeno, že jako stávající klientka nemá nárok. Tolik k Vámi uvedeným informacím.

Napsat komentář: Karel Úbl Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Finance

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Posvítí nám semafor na cestu ke zdraví?

Analýza
Snaha usnadnit spotřebitelům orientaci v obalech, aby se nenechali zmást líbivými obrázky a lákavými tvrzeními. Systém, který nám pomůže v boji s nezdravými stravovacími návyky. To zní jako krok, proti němuž není možné nic namítat. Ale opravdu je evropské Nutri-Score tou cestou, jíž by se mělo značení potravin ubírat?