Red Bull v ruce biatlonistky Davidové: Skrytá reklama ve vysílání České televize?

Názor
Nadějné české biatlonistce Markétě Davidové se kromě sportovních úspěchů v Anterselvě podařil i další kousek: Do vysílání veřejnoprávní České televize tento týden „propašovala“ plechovku Red Bullu, kterou držela v ruce nejméně při dvou rozhovorech natočených po závodech. O tom, že nešlo o legální postup podle zákona o audiovizuálních mediálních službách, není pochyb.
Kontrolní mechanismy v ČT, pokud jde o nelegální product placement, zřejmě nefungují tak, jak by měly. Reprofoto: ČT

Pokud by totiž šlo o legální product placement, musela by veřejnoprávní televize současně odvysílat i logo „PP“, tedy upozornění pro diváky, že ve vysílání bude následovat propagace konkrétního výrobku za úplatu. Product placement je zákonem poměrně přísně regulován a je umožněn jen za podmínky, že divák o něm bude viditelným způsobem informován.

Plechovku Red Bullu držela i s lyžemi Davidová v ruce nejméně ve dvou případech: Ve vysílání ve čtvrtek 24. ledna, jak dokládá příspěvek na oficiálním facebookovém profilu ČT sport, tak v nedělním pořadu Branky, body, sekundy (viz titulní fotografie). V nedělním vysílání byl však za strany televizního štábu znát jistý posun v tom, že v další části rozhovoru kameraman snímal záběr tak, aby se logo na plechovce schovalo za mikrofon, který držel redaktor v ruce.

Markéta Davidová hodnotí svůj fantastický sprint

Markéta Davidová prožila v Anterselvě snový závod. Ve sprintu byla ze všech nejrychlejší a takto hodnotila svůj výkon… ??

Zveřejnil(a) ČT sport dne Čtvrtek 24. ledna 2019

Sportovní redakce ČT však v každém případě selhala v několika ohledech, které podle našeho názoru nesvědčí o přílišné profesionalitě. Předně – tým, který s biatlonistkou natáčel v Anterselvě, jí měl jasně vysvětlit, že prostě není možné, aby při natáčení držela v ruce plechovku Red Bullu tak, aby byl tento výrobek v záběru kamery s jasně viditelným logem a čitelným názvem.

Za druhé – pokud už jí to umožnili, mělo být logo při následném zpracování příspěvku v pražské redakci rozmazáno. Jedna komerční televize běžně rozmazává i loga výrobců oblečení, které mají jejich reportéři v terénu na sobě. „Pokud se provozovatel vysílání rozhodne rozostřit záběr, aby nebylo čitelné logo, jedná zodpovědně a chrání se tak před případným podezřením ze skryté či neoddělené reklamy,“ uvádí v této souvislosti Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) na svém webu.

Davidová: Tleskám servisu, na lyžích jsem se jen vezla

Ve čtvrtek zlato, v neděli stříbro. Markéta Davidová má za sebou parádní závody v Anterselvě! ????

Zveřejnil(a) ČT sport dne Neděle 27. ledna 2019

Za třetí – dá se pochopit, že se jednou taková chyba stát může. Ale pokud se opakuje, svědčí to o tom, že kontrolní mechanismy v ČT, pokud jde o nelegální product placement, nefungují tak, jak by měly. A přitom Česká televize už má dostatečnou zkušenost s pokutami i za oficiální product placement…

To, že budoucí královna české biatlonu má pro Red Bull slabost, potvrzuje mj. i její účet na Instagramu, kde se to příspěvky s plechovkou jen hemží. Druhou stranou téže mince ale je, že to, co si může dovolit na „instáči“, by jí nemělo procházet ve vysílání veřejnoprávní televize.

PSALI JSME:
Milionářka Koukalová je hvězdou na lyžích i v reklamě

A co je na tom všem nejsmutnější? Red Bull podle svých webových stránek oficiálně podporuje 13 českých sportovců – namátkou jmenujme třeba akrobatického letce Martina Šonku nebo snowboardistku Evu Samkovou. Markéta Davidová ale mezi tuzemskou redbullí třináctkou není…

Reprofoto: https://www.redbull.com/cz-cs/athletes

 

Zavřít reklamu ×
  1. Ještě propaguje Hörman, Českou pojišťovnu, Meoptu, Salomon a Hamé. To vše bez uvedení PP!!!!! Velmi hloupý článek.

      • V jaké době to žijeme, že člověk nemůže ani držet plechani s pitím,aby z toho neměl někdo problém. To je jako ta Charita, která si přivlastnila dobročinné sbírky a koledníci chodí se zapečetěnými krabičkami vybírat peníze pro soukromou firmu Charita s.r.o.

      • tohle je přesně ten důvod, proč přestávám číst jakékoli přiblblé komentáře, týkající se údajně nepovolené reklamy. A abych si hned běžel koupit redbul, který jsem viděl až nyní a jen proto, že na něj bylo upozorněno, tak takový vůl zase nejsem. Ať si každý propaguje co chce,kdy chce a kde chce, mně je tu zcela jedno.

      • To je ještě hloupější reakce, než článek samotný… Dělejte prosím pro svět něco užitečnějšího, než šmírovat každý záběr kamery…

      • Vzhledem k tomu, že u přenosu PP bývá, reportéři mívají sponzorované nápoje na stole, je toto celé irelevantní článek.

  2. Je to vzajemne vyhodny obchod – vy mi udelate raklamu na me sponzory, a ja vam posadim lidi k televizi. Pokud to TV nebude akceptovat a zacne sportovcum reklamy mazat (navic jen nektere), tak se sport presune na jina media, bez ohledu co si o tom mysli RRTV nebo autor clanku.

  3. Stejně jako plechovku energeťáku drží v ruce lyže kde je rovněž logo výrobce vidět. To aby bylo příště rozostřeno vše… To co dělá při rozhovoru Markéta Davidová je zcela běžné u všech sportovců. Nechápu poznámku redakce ,,jak propaguje“…

  4. Ubohý článek. Každý motorkář v seriálu GP má v rozhovoru v ruce RB, tam dokonce pochybuji o tom, že ho v té lahvi fakt mají. A jaký sakra PP, tohle nemá s Českou televizí nic společného. Oni jí ho do té ruky necpali. Proč Vám nevadí Hamé nebo Česká pojišťovna na čelence? Taky PP?

  5. Protože Hamé a Česká Pojišťovna jsou oficiálními sponzory Českého biatlonového týmu… Je vidět, jak spousty lidí co zde píší, ani neví o čem píší.. Pokud je to oficiální sponzor, je jasné že jejich loga budou vidět všude, kde je to možné … Sponzoring je úměrný k reklamě …:)

  6. skrývat loga má smysl u těch méně hezkých protože u této tu reklamu normální chlap stejně ani nevidí

  7. Autor článku píše, že to bylo dvakrát. Tak to není moc všímavý. Plechovku držela i při rozhovoru během minulých závodů. Skutečně nechápu, jaký je rozdíl mezi těmi všemi reklamami, kterými se sportovní přenosy jen hemží (někdo to platit musí), reklamami na oblečení sportovců (i oni se nějak musí živit), pózováním se sportovním materiálem nebo tedy s energetickým nápojem.

  8. Lidi.vsichni co tu komentujete jste uplne hloupoucky.platite poplatky za tv a nevadi vam.ze ona si jeste privydelava dodatecne?!a navic ma ct jasna pravidla o tom.ze nebude provozovat reklamu.takze az se priste bude zvysovat prispevek na tv.tak si vzpomente na vasi hloupost.hlavne.ze mate plna usta reci o tom.jak je autor clanku hloupej.boze boze. Lidstvo degeneruje

    • Představte si ,že medailistka poskytne x rozhovorů takže by třeba měla být hodinu bez pití? Běžně se to rozmaže takže chyba TV a zvyšovaní poplatků-pane jiné komerční tv je také nemají a čt nic jiného není jelikož 99 procent obsahu vysílání ČT dostanu i jinde.S pozdravem jeden hloupej, nebo je to jinak?

  9. Článek naprosto neprofesionální….. A když jsem se podíval na seznam tich 13 vyvolených, tak tam není Ester, kterou RB sponzoruje. Kvalita dnešních „pisálků“ je katastrofální…

  10. Už to vážně přeháníte, asi jste nikdy nesportovali, když nevíte, že po takovým výkonu potřebuje tělo hned dodat cukry a jiný mineráli do těla (viz. např. cyklisti v cíli etapy na TdF) a jestli ona to řeší RedBullem je její věc, to kvuli rozhovoru s váma má mít v ruce hrnek s obyč. vodou? tak jestli s ní dělá rozhovor váš člověk a tolik vám to vadí, má jí na to upozornit, nebo počkat až plechovku vypije, ne?

  11. Já si toho třeba všiml až na základě tohoto článku. Asi nejsem sám. Třeba byl článek objednán aby podpořil tuto reklamu ?

  12. ČT si koupí vysílacích práv koupí i právo ukazovat oficiální sponzory. Pokud mezi nimi RB není, měla být plechovka rozmazaná.

  13. Naopak mne stvou na vsech televizich rozmazana loga na trickach, cepicich, pri rozhovorech. Dal bych souhlas s vysilanim, jedine v pripade, ze nebudou nic rozmazavat, jinak zadny rozhovor 🙁

  14. Trapné jsou všechni, kdo se důsledně snaží zakrývat firemní loga, aby se snad někomu neodvysílala nezaplacená reklama. Přitom právě to diváka na známou firmu upozorní…
    Na příště doporučuji absolutní tmu nebo, kvůli vizuálnímu zážitku, by bylo lepší, kdyby byla nahá, ale pokud má na těle nějakou kerku, tak to už fakt nevím…

  15. UUU. Čím se to vlastně zabýváme? Co to jsou za zákony? Co to řešíme? Piju protože mám žízeň, jezdím protože mě to baví. S čím vším musíme být seznámení a hlavně kdo? To má řešit a znát kameraman? Nebo Davidová? Proboha. Já taky neznám všechny „připrdlé“ zákony. Díkybohu. Každého, kdo musí cenzurovat a hlídat takové ptákoviny bych okamžitě propustil, vždyť to je mrhání lidskými zdroji. Ten, kdo napsal tento článek, i ten kdo chyboval v cenzuře ČT, by měl jít upravovat běžecké stopy. Aspoň by byl užitečný.

  16. Je vidět, že se autor článku hrabe pouze v nesmyslech, má to snad vliv na cenu televizních poplatků, které z nás dojíte nebo snad na něco jiného. Asi ne, že, takže článek o ničem

  17. Kdyby nebylo tohoto článku, nevšiml bych si toho. Viděl jsem rozhovory na ČT a vůbec jsem to neregistroval, protože jsem se soustředil na rozhovor a Markétiny reakce.
    Takže kdo má zájem to rozmazávat a proč…? Nebo autor potřebuje nutně zaplatit nájem a potřeboval nutně nějaké „výbušné“ téma…

  18. Dobrý den, nevím kdo psal tento článek, ale buď to byl absolutní neználek nebo přinejmenším hloupý a nepřejícný člověk, kterého by nesponzorovala ani společnost TOI TOI. Musela by se stydět. Vůbec nerozumím, kam to autor chtěl směřovat nebo co chtěl napadnout nebo spíš, komu tím posloužil či ublížil… Je to ubohost!!! Milý autore, až jednou uběhneš v kuse aspoň 100 metrů bez zadýchání, můžeme se bavit. Sportovci si vše musí platit, stát na ně kašle a ona si vypije energeťák a ty jsi takový ubožák, že to ještě napadneš. Je mi z tebe, autore, smutno a na zvracení!!! A jmenuji se Ivo Jelínek, to, aby tě nenapadlo tady napsat, že jsem anonym …

  19. A co drželi ostatní? Asi maximálně vstupenku na tribunu. Upozorňuji, že nebýt Markéty, tak v době přenosu by byla sledovanost nulová. Radujte se z úspěchu a neřešte bl….

  20. Pane autore, vy sám tímto článkem děláte výbornou reklamu. Určitě to není od Vás cílené..??!

  21. I kdyby tahle šikulka chtěla tou pixlou v ruce někomu poděkovat za podporu, či si vydělat pár kaček na víc / snad zná pisálek podmínky, jak to u Red Bullu chodí/, měl by být natolik chytrý, aby to vůbec neřešil. Asi tak, jako to neřešil milion či dva diváků u TV. Ale protože možná podmínky moc dobře zná, tímto článkem si vydělal stokrát více než ta slečna s flintou, co se tam málem strhla..

  22. Vždyť je to s těma reklamama trapný. Va filmu se objeví auto, ve kterém každej pozná škodovku, má přelepený logo. Policajt fotí foťákem, ve kterém každej trochu znalej pozná Nikona, nápis je přelepenej černou izolepou nebo čím. Trapárna a směšnost.

  23. Vy se musite asi hodne nudit, ze se zabyvate takovyma, pro fanousky ceskych sportovcu, opravdu podstatnyma vecma! Neparrite nahodou pod Barrandov a toho jejich inteligentniho sefa? Oni totoz vysilaji nesmysly, stejne jako vy o nich pisete!
    Meli byste navrhnout, aby vratila medaile, protoze ukazat plechovku je daleko horsi, nez doping!!!

  24. Naštěstí pro ČT to byl v ruce jen nápoj, takže to Red Bull nebude řešit. Kdyby ČT propagovala neoficialně bez povoleni fa. Red Bull jiným způsobem bez smlouvy s Red Bull, na druhý den by už nevysílala vůbec nic. 🙂 asi tak

  25. Dobrá reklama na Redbull. Me kdyby řekla. ČT že nemám mít v ruce při reportáži to co chci , poslal bych je do zadnice. Řeší hovadiny. Ja koukám na sportovkyni a jnei výsledky, nějaká skrytá reklama me nezajímá.

  26. A reklamy co má na lyžích a na sobě jsou v pohodě? Tohle je fakt směšný. Každý místo je dneska plný reklam a hlavně ty sportovní areály a oni řešej plechovku. 🙂

  27. Hloupý článek, asi měla dávat rozhovor nahá. Doufám, že pisálek při psaní článku měl na svém počítači přelepeno logo výrobce. Navrhuji redaktůrkovi to správně „po česky“ nahlásit na patřičná místa. Achjo, kam se poděli ti všichni novináři z éry papírových novin, kteří psali články s hlavou a patou.

  28. Tento článek je jasná reklama, a už vůbec ne skrytá. Pokud chtěl autor něco kritizovat, měl psát o nejmenovaném nápoji a na fotce měl být nápis na plechovce rozostřený, stejně jako ostatní nápisy. Red Bull stejně nepiju, dělá se mi po takové směsi chemikálií špatně. Nejhorší je, že tyhle blivajzy pijou už malé děcka.

  29. Po sportovním výkonu se člověk musí najíst a napít. Jestli celý problém nevznikl tím, že ji ti celou dobu na zadnici sedící hned za cílem pronásledují a lezou oběti s kamerou až do krku.

  30. Markéta, stejně jako ostatní vrcholoví sportovci, by se energetického nápoje Red Bull ani nedotkli. Pokud je však k propagaci zavazuje sponzorská smlouva, drží je v ruce případně z plechovky popíjí jen připravený iontový nápoj. Pokud s tím má ČT problém, je to pouze jejich věc…..

  31. Nevadí jestli propaguje to či ono,pro mě je zarážející,že pije takové svinstvo,což energeťáky všeobecně jsou- chemické koktejly,pak se není co divit,že vidíte 10-12 leté děti s energeťákem,což je samo i chyba rodičů,ale že to podporují i známé tváře …

  32. no tak co má plechovku v čt a tragické výkony jejich komentátorů nikomu nevadí? To už se fakt nedá poslouchat, ještě že máme jiné sportovní stanice.

  33. Spíš je otázka, proč má v ruce něco, co vůbec vrcholným sportovcům do rukou a do jídelníčku nepatří. Takže úmysl ? 🙂

Napsat komentář: Redakce Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Lidé a společnost

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

České jaderné elektrárny se zbavují závislosti na Rusku

Analýza
Do jaderné elektrárny Dukovany dodávala palivo bezmála 40 let ruská společnost TVEL. Letos ji nahradí americká společnost Westinghouse. Rusové končí také s dodávkami pro Temelín. Dalším krokem, kterým se elektrárenská společnost ČEZ odstřihává od spolupráce s Ruskem, je smlouva o obohacování uranu s francouzskou firmou Orano.