V roce 2022, jak automobilka již dříve informovala, dodala svým zákazníkům celkem 731 300 vozů. To je o 147 tisíc méně než v roce 2021, o téměř tři sta tisíc méně než v roce 2020 a o půl milionu méně než v roce 2019. Může za to samozřejmě koronavirová pandemie, narušení dodavatelských řetězců, nedostatek čipů a válka na Ukrajině a s ní související ukončení výroby a prodeje aut v Rusku.
Jak firma informovala v aktuální tiskové zprávě, kterou má reakce FAEI.cz k dispozici, největším trhem pro automobily s jejím logem vyráběné v tuzemsku, ale i jinde ve světě, zůstává i nadále Německo se 157 800 vozy (+17,6 %). Solidní výsledek ale automobilka zaznamenala i na domácím trhu, kde dodala 87 800 automobilů, což znamená nárůst téměř o čtvrtinu (23,4 %).
„Loni jsme u celosvětových dodávek zákazníkům dosáhli výrazného meziročního nárůstu o 18,5 procenta, což představuje 135 500 vozidel. Naším nejdůležitějším trhem zůstává Evropa, v Západní Evropě jsme posílili o 27,4 procenta a zajistili jsme si sedmou pozici mezi nejúspěšnějšími značkami na kontinentu,“ informoval Martin Jahn, člen představenstva společnosti pro Prodej a marketing.
Nejvýraznější meziroční nárůst prodejů vozů Škoda připadl na Německo, Spojené království a Českou republiku. „K vynikajícími výsledku výrazně přispělo Německo, náš největší trh, kde jsme zaznamenali meziroční navýšení dodávek o 23 600 vozů, dále Spojené království s odbytem zvýšeným o 20 700 vozů a Česká republika s nárůstem o 16 600 vozů,“ doplnil Jahn.
Mimo Evropu podle Jahna automobilka dosáhla významného milníku v Indii, kde překonala hranici 100 000 dodaných vozů za poslední dva roky, a byla také úspěšná na dalších trzích, jako je Turecko nebo Tchaj-wan. „Navíc jsme vstoupili na vietnamský trh a zahájili novou strategickou spolupráci v Kazachstánu,“ dodal s tím, že automobilka tak systematicky pokračuje v rozvoji internacionalizace.
„Rostoucí poptávka napříč našimi modelovými řadami nahrává naší strategii nabízet zákazníkům při přechodu k elektrické mobilitě možnost volby mezi spalovacím, čistě elektrickým a hybridním pohonem. Již letos zahájíme uvedení šesti nových elektromobilů modelem Elroq,“ uvedl předseda představenstva společnosti Škoda Auto Klaus Zellmer.
Modelová řada plně elektrického modelu Enyaq dosáhla s 81 700 dodávkami (+52,1 %) absolutního rekordu od svého uvedení na trh a v roce 2023 se Enyaq na mnoha evropských trzích stal jedním z nejprodávanějších elektromobilů. Enyaq se podle Martina Jahna stal nejprodávanějším elektrickým vozem v Česku a na Slovensku a v Německu byl na konci roku nejprodávanějším elektromobilem.