Tato změna přichází v době, kdy Boeing vykázal tržby ve výši 16,9 miliardy dolaru, což je méně než odhadovaných 17,46 miliardy dolaru, a hlavní provozní ztrátu ve výši 1,4 miliardy dolaru za druhé čtvrtletí.
Tyto výsledky zdůrazňují těžkosti společnosti Boeing, které jsou způsobeny nižším objemem komerčních dodávek a značnými ztrátami z obranných vývojových programů s pevnou cenou. Zvýšená kontrola bezpečnosti a kvality letadel Boeing navíc vážně ovlivnila úroveň výroby, což společnosti brání v dosažení ziskovosti.
Provozní cash flow společnosti za dané čtvrtletí činilo minus 3,9 miliardy dolarů a volné cash flow bylo minus 4,3 miliardy dolaru.
Aby toho nebylo málo, celkový dluh společnosti na začátku čtvrtletí vzrostl na 57,9 miliardy dolaru, což svědčí o rostoucí závislosti na půjčkách k udržení likvidity v prostředí mírně vysokých úrokových sazeb.
Cesta společnosti Boeing k zotavení je i nadále trnitá kvůli nevyřešeným bezpečnostním problémům s letadly 737 Max, možným stávkám zaměstnanců a pokračujícím ztrátám v divizích obrany a vesmíru.
Navzdory těmto problémům vyvolala výměna vedení společnosti pozitivní reakci na trhu a akcie na základě této zprávy vzrostly.
Nicméně vzhledem k tomu, že cena jejich akcií od počátku roku klesla o 25 procent, začíná Ortbergovo působení v kritickém okamžiku pro společnost Boeing, který potřebuje rychlé a účinné kroky k získání důvěry a stabilizaci provozu.
Investoři doufají, že Boeing našel ve svém novém generálním řediteli spásu. Jeho inženýrské vzdělání je slibným znamením, protože inženýři bývají neúprosní ve své šíři a hloubce znalostí, navíc nic neunikne jejich kontrole.
S Ortbergem v čele má Boeing lídra, který dokáže do hloubky pochopit a řešit složité technické problémy společnosti. Tato neúnavná snaha o dosažení dokonalosti by mohla být přesně tím, co Boeing potřebuje, aby prošel současnými turbulencemi a vyšel z nich silnější.
Autor je tržní analytik společnosti eToro
(Redakčně upraveno)