Armáda ukázala nového velitelského obrněnce. Přijel rovnou z dílny

Obrazem
Česká armáda ve čtvrtek ukázala na pražském Náměstí Míru nového velitelského obojživelného obrněnce Titus od společnosti Tatra Defence Vehicle. „Přijel rovnou z dílny. Tenhle kus není ještě osazen spojovací technikou, ale bude. Vydrží opravdu hodně,“ popisoval zvědavým lidem jeden z vojáků.
Česká armáda ve čtvrtek ukázala na pražském Náměstí Míru nového velitelského obojživelného obrněnce Titus od společnosti Tatra Defence Vehicle. Foto: FAEI.cz/Autor

Vozidlo nese zkratku MKPP, tedy Místo koordinace palebné podpory. Může být na něm namontován i kulomet. Primárně je určeno jako mobilní velitelské stanoviště přímo do bojových podmínek.

„Stojí na osvědčeném tatrováckém podvozku. Profil je koncipován do „vé“. Takže pokud by Titus najel na minu, síla výbuchu půjde do stran. Posádka může být otřesena, ale ne zneškodněna. Stejně tak pneumatiky. Jsou neprůstřelné z běžných ručních zbraní. A pokud je zničí výbuch, vozidlo dojede i na ráfcích,“ upřesňuje voják.

Foto: FAEI.cz/Autor

„A projde pancířem klasická střela z RPG, tedy ručních raketometů, jaké vidíme například u islámských útočníků?“ zajímáme se. „Ne,“ zní lakonická odpověď.

PSALI JSME:
Španělsko vyjde jedno obrněné vozidlo Piranha o milion eur dráž než Rumunsko

Vozidlo je opatřeno balistickou ochranou a tu lze ještě rozšiřovat o další pláty podle typu mise, kam je nasazeno. Samozřejmě s rostoucí vahou se pak snižuje mobilita. „Ale motor utáhne i mnohem větší zatížení, než je na voze nyní,“ dodává voják.

Foto: FAEI.cz/Autor

Že Titus není žádné oplechované ořezávátko, svědčí fakt, že už si ho chválí francouzští vojáci. Česká armáda si jich objednala šest desítek a Izrael sto kusů.

PSALI JSME:
Obrana nás šikanuje. Je to jako Hlava XXII, říká šéf české firmy, která měla armádě dodat obrněnce Perun

Titus je vybaven satelitními anténami, terminálem, několika radiostanicemi v utajeném i neutajeném spojení. A na Náměstí Míru budil u veřejnosti, i té nejmenší, vskutku značný zájem…

Foto: FAEI.cz/Autor

Titus 6×6 MKPP Tatra v datech
Počet náprav: 3
Náhon: 6×6
Počet řízených náprav: 2
Osádka: 4+1 (řidič, velitel, operátor 1, operátor 2 + důstojník koordinace palby)
Bojová hmotnost s osádkou: 27 t
Max. rychlost na vozovce: 90 km/h
Brodění: 1,2 m
Max. svislá překážka: 0,6 m
Max. šířka příčného příkopu: 1,2 m
Lafetová výzbroj: 1x kulomet Minimi ráže 7,62 mm, 1 300 ks munice

Foto: FAEI.cz/Autor

PSALI JSME:
Fiat Tipo 6616 si jen tak nekoupíte

Zavřít reklamu ×
  1. „Počet náprav: 3
    Počet poháněných náprav: 6×6
    Počet řízených náprav: 2“
    hmmautorbysi to měl po sobě přečíst

  2. Jak je vidět, tak Tatra ještě dokáže překvapit a měla by dodávat naší „velké a neohrožené“army a ta by neměla kupovat cizí šrot za přemrštěné ceny (ale tam zase jsou cenové pobídky pro nákupčí). Každý stát upřednostňuje vlastního výrobce proti cizině, pokud sám něco kvalitního a spolehlivého vyrábí. I u nás se kdysi vyráběly kvalitní OT, které snesly srovnání s konkurencí západoněmeckých soudruhů.

    • Vozidlo pěkné, článek taky, jen škoda té pravopisné chyby („podle typu mise“ se opravdu píše s „y“, není to žádná „tipovačka“ projde/neprojde 😉).

      • Dobrý večer, máte samozřejmě pravdu, za chybu se omlouváme, opraveno. A děkujeme za upozornění.
        Redakce

  3. K čemu nám to budě ? První rachetla z Činy Petr Pavel vstoupi do Komunistcké strany Činy a armadá od 6išku už žádnou nemáme. Složí zbraně jak v roce 1939 a 1968 …

    • jasnee, jako vzdy kdyz neco tak sebrat penize vojakum, budte nasranej na vladu, kdo ma alespon trochu ekonomicke povedomi vedel uz pred rokem kam bezbrehe slibovani a rozdavani penez vede, ke zdrazovani… co kdyby pro jednou si utahli opasky lidi napriklad zvysenim dani o 3 procenta… mame se ve srovnani se svetem (nemyslim nemecko) jak prasata v zite, nechci problemy odsouvat do budoucna, armada at neco dostane, az vas budou tahat nekde z vody tak budete rad, ze tam ten vrtulnik doleti, problem ceny je, ze dnes kazdy chce, aby to umelo vsechno a vyrabi se to v malych seriich tez vyrobcu uz je mala konkurence a ano provize padaji, ale ty byly vzdycky.

  4. Docela neuvěřitelné kupovat v době obrovského nárustu státního dluhu a růstu ceny energií tuto zbytečnou věc……Raději pomozte lidem řešit krizovou situaci díky pár desítkám spekulantům,kteří vykoupili elektřinu a plyn na rok dopředu a tak se musí nakupovat za aktuální velmi vysoké ceny. Tuto cenu vyhnali právě tito spekulanti! Pokud vykoupím všechen benzín na burze a nebudu ho dál prodávat ale „zadržovat“ tak nastane podobná situace také s benzínem kdy cena vyletí skokově na 80 kč.

  5. Kecy. Pro výsadek roje málo, pro vedené palby velké a nápadné, velitel jednoznačně určen a bude cílena palba. Spíše jako zastrašovací stroj proti demonstrantům. A pro kompradorské poturčence horší turka, nasazené v cizích zemích. Na nic jiného se to nehodí. Dokonce, ani pro převoz metráku hnoje.

  6. Dobrý den. Nejdůležitější je aby armáda trénovala a uměla obsluhovat aspoň tu techniku kterou vlastní. Ono někdy ta starší technika v rukou zkušeného a znalého řidiče dokáže divy. A nejlepší bylo když jim za nás pískli poplach tak se posráželi ještě než vyjeli z autoparku. Samozřejmě odolnost vůči novým zbraním už nevyhovuje u starší techniky. Díky za odpovědi.

Napsat komentář: Luboš Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Motorismus

Škodovka ukázala elektrický městský crossover Epiq

Největší tuzemská automobilka, Škoda Auto, spadající do německého koncernu Volkswagen, odtajnila v pátek jméno svého elektrického městského crossoveru, a to společně s designovou studií nabízející první pohled na …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Jaká je budoucnost výškových dřevostaveb v Česku?

Analýza
V České republice stále platí zastaralá norma omezující výšku dřevostaveb na devět, respektive dvanáct metrů. Legislativa by se však měla brzy změnit. S ohledem na nespornou ekonomickou výnosnost projektů chtějí developeři stavět minimálně osmipatrové stavby (22,5 m), s výhledem do budoucna až osmdesátimetrové projekty, a to tzv. inženýrským způsobem.