Je třeba si uvědomit, že pořízení takového „plechového miláčka“ představuje, hned po nákladech na bydlení (vlastního či nájemního, pozn. aut.), druhou nejvyšší výdajovou položku v rozpočtu jednotlivce, resp. domácností.
Je zřejmé, že většina Čechů není schopna zainvestovat do nového vozidla, kdy například vlajkovou loď mladoboleslavské automobilky, novou Škodu Superb, nelze pořídit pod milion korun (konkrétní doporučená cena je od 935 tis. Kč).
Samozřejmě si ale i tento model najde svého majitele, obvykle však z firemní sféry.
„Zcela nový Superb představuje vrchol naší nabídky a věřím, že osloví i řadu zájemců o prémiové modely. V průběhu roku budou přicházet do prodeje další motorizace včetně nové generace plug-in hybridního pohonu,“ sdělil redakci FAEI.cz vedoucí českého zastoupení Škoda Auto Jiří Maláček.
Pak přichází v úvahu sekundární trh čili nákup ojetého vozidla. A po jakých ojetinách se poohlédnout? Například podle jednoho z největších českých auto-moto inzertních webů, TipCars, jsou největšími favority čtyřletá auta, jejichž cenový průměr činí cca 552 000 korun. Pak následují pětiletá vozidla za cca 473 tisíce korun.
„Češi nemají ekonomické podmínky, aby masově přesedali z dvacetiletých aut do úplně nových. Mohou si ale dovolit častější obměnu o pět deset let mladší ojetinu,“ informoval naší redakci Marek Knieža z komanditní společnosti EBM systém, která provozuje inzertní portál TipCars.com.
Dle společnosti Cebia, která již přes tři dekády monitoruje trh s ojetými vozidly a je nápomocna budoucím majitelům zejména při prověrkách kupovaných aut je překvapením, že se nejrychleji na domácím sekundárním trhu neprodávají tuzemské Škodovky.
Nejrychleji prodávanými ojetými vozidly byla auta značky Hyundai, následovaná značkami Honda, Dacia a Kia. Škodovky obsadily až pomyslné páté místo. „Auta těchto značek se prodávala v průměru rychleji, než je celkový průměr trhu. O tyto vozy je velmi vysoký zájem. Zpravidla jde o levnější rodinná vozidla,“ komentoval pro FAEI.cz situaci na trhu Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia.
„U značek, které se umístily na prvních čtyřech místech, je celkem jasný favorit z pohledu modelu. U značky Škoda je to však více diverzifikované, byť vozy Octavia a Fabia jednoznačně vedou,“ doplnil.
Pokud jsme se již rozhodli pro koupi vozidla, následně hledáme možnosti, jak toto rozhodnutí zafinancovat. Jednou z nich je například financování nákupu ojetých vozidel prostřednictvím skupiny Aures Holdings, která provozuje mezinárodní sítě autocenter AAA Auto a Mototechna.
Petr Vaněček, nový společný generální ředitel Aures Holdings, naší redakci sdělil: „Aby se lidé nevydali ze všech úspor, využívají stále častěji nějaké formy financování. Proto také v Česku, Polsku a na Slovensku spolupracujeme s největšími finančními společnostmi.
Můžeme tak našim zákazníkům nabídnout spolu s koupí vozu i další služby, jako je financování, zákonné i havarijní pojištění nebo nejmodernější zabezpečení od GlobalSec“. Společnost spolupracuje s největšími finančními společnostmi na území ČR, jako je Leasing České spořitelny, Essox, Home Credit, Inbank, Moneta auto a Cofidis.
Omyl,nejvíc se kupují ojetiny kolem 250 tis. kč. Půl míče je pořád moc za plechovku na 4 kolech!