Češi se vrátili do hospod. Na čepované

Češi na čepované pivo nezanevřeli, ba právě naopak. Plzeňský Prazdroj hlásí za letošní červen, kdy se služby po protikoronavirových opatřeních opět otevřely, výrazný růst prodejů sudového a tankového piva oproti loňsku. A to i přesto, že letos zatím panovalo celkově horší počasí, než jaké bylo loni touto dobou.
Lidé loni utratili za čepované pivo o šest miliard korun méně. Pivovarníci hovoří o nejhorším roce, který za působení své profesi zažili. Ilustrační foto: Plzeňský Prazdroj

Plzeňský Prazdroj informoval, že prodeje čepovaných piv z produkce v měsíci červnu v meziročním srovnání narostly o 18 procent. Podmínky přitom byly v meziročním srovnání stejné – jak v červnu 2020, tak i letos už byly po celý měsíc otevřené zahrádky i vnitřní prostory restaurací.

Srovnání s dalšími tuzemskými pivovary redakce FAEI.cz nemá k dispozici, neboť informace neposkytly.

Podle studie Centra ekonomických a tržních analýz (CETA) představuje čepované pivo zhruba třetinu tržeb restauračních zařízení.

V Prazdroji předpokládají, že během letních měsíců návštěvnost hospod a restaurací ještě vzroste, a to zvláště v oblíbených výletních destinacích.

Jednak tomu napomohou dovolené, které budou letos Češi nejspíše podobně jako loni trávit v tuzemsku častěji než v předcovidových letech, a pak také touha lidí se po několika měsíčním lockdownu opět setkávat.

„Skoro na každé pracovní schůzce si teď vychutnávám točené nealkoholické pivo s ovocnou příchutí,“ sdělil redakci FAEI.cz pražský podnikatel Jiří, který by se za pivaře rozhodně neoznačil.

Tomáš Mráz, obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje, naší redakci potvrdil, že letos silně roste kategorie hostů, kteří si oblíbili čepované pivo bez alkoholu. Jeho červnové prodeje prý v meziročním srovnání vzrostly více než o polovinu.

Podle Mráze je letos pivovar o čtyři procenta nad prodeji v dosud rekordním roce 2019, kdy bylo celý červen krásné letní počasí. Jasně se tak prý ukazuje, jak moc se lidé po dlouhých měsících na popovídání s přáteli u čepovaného piva těšili a neodrazuje je ani střídání počasí, přičemž jako první se do hospod vrátili štamgasti.

Největší zájem je podle obchodního ředitele pivovaru o posezení na venkovních zahrádkách. A proto právě do nich směřuje velká část letošních investic Prazdroje na podporu hospod a restaurací. Jen letos na jejich vybavení pivovar vyčlenil dalších 100 milionů korun.

Pivovar tak pokračuje v pomoci svým odběratelům během koronavirové krize, které zatím ve všech covidových vlnách podpořil celkovou částkou přes 600 milionů korun. O tom, že je podpora účinná, svědčí i fakt, že, nyní Prazdroj zaváží pivo do většího počtu podniků, než loni. A to i přesto, že malá část provozů ukončila v souvislosti s již déle než rok trvající krizí a omezením v gastru svou činnost.

Lidé loni utratili za čepované pivo o šest miliard korun méně. Pivovarníci hovoří o nejhorším roce, který za působení své profesi zažili. K částce došla studie Centra ekonomických a tržních analýz (CETA). Do analýzy ovšem autoři nezapočítali tržby minipivovarů, takže suma může být ještě o desetinu vyšší. Studie rovněž nezahrnuje ztráty v době, kdy mohly být hospody a restaurace otevřené.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 3
Sdílet článek