Česká skupina Vafo dokončila akvizici finské společnosti Dagsmark

Milovníkům domácích mazlíčků, a zejména pak psů a koček, není název Vafo neznámý. Česká rodinná firma založená před třiceti lety v Chrášťanech, která se dokázala vypracovat na evropského lídra ve výrobě krmiv pro domácí mazlíčky, oznámila že na konci ledna převzala finskou společnost Dagsmark Petfood.
Riikka Koskenohi a Timo Pärssinen z vedení finské společnosti Dagsmark. Foto: Vafo Group

Finská firma přešla do skupiny Vafo, kde bude pokračovat ve své činnosti se stávajícími zaměstnanci. Díky této akvizici se firma z Chrášťan, která vyváží pet food produkty do více než 85 zemí světa a zaměstnává přes tisíc pracovníků, stala stává jasnou jedničkou na trhu s krmivem pro domácí zvířata v severských zemích.

Skupinu Vafo ve Finsku dosud zastupovala dceřiná společnost Prima Pet Premium, která provozuje i výrobu pod jménem Vafo Finland. Ta loni otevřela tento výrobní závod na suchá krmiva, do kterého investovala přes 20 milionů eur. Nově společnosti, spolu s firmou Dagsmark a pod vedením Vafo Group chystají další expanzi na místním trhu.

PSALI JSME:
Z Vafo Praha po osmi letech odchází marketingový ředitel Martin Šámal

V rámci akvizice Vafo získalo i výrobní závod na mokrá krmiva a stává se tak dominantním hráčem na trhu v severských zemích. „Pro skupinu VAFO a zejména pro Prima Pet Premium, výrobce nejprodávanějšího krmiva na místním trhu jde o strategický krok,“ informoval redakci FAEI.cz Timo Pärssinen, CEO Prima Pet Premium.

„Náš závazek lokálně získávat a vyrábět prémiové krmivo pro domácí zvířata na regionálních trzích je základním pilířem udržitelné strategie společnosti Vafo, která nás výrazně odlišuje od našich globálních konkurentů. V tomto kontextu Dagsmark se svými zkušenostmi s výrobou mokrých krmiv dokonale zapadá do naší vize,“ sdělil redakci předseda představenstva Dagsmark Petr Kříž.

PSALI JSME:
Novým marketingovým ředitelem Vafo Praha se stal Jan Brejcha

V roce 2015 Češi utratili za služby pro své domácí mazlíčky (veterinární péče, ale např. i psí kosmetické salóny nebo psí hotely, pozn. aut.) dvě miliardy korun. „Když připočteme i náklady na pořízení zvířete, krmivo a jiné potřeby pro chov, dostaneme se k částce vyšší než 12 miliard korun ročně,“ uvedl tehdy Tomáš Harák z oddělení statistiky služeb Českého statistického úřadu.

V roce 2021 společnost Nielsen uvedla, že za rok Češi utratili jen za krmivo 5,6 miliardy korun. Protože se v tomto byznysu protočí každoročně miliardy korun, objevují se na trhu stále noví hráči. Například před třemi lety to byla společnost Hecht, která původně začínala jako specialista na dílnu a zahradu, když vytvořila vlastní produktovou řadu prémiových krmiv pro psy a kočky.

PSALI JSME:
Psa nebo kočku má u nás přes 2,5 milionu domácností

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Firmy

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

E-shopy se odrazily ode dna, lidé už se nebojí ani neověřených prodejců

Průzkum
Po dvou letech propadu se tuzemským internetovým obchodům opět zvyšují tržby. Jak Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) sdělila společnost Heureka Group, v prvním letošním čtvrtletí se potvrdil pozitivní trend z konce loňského roku, oblast e-commerce tak meziročně vzrostla o čtyři procenta. Podle Asociace pro elektronickou komerci se lidé nebojí ani neověřených e-shopů.