Chcete změnit práci? Tohle jsou populární pracovní pozice

Už vás nebaví současná práce a poohlížíte se po něčem novém? Možností máte nepřeberné množství, stačí jen správně hledat a ujasnit si, co byste vůbec chtěli dělat. Které pozice jsou v ČR nejpopulárnější?
Ilustrační foto: Unsplash.com

Nejlépe placené pozice

Od řidiče kamionu po digitálního marketéra. V nabídce pracovních pozic najdete opravdu rozmanitou škálu zaměstnání. Pokud to vezmeme z pohledu financí, budou na předních místech realitní makléři, IT programátoři nebo advokáti či generální ředitelé. Těm bankovní účet rozhodně nezeje prázdnotou. Měsíčně jim na něm totiž přistane průměrně více než 100 tisíc korun.

I úzce specializované pozice, jako je řídící letového provozu, si přijdou až na 200 tisíc korun. S takto placenou pozicí ale přichází i velká zodpovědnost, nezbytné jsou patřičné znalosti a zkušenosti. Takový výkonný ředitel velké společnosti musí být nejen odolný vůči stresu a mít pevné nervy, ale musí také vědět, jak se pohybovat ve světě obchodu, ekonomiky, marketingu a financí.

Nejpopulárnější zaměstnání

Mezi jedny z nejoblíbenějších pracovních pozic patří v současnosti například business developer, obchodník, digitální marketér nebo kouč.

Business developer

Business developer může mnoha lidem znít cize, ve své podstatě však jde o pozice jako strategický poradce nebo krizový manažer. Jednoduše se stará o to, aby firma prosperovala. Tato pozice získala na oblíbenosti zejména v době covidu-19, kdy firmy sháněly krizové a strategické manažery a meziročně tak poptávka po nich vzrostla až o 45 %. Abyste mohli vykonávat tuto práci, potřebujete mít určité vzdělání a především zkušenosti.

Digitální marketér

Práce oblíbená zejména mezi mladšími ročníky. Lze do ní zahrnout i pozice jako tvůrce obsahu, copywriter, social media manager nebo bloger. Pro tento typ pozic se musíte umět pohybovat na internetu, znát nejnovější trendy a sledovat jejich vývoj, ale také byste měli vědět, jak zaujmout ve vysoce konkurenčním on-line prostředí.
I v tomto oboru vzrostla poptávka, jelikož se mnoho firem, jak malých, tak velkých, začalo přesouvat právě do online prostředí. A i když má drtivá většina lidí na těchto pozicích vysokoškolské vzdělání, není k práci potřebné. Musíte se ovšem neustále vzdělávat sami, sledovat trendy a novinky.

Kouč

V roce 2020 jsme zažili boom přehodnocování životní situace nejen z hlediska profesního. Lidé se začali více zaobírat tím, kam kariérně směřují a kam by směřovat chtěli. Není tak divu, že vzrostla poptávka také po kariérních, fitness i osobních koučích, a to až o 51 %. Takový kouč vám dokáže pomoci nastavit si správně život, vyvážit soukromí a práci. Kromě toho vám také pomůže v oblasti kariéry a ukáže vám správný směr.

Fitness kouč je zase skvělým motivátorem a osobní kouč vám dokáže poradit ve všech aspektech života. Jednoduše vám pomůže najít cestu ke spokojenosti a štěstí. Vzdělání v oboru zdravé výživy, psychologie nebo HR vám k získání této pozice určitě pomůže, není však nutně podmínkou. Důležité je v tomto případě to, zda je to něco, co vás baví, v čem se dokážete sami dál vzdělávat, a zda to dokážete svým klientům správně předat.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB