Co skrývá pod maskováním nová Škoda Elroq?

Nová Škoda Elroq se pomalu odhaluje, byť zatím nese maskování. Jak redakci Finančních a ekonomických informací (daei.cz) informovala mladoboleslavská automobilka, kompaktní elektrické SUV nabídne nový designový styl, dojezd přes 560 kilometrů i řadu praktických detailů.
Nová Škoda Elroq se pomalu odhaluje, byť zatím nese maskování. Foto: Škoda Auto
Nová Škoda Elroq se pomalu odhaluje, byť zatím nese maskování. Foto: Škoda Auto
Škoda Elroq míří do dnes v Evropě nejpopulárnější automobilové kategorie, tedy mezi kompaktní SUV. Foto: Škoda Auto
Charakteristickým prvkem nového designového stylu je například nová maska chladiče, která v sobě ukrývá radar a přední kameru. Foto: Škoda Auto
Pro zavazadla nabídne Elroq 470 litrů místa, po sklopení zadních sedadel pak pojme až 1 580 litrů nákladu. Foto: Škoda Auto
Nizozemsko je pro Škodovku tradiční trh, kde se značce daří. Foto: Škoda Auto
První seznámení novinářů s maskovaným elektromobilem Škoda Elroq proběhlo v nizozemském Amsterdamu. Foto: Škoda Auto
Nová Škoda Elroq se pomalu odhaluje, byť zatím nese maskování. Foto: Škoda Auto

Škoda Elroq míří do dnes v Evropě nejpopulárnější automobilové kategorie, tedy mezi kompaktní SUV. „Elroq je milníkem v portfoliu elektrických vozů značky Škoda, prvním z nadcházející řady šesti nových čistě elektrických modelů, navazujících na úspěch modelů Enyaq a Enyaq Coupé,“ uvedl šéf společnosti Škoda Auto Klaus Zellmer.

Automobilka v této třídě představuje elektrickou alternativu k modelu Škoda Karoq se spalovacím pohonem. V hierarchii elektromobilů značky se tak Elroq zařadí mezi model Enyaq a budoucí městský SUV crossover Epiq. Po technické stránce je Škoda Elroq blízkým příbuzným modelů rodiny Enyaq, stojí na stejné platformě MEB. Elroq je první vůz značky, který přiváží zbrusu nový designový styl Modern solid. „Jeho funkční, minimalistický a čistý vzhled Modern solid vyzařuje autentičnost a robustnost, a zachovává tak charakteristické designové prvky značky Škoda, které jsou pro naši značku typické,“ popsal nový styl šéfdesignér Oliver Stefani.

Charakteristickým prvkem nového jazyka je například nová maska chladiče Tech Deck Face, která v sobě ukrývá radar a přední kameru, přičemž elegantně navazuje na nové provedení světlometů. Ty už v základní verzi využívají LED technologii, volitelně budou dostupné LED Matrix světlomety se 36 individuálními světelnými segmenty. Novým prvkem je také nápis Škoda na kapotě.

Designový styl se propisuje také do interiéru. Head-up displej má grafiku ve stylu nové korporátní identity značky, řidič si užije 5,3palcový digitální přístrojový štít a infotainment je vybaven 13palcovou dotykovou obrazovkou. Jednotlivé verze provedení interiéru kladou důraz na využití recyklovaných a recyklovatelných materiálů.

Pro zavazadla nabídne Elroq 470 litrů místa, po sklopení zadních sedadel pak pojme až 1 580 litrů nákladu. Auto opět nabídne řadu Simply Clever prvků a také chytré úložné prostory o objemu až 48 litrů.

Volitelně k nim patří třeba nová kapsa na uložení nabíjecího kabelu nebo nastavitelná police pro zavazadlový prostor. Zajímavou novinkou je QR kód, který zákazníka navede k přehledu vybavení a dostupných funkcí jeho vozu a umožní zhlédnout video instrukce pro používání některých chytrých řešení auta.

V cyklu WLTP nabídne Elroq dojezd i více než 560 kilometrů na jedno nabití. A rychlonabíjení z deseti na 80 procent je u všech variant otázkou méně než dvaceti osmi minut. Domácí nabíjení, například pomocí některého z wallboxů Škoda s výkonem až 11 kW, pak může podle provedení při nejvyšším výkonu trvat 5,5 až 8 hodin.

Samozřejmostí je i řada bezpečnostních a asistenčních systémů. K novinkám patří například využití cloudových dat pro lepší funkci systému Travel Assist nebo pokročilé funkce pro usnadnění parkování. Elroq například nabídne vzdálené parkování a trénované parkování.

Druhá jmenovaná funkce umožňuje řidiči auto naučit parkování na pěti místech s trasou o délce až 50 metrů. Manévr na této trase může provést auto zcela automaticky a to i vzdáleně přes aplikaci MyŠkoda. Ta mimochodem přináší i možnosti snadného nabíjení vozu díky službě Powerpass nebo ovládání domácího nabíjení z wallboxu.

První seznámení novinářů s maskovaným elektromobilem Škoda Elroq proběhlo v nizozemském Amsterdamu. Foto: Škoda Auto

Elroq v Amsterdamu

První seznámení novinářů s maskovaným elektromobilem Škoda Elroq proběhlo v nizozemské metropoli Amsterdam. Toto místo si Škoda Auto nevybrala náhodou. Nizozemsko je pro Škodovku tradiční trh, kde se značce daří. Zároveň se vyznačuje vysokým podílem prodeje elektromobilů, které představují více než třetinu trhu.

Tato země má v Evropě rovněž nejhustší síť nabíjecích stanic (přes 200 000, pozn. red.). I proto se tu daří modelu Enyaq, Nizozemsko je pro něj třetí nejvýznamnější trh. Nizozemští zákazníci se však začínají více zajímat o dostupnější elektromobily a to je pro nový Elroq i pro Škoda Auto velká příležitost k tomu, aby rozšířili svou zákaznickou základnu nejen v Nizozemsku, ale i v celé Evropě.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB