V dílnách Škoda Motorsport vzniká unikátní vůz

V dílnách Škoda Motorsport právě vzniká unikátní vůz. Jako výsledek nekončícího technického vývoje na cestě k udržitelnosti se rodí koncept Enyaq RS Race. Nahlédněte za kulisy jeho vývoje. Nepůjde jen designovou studii, bude to plně funkční vůz s vysokými ambicemi.
Všechny nové tvary a změny vozu Enyaq Coupé RS mají svůj praktický význam. Cílem je zlepšit aerodynamiku, zvýšit přítlak a vylepšit chlazení komponent automobilu. Zdroj: Škoda Auto

„Nejde pouze o vizuální úpravy, od začátku vše vymýšlíme tak, aby vůz byl především funkční,“ informoval redakci portálu Finanční a ekonomické informace (FAEI.cz) designér mladoboleslavské automobilky Daniel Petr.

Koncept, který vychází z modelu Enyaq Coupé RS, projde řadou vizuálních i technických úprav. Bude mít rozšířený a snížený podvozek, jiné tlumiče a dvacetipalcová kola s nízkým profilem pneumatiky. Kvůli aerodynamice, ale i kvůli úpravám pro snížení a rozšíření, dostane koncept přepracované nárazníky a rozšířené blatníky, nový zadní difuzor, nebo velké přítlačné křídlo vzadu.

„Všechno je funkční. Všechny nové tvary a změny mají svůj praktický význam, cílem je zlepšit aerodynamiku, zvýšit přítlak a vylepšit chlazení komponent vozu,“ vysvětlil Petr. V karoserii bude nainstalován bezpečnostní rám.

Samozřejmostí jsou sportovní sedadla a pětibodové bezpečnostní pásy. Změnou projdou také další díly interiéru jako výplně dveří a přístrojová deska, kde je kladen důraz na bezpečnost a nové materiály. „I tady zkoumáme cestu udržitelnosti,“ naznačil designér.

V rámci odlehčení zmizí z interiéru některé díly. Po vzoru závodních vozů bude mít Enyaq RS Race pouze dvě sedadla a jednotlivé panelové díly budou odlehčeny, nebo nahrazeny novými z kompozitních materiálů. Úpravami projde částečně také pohonné ústrojí, nicméně použité motory a baterie budou převzaty ze sériového vozu Enyaq Coupé RS.

„Auto vypadá skvěle a moc se těším, až ho budeme moci ukázat hotové. Bude na něm spousta zajímavých prvků, které mohou využít sériová auta. Tak to totiž má být, motorsport nás nemá jenom bavit, ale má také pomáhat posouvat technické hranice a inspirovat,“ uvedl Michal Hrabánek, vedoucí Škoda Motorsport.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 1
Sdílet článek

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

  1. Marek

    Šílenci! Ještě neexistuje baterie do těchto aut a pořád se cpou prachy do vylepšování aut. Je potřeba nacpat investice do vývoje baterie a potom se může vylepšovat auto. Dnešní baterie jsou pořád na začátku vývoje a mají pouze nevýhody a žádnou výhodu. Taky cena elektrických aut padá velmi rychle. Tříletý Enyaq z 21000 km je za 630 000 kč. Cena nového byla 1.9 milionu.

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB