Domů. Do karantény. Dobrovolně

Názor
Apple opět prokázal, že jedinečnou firmou rozhodně není nějakou náhodou, ale že se řídí stylem myšlení, který v něm zasel Steve Jobs. Kvůli šíření koronaviru se firma rozhodla zavřít své maloobchodní prodejny v celém světě s výjimkou tzv. Velké Číny, kde už vlna onemocnění odeznívá.
Ilustrační foto: Depositphotos.com

Včera jsem v článku o sdílených elektroskútrech z mladoboleslavské automobilky napsal, že v době pandemie koronaviru se vyspělost a společenská odpovědnost kterékoliv firmy nově měří tím, jak dokáže vyhodnotit své podnikání ve vztahu k šíření koronaviru, protože teď nejde o zákazníky nebo uživatele, ale o lidi.

V reakci na publikovaný text jsem se pak z tiskového oddělení Škoda Auto dověděl, že „je jim líto, že problematiku hygieny ve službách sdílené mobility vidím do té míry negativně, jak jsem ji popsal ve svém článku“. Posoudit mohou čtenáři sami zde. Je mi líto, propocenou helmu po někom jiném bych si prostě na hlavu nedal…

Text předjímá tzv. duch dalších vládních krizových opatření – co nejvíce a právě teď eliminovat možnost šíření nákazy – a navrhuje, aby některé firmy šly dobrovolně do karantény. Třeba tak, jako to udělal Apple. Kvůli lidem.

PSALI JSME:
Šíření koronaviru: Není na čase pozastavit také „sdílená přibližovadla“?

A když jsme u problematiky sdílené mobility, lze jen připomenout, že právě případ nakaženého pražského řidiče alternativní taxislužby Uber, byl jedním z důvodů, proč česká vláda zavedla tak drastická opatření.

Dalším mementem téhož případu bohužel je, jak málo odpovědní a zároveň jak hodně sobečtí jsme vůči svému okolí. Sedět tři dny za volantem při vědomí toho, že mi není dobře, a vystavovat v uzavřeném prostředí automobilu své zákazníky riziku infekce totiž vůbec nesvědčí o ohleduplnosti vůči okolí.

Pokud se pochybnou společenskou normou v době předkoronavirové stalo, že chřipka se přece dá přechodit, u nového koronaviru Covid-19 to opravdu nejde. Teď je to o tom, aby si každý z nás uvědomil, co všechno může udělat pro to, aby se nákaza nešířila rychle a aby naše zdravotnictví nezkolabovalo tak, jako se to děje v Itálii, ale i jinde ve světě.

PSALI JSME:
Koronavirus je třikrát větší zabiják, než sezónní chřipka

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Zdraví

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

E-shopy se odrazily ode dna, lidé už se nebojí ani neověřených prodejců

Průzkum
Po dvou letech propadu se tuzemským internetovým obchodům opět zvyšují tržby. Jak Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) sdělila společnost Heureka Group, v prvním letošním čtvrtletí se potvrdil pozitivní trend z konce loňského roku, oblast e-commerce tak meziročně vzrostla o čtyři procenta. Podle Asociace pro elektronickou komerci se lidé nebojí ani neověřených e-shopů.