Druhá šokující předpověď pro rok 2022: Facebook doplácí na hromadný odchod mladých

Mladí opouštějí platformy Facebooku na protest proti tomu, že vydělává na jejich osobních informacích; snaha mateřské společnosti Meta získat je zpět pomocí projektu Metaversum nemá velký úspěch.
V roce 2022 si investoři uvědomí, že Meta/Facebook rychle ztrácí mladou generaci, a tím i budoucí potenciál a ziskovost. Ilustrační foto: Pixabay.com

Ještě v roce 2012 mělo účet na Facebooku 94 procent dospívajících, zatímco dnes má podle průzkumů účet pouze 27 procent dospívajících. Facebook se z živého centra mladých lidí stal platformou pro starší „bubáky“, jak by řekli mladí lidé.

Mladí lidé jsou stále více odrazováni algoritmy Facebooku, které mění jejich zkušenosti se sociálními médii v homogenní smyčky zpětné vazby identického obsahu, nebo ještě hůře, nenávistného a dezinformačního obsahu.

Z vlastního průzkumu Facebooku vyplývá, že teenageři tráví na TikToku dvakrát až třikrát delší dobu než na Instagramu (který je nejmladší sociální sítí Facebooku, pozn. aut.) a že Snapchat je preferovaným způsobem komunikace s přáteli.

V mnoha ohledech se Facebook náhle ocitl uprostřed kulturní války mezi mladými lidmi do 40 let a dospělými nad 40 let, přičemž mladí lidé vidí Facebook jako zástupce tzv. zlé generace boomerů, falešných zpráv a chamtivých korporací.

Facebook byl na trhu jako jediná smysluplná značka „cigaret“ a najednou se na něm objevuje mnoho nových značek. Tito nováčci mají chladnější styl a odlišný pohled na ochranu osobních údajů a způsob kontroly informací, aniž by byly raženy v algoritmech, které servírují vysoce individualizovaná reklamní sdělení.

Nový název společnosti (Facebook se nyní jmenuje Meta) a identita značky, která má oddělit a zaštítit Instagram (jeho nejcennější současné aktivum), spolu s vytvořením nového produktu šitého na míru mladým lidem, je přesně ten samý návod, který tabákové společnosti používají už léta.

V roce 2022 si však investoři uvědomí, že Meta rychle ztrácí mladou generaci, a tím i budoucí potenciál a ziskovost. V zoufalém kroku se Meta pokusí získat Snapchat nebo TikTok a zároveň vrhne miliardy dolarů do budování svého úchylného Metaversa, které má víc než kdy dřív sledovat své uživatele a přilákat mladé lidi zpátky do univerza sociálních sítí této korporace.

Meta se totiž řídí obecně uznávanou pravdou, že když jde o technologie, je nejlepší být na trhu jako první. Celý plán ale zajde na úbytě, když se mladá generace nenechá přesvědčit.

Tržní vývoj: Mateřská společnost Facebooku Meta má problémy, oproti zbytku trhu se propadne o 30 procent a řeší, zda z jednotlivých složek nevytvořit samostatné entity, čímž by se zcela zhroutily Zuckerbergovy sny o vybudování světového monopolu.

Vedoucí oddělení akciové strategie Saxo Bank
(Redakčně upraveno)

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena