Druhá šokující předpověď pro rok 2022: Facebook doplácí na hromadný odchod mladých

Téma týdne
Mladí opouštějí platformy Facebooku na protest proti tomu, že vydělává na jejich osobních informacích; snaha mateřské společnosti Meta získat je zpět pomocí projektu Metaversum nemá velký úspěch.
V roce 2022 si investoři uvědomí, že Meta/Facebook rychle ztrácí mladou generaci, a tím i budoucí potenciál a ziskovost. Ilustrační foto: Pixabay.com

Ještě v roce 2012 mělo účet na Facebooku 94 procent dospívajících, zatímco dnes má podle průzkumů účet pouze 27 procent dospívajících. Facebook se z živého centra mladých lidí stal platformou pro starší „bubáky“, jak by řekli mladí lidé.

Mladí lidé jsou stále více odrazováni algoritmy Facebooku, které mění jejich zkušenosti se sociálními médii v homogenní smyčky zpětné vazby identického obsahu, nebo ještě hůře, nenávistného a dezinformačního obsahu.

Z vlastního průzkumu Facebooku vyplývá, že teenageři tráví na TikToku dvakrát až třikrát delší dobu než na Instagramu (který je nejmladší sociální sítí Facebooku, pozn. aut.) a že Snapchat je preferovaným způsobem komunikace s přáteli.

PSALI JSME:
Češi už visí na sociálních sítích dvě a půl hodiny denně

V mnoha ohledech se Facebook náhle ocitl uprostřed kulturní války mezi mladými lidmi do 40 let a dospělými nad 40 let, přičemž mladí lidé vidí Facebook jako zástupce tzv. zlé generace boomerů, falešných zpráv a chamtivých korporací.

Facebook byl na trhu jako jediná smysluplná značka „cigaret“ a najednou se na něm objevuje mnoho nových značek. Tito nováčci mají chladnější styl a odlišný pohled na ochranu osobních údajů a způsob kontroly informací, aniž by byly raženy v algoritmech, které servírují vysoce individualizovaná reklamní sdělení.

Nový název společnosti (Facebook se nyní jmenuje Meta) a identita značky, která má oddělit a zaštítit Instagram (jeho nejcennější současné aktivum), spolu s vytvořením nového produktu šitého na míru mladým lidem, je přesně ten samý návod, který tabákové společnosti používají už léta.

PSALI JSME:
Válka na internetu. Americké volby opět ovlivňují hackeři a trollové

V roce 2022 si však investoři uvědomí, že Meta rychle ztrácí mladou generaci, a tím i budoucí potenciál a ziskovost. V zoufalém kroku se Meta pokusí získat Snapchat nebo TikTok a zároveň vrhne miliardy dolarů do budování svého úchylného Metaversa, které má víc než kdy dřív sledovat své uživatele a přilákat mladé lidi zpátky do univerza sociálních sítí této korporace.

Meta se totiž řídí obecně uznávanou pravdou, že když jde o technologie, je nejlepší být na trhu jako první. Celý plán ale zajde na úbytě, když se mladá generace nenechá přesvědčit.

Tržní vývoj: Mateřská společnost Facebooku Meta má problémy, oproti zbytku trhu se propadne o 30 procent a řeší, zda z jednotlivých složek nevytvořit samostatné entity, čímž by se zcela zhroutily Zuckerbergovy sny o vybudování světového monopolu.

Vedoucí oddělení akciové strategie Saxo Bank
(Redakčně upraveno)

PSALI JSME:
Digitální měna Facebooku budí emoce, politici se bojí, že bude financovat terorismus

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Firmy

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Češi dnes utratí za oběd v restauraci o 70 korun více než před pěti lety

Analýza
Zatímco před pěti lety utratili lidé v restauraci za obědové menu okolo 154 korun, nyní to je 224 korun, tedy o 44 procent více. Ještě výrazněji se zvedly ceny samotných hlavních jídel nabízených okolo poledne. Vyplývá to z analýzy, kterou Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) poskytla společnost Dotykačka, jejíž pokladní systém využívá nejvíce gastro podniků v republice.