Od 1. ledna letošního roku již není tiché víno z pohledu daně z příjmu považováno za reklamní předmět. Poskytnutí vína či jakéhokoliv alkoholu obchodním partnerům tak již není daňově uznatelným nákladem bez ohledu na cenu.
Zajímavou alternativou, která je zároveň daňově uznatelným nákladem, může být například čokoláda, káva nebo čaj. Kvalitní čokoláda může být považována za daňově uznatelný reklamní nebo propagační předmět, pokud splňuje podmínky stanovené zákonem.
Zejména pokud je opatřena jménem nebo ochrannou známkou poskytovatele a – stejně jako u tichého vína – její hodnota bez DPH nepřesahuje 500 korun. Do této částky se započítávají i vedlejší náklady, jako je potisk, obal či doprava.
Při splnění výše uvedených podmínek lze u čokolády uplatnit také nárok na odpočet DPH. Pozor, čokoláda nesmí být předmětem spotřební daně. V praxi to znamená, že například alkoholické pralinky by tuto podmínku nesplňovaly. Totéž platí také pro kávu a čaj. I ty musí být opatřeny jménem, ochrannou známkou poskytovatele nebo názvem propagovaného zboží či služby.
Autor je daňový poradce společnosti Kodap Tax
(Redakčně upraveno)