Nápad z Karlových Varů: Podnikání, které se vejde do kabelky

V době, kdy se loni začala světem šířit první vlna pandemie koronaviru a zakázek v marketingu jí ubylo, začala letos šestatřicetiletá karlovarská rodačka Kateřina Sekulová přemýšlet, s jakým produktem či službou by mohla začít podnikat. Marketingu se profesně věnuje celý život a po mnoha letech strávených u počítače se chtěla pustit do něčeho nového.
„Intuitivně jsem se snažila najít něco, co by pomohlo od únavy, a pak mi došlo, že s podobnými problémy, a hlavně s nedostatkem odpočinku, se potýká celá řada lidí nejen z mého okolí,“ vysvětluje mladá podnikatelka Kateřina Sekulová. Foto: Nikola Rejdová

To nové ale muselo splňovat několik podmínek najednou. „Chtěla jsem, aby to bylo něco kreativního, co by lidem přinášelo radost a pomáhalo jim,“ vysvětluje a dodává, že sama k tomu „novému“ nejprve musela získat důvěru.

„Zároveň to mělo být něco, co mi dopřeje dostatek nezávislosti a svobody. Tedy možnost pracovat odkudkoliv a nebýt závislá na Praze, kde jsem do té doby měla převážnou většinu svých klientů,“ dodává. Prostě si chtěla začít plnit své sny namísto toho, aby pracovala pro jiné na plnění těch jejich.

Nápad vytvořit vlastní značku s relaxačními hřejivými očními maskami přišel poté, co si Sekulová prošla obdobím neustále přeplněné e-mailové schránky a 14 hodin denně strávených u počítače, což enormně namáhalo její zrak.

Protože sama do té doby na odpočinek „neměla čas“ a po mnoha měsících takového kolotoče se cítila unavená a bez energie, chtěla, aby její nové podnikání bylo zaměřené na relaxaci. Po několika letech sbírání pracovních zkušeností se proto rozhodla změnit směr, své dovednosti a znalosti z marketingu využít převážně pro sebe a své podnikání a přijít na trh s produktem, který by jí dával smysl.

„Řadu měsíců jsem hledala inspiraci a našla jsem ji u evropské konkurence – produkt, který jsem dosud neznala a který mne nadchl,“ vybavuje si zlomový okamžik. Tím produktem je relaxační hřejivá maska, která v sobě spojuje prostor pro odpočinek, uvolnění těla i mysli a navíc skvěle funguje na unavené oči. Maska začne hřát hned po otevření obalu a vydrží vydávat teplo až půl hodiny.

„Intuitivně jsem se snažila najít něco, co by pomohlo od únavy, a pak mi došlo, že s podobnými problémy, a hlavně s nedostatkem odpočinku, se potýká celá řada lidí nejen z mého okolí,“ vysvětluje podnikatelka s tím, že v dnešním světě trávíme u počítačů stále více času.

„Současný životní styl nevyhovuje fylogenetickému nastavení očí. Například dlouhodobé čtení a práce na krátkou vzdálenost vyžaduje ostrý obraz do blízka, který u očí zajišťuje zvýšená akomodace čočky. K této činnosti je nutné udržet ostrý sítnicový obraz, což vede k růstu oční koule a vzniku nebo postupnému zhoršování krátkozrakosti,“ řekla v rozhovoru pro FAEI.cz primářka pražské oční kliniky DuoVize Lucie Valešová.

Podle odhadů odborníků byla před dvaceti lety na světě více než miliarda a půl krátkozrakých, tedy 23 procenta tehdejší populace. Podle nových studií má do roku 2050 jejich počet vzrůst až na čtyři a tři čtvrtě miliardy, což bude odpovídat polovině lidstva.

I když svou roli sehrávají i genetické předpoklady, hlavní příčinou zhoršování zraku v celosvětovém měřítku jsou podle primářky Valešové postupné změny životního stylu, k nimž patří stále sporadičtější trávení času venku, a tedy nedostatek času stráveného v přirozeném světle, ale také stále více činností vyžadujících zaostřování do blízka.

Mladá podnikatelka pro své nové podnikání spojila síly při grafické i obchodní realizaci s lokálním reklamním studiem F13, s nímž dlouhodobě spolupracuje. Studio navrhlo grafiku celého projektu, od loga přes samotné masky, obalové materiály až po e-shop. Pro masky Kateřina Sekulová vymyslela značku Belnuit, jejíž název je odvozený od francouzského slovního spojení Belle Nuit (krásná noc, pozn. red.).

„Zároveň jsme spolu vytvořili tým pro řešení ne zcela jednoduchých procedur při vyřizování dovozu masek vyrobených v zámoří, které zahrnovaly přepravu, celní služby a čas strávený vyplňováním nejrůznějších dokumentů,“ popisuje začátky realizace svého nápadu.

„Po vlastní zkušenosti vím, že využití relaxační masky je opravdu široké. Funguje, když si chcete během dne krátce odpočinout a hlavně dopřát odpočinek i zraku, je to skvělý pomocník při usínání, ale přijde vhod i během cestování,“ vypočítává možnosti využití. „A hlavně, vejde se do každé kabelky,“ uzavírá karlovarská podnikatelka.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena