Některé firmy v tom mají hokej. Neví, kým jsou

Některé tuzemské firmy mají problém s komunikací a s tím, jak se prezentují. Ve svých oficiálních tiskových zprávách totiž používají jiné názvy, než jak se jejich společnost skutečně jmenuje, tedy název, jenž je uveden v obchodním rejstříku. To může vést jak k matení spotřebitelů, tak potenciálních obchodních partnerů či investorů. A v neposlední řadě i médií a jejich prostřednictvím pak i široké veřejnosti.
Značku outdoorového oblečení a doplňků Kilpi vytvořila ostravská společnosti Ponature. Foto: Kilpi

Například je to akciová společnost Sodexo Pass Česká republika, která komunikuje pod názvem Sodexo  Benefity. Žádný takový ekonomický subjekt v Česku ale neexistuje, v obchodním rejstříku jsou uvedeny pouze tyto firmy: (od roku 1992) Sodexo – integrovaný facility management a zařízení školního stravování s.r.o. (Sodexo s.r.o.), Sodexo Pass Česká republika a.s. (od r. 1995) a Sodexo – zařízení školního stravování s.r.o. (od roku 1997).

„Protože na trhu figurují dvě firmy s názvem Sodexo, využívá Sodexo zaměřené na zaměstnanecké benefity také brandu Sodexo Benefity, aby uživatelé i klienti dokázali tuto společnost lépe identifikovat,“ vysvětlila na dotaz redakce FAEI.cz Tereza Knířová ze „Sodexo Benefity“.

PSALI JSME:
Dej mi stravenky na oběd a neodejdu ke konkurenci

Na zjištění redakce, že akciová společnost Sodexo Pass dlouhodobě nedodržovala zákonné povinnosti a až do konce loňského března nezveřejňovala v obchodním rejstříku informace o svém hospodaření (v březnu 2018 zaslala společnost do obchodního rejstříku ekonomické výsledky zpětně za 11 let najednou – pozn. aut.), Knířová uvedla: „Ke zveřejňování informací v obchodním rejstříku se nebudeme vyjadřovat.“

Podle Michaela Dobrovolného, manažera společnosti Smart Office&Companies ze skupiny Apogeo, je každá obchodní korporace povinna nejméně jednou ročně uskutečnit valnou hromadu, schválit účetní závěrku a všechny dokumenty s tím související následně založit do sbírky listin. „Za porušení nehrozí jen citelné sankce ze strany rejstříkového soudu, ale k porušování této povinnosti je také přihlíženo při hodnocení spolehlivosti plátce DPH finančními úřady,“ upozornil před nedávnem Dobrovolný.

Sečteno a podtrženo, „Sodexo benefity“ je brand (značka) a současně jedna ze služeb, kterou Francouzi vlastněné Sodexo v Česku poskytuje.

PSALI JSME:
Licenci ČNB mohou získat i firmy, které nezveřejňují informace o svém hospodaření

Český startup z Londýna

Možná vám minulý týden neunikla zpráva, že maďarská kapitálová společnost Lead Ventures s podporou MOL Group a maďarské EximBank společně s Inven Capital, investičním fondem Skupiny ČEZ, získaly menšinový podíl v českém startupu Neuron Soundware. „Společnost Neuron Soundware byla založena v Praze v únoru 2016. V současné době zaměstnává dvacet odborníků a její výnosy v loňském roce dosahovaly téměř půl milionu euro,“ stojí v tiskové zprávě, která odkazuje na firemní webové stránky.

Jenže. Na webu se o českém startupu dozvíme, že kanceláře má sice v Praze, ale sídlo v Londýně. Formálně tedy jde o britskou firmu, která má v ČR svou organizační složku. Britská společnost NEURONSW LTD byla skutečně založena (Čechy) v únoru 2016, ale ne v Praze, nýbrž v Londýně se základním jměním 100 liber. Abychom kruh nějak uzavřeli, letos v červnu britskou NEURONSW LTD začala vlastnit NeuronSW SE, evropská společnost založená letos v březnu v Praze.

Webové stránky společnosti NEURONSW LTD. Reprofoto: FAEI.cz

To, co možná nevadí „velkým“ klientům údajného českého startupu a jeho investorům, by zcela určitě vadit mělo menším investorům. Například těm, kteří by uvažovali do investice prostřednictvím crowdfundingové platformy finGOOD. Objevila se na ní nabídka celkem pětimilionová investice outdoorového oblečení Kilpi (ke konci minulého týdne se v crowdfundingu nastřádal téměř jeden a půl milionu korun – pozn. aut.).

„Mladá dynamicky se rozvíjející společnost, která designuje, vyvíjí nové technologie a hlavně vyrábí značku Kilpi. Nabízí technické oblečení s osobitým designem, se silnou značkou, kterou prodává do 40 zemí světa. Kilpi nechce zůstat pouze u domácího trhu ani u toho evropského, ale chce vyrůst do formátu celosvětově známé značky,“ popisuje nabídku Kilpi platforma finGOOD, aniž uvádí název firmy.

Webové stránky finGOOD s nabídkou investice do Kilpi. Reprofoto: FAEI.cz

Háček bude zřejmě také v tom, jak se Kilpi prezentuje. Ve své aktuální tiskové zprávě například tvrdí: „Česká firma Kilpi, která je producentem outdoorového oblečení a doplňků spustila tento týden kampaň na webu finGOOD.cz. Prostřednictvím crowdfundingu hledá investory pro přechod na nový Warehouse management system. Celkem 5 000 000 Kč má pomoci zefektivnit a implementovat nové logistické procesy.“

Žádná česká firma Kilpi ale neexistuje, takže ani Jakub Novák nemůže být jejím jednatelem. Zato je statutárním orgánem ostravské společnosti s ručeným omezeným Ponature, která značku outdoorového oblečení a doplňků Kilpi vytvořila.

Holding ponese značku

Že to ale jde i naopak, ukazuje tisková zpráva agentury Dark Side, která minulý týden informovala o tom, že probíhá jedna z největších změn na trhu digitálního marketingu. „Vznikající holding nesoucí značku Digital First Marketing Group propojuje společnosti z různých technologických a IT oborů. Vzniká tak dominantní hráč na českém trhu,“ uvádí zpráva. „Značkou“ byl v tomto případě zřejmě míněn název holdingu.

PSALI JSME:
Amazon nejhodnotnější značkou světa

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Firmy

Generali má celosvětově novou organizační strukturu

Správní rada společnosti Generali schválila tento týden na svém zasedání novou organizační strukturu, která odráží hlavní aktivity skupiny tak, jak je navrhl její generální ředitel Philippe Donnet. Od letošního …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Letní tábory pro děti už stojí skoro stejně, jako dovolená u moře

Průzkum
Pobyt v chatce nebo ve stanu v českých luzích a hájích je mnohdy srovnatelný s cenou levnějších zájezdů k moři. Třetina rodičů očekává, že si letos za letní tábor pro své děti připlatí k moři. Každý pátý rodič počítá, že za svou dceru nebo syna zaplatí více než deset tisíc korun. Ukázalo šetření společnosti Provident Financial, který mají Finanční a ekonomické informace (FAEI.cz) k dispozici.