Nová obrněná vozidla MARS 4×4 se představila na Eurosatory v Paříži

Tuzemská firma SVOS, která je jedním z předních světových výrobců obrněných vozidel a která letos slaví 30 let své existence, představila minulý týden na prestižní výstavě vojenské techniky Eurosatory v Paříži své nové obrněné vozidlo MARS (Multi-role ARmored System).
Obrněné vozidlo MARS 4x4 ve variantách Doublecab a MSHORAD na prestižní výstavě vojenské techniky Eurosatory v Paříži. Foto: SVOS

A to hned ve dvou modifikacích, informovala v tiskové zprávě společnost, která již vyrobila více než 6 500 obrněných vozidel. Verze MARS 4×4 hardtop MSHORAD je doplněna o dálkově ovládanou zbraňovou stanicí MANTIS MINI s kulometem ráže 7,62 mm od EVPÚ Defence v horní části kabiny nad prostorem řidiče.

Verze MARS 4×4 Doublecab je pak osazena dálkově ovládanou zbraňovou stanicí MANTIS s kulometem ráže 12,7 mm od stejné firmy.

SVOS pracuje na vývoji vozidla MARS 4×4 již několik let a do jeho konstrukce začlenila několik inovativních funkcí, které jsou neobvyklé v kategorii přibližně 14tunových vozidel s pohonem 4×4.

PSALI JSME:
Nové vozidlo pro systém protivzdušné obrany

Patří mezi ně především řešení podvozku, které umožňuje individuální nastavení světlé výšky každého kola podvozku zvlášť, což je důležitý prvek pro funkci zbraňové plošiny. V neposlední řadě vzduchové odpružení vozidla MARS zvyšuje komfort posádky při jízdě v obtížném terénu, stejně jako ochranu citlivých integrovaných zařízení a přístrojů bez ohledu na aktuální zatížení vozidla.

Kromě toho má MARS vynikající balistickou a protileteckou ochranu, kde je například celá pancéřová kabina (jak prostor pro posádku, tak užitkový prostor vzadu, pozn. red.) oddělena od rámu vozidla, nebo tzv. plovoucí podlaha ochrany proti minám, která minimalizuje účinky výbuchu na nohy posádky nebo zraněné ležící na nosítkách.

Vozidla MARS 4×4 všech modifikací jsou poháněna kapalinou chlazeným přeplňovaným řadovým vznětovým šestiválcem Mercedes Benz OM 926 LA s objemem 7,2 litru, výkonem 240 kW. Převodovka je šestistupňová automatická typ 6 HP 602 S+ od ZF.

PSALI JSME:
Obrana nás šikanuje. Je to jako Hlava XXII, říká šéf české firmy, která měla armádě dodat obrněnce Perun

Celková hmotnost základní verze je cca 14 000 kg, limit užitečného zatížení je 2 000 kg. Maximální rychlost na silnici může dosáhnout až 110 km/h a dojezd s plnou nádrží je až 800 km. Do budoucna se chystá verze 6×6 o hmotnosti 20 tun.

Vozidlo MARS 4×4 hojně využívá hlavní komponenty, jako je například motor nebo převodovka, zavedené do logistického systému NATO s příslušnými kódy NSN. Všechny tyto komponenty byly operačně ověřeny u ostatních uživatelů obrněných vozidel z členských zemí NATO v bojových misích v Afghánistánu nebo Iráku.

Mezi uživatele obrněných vozidel společnosti SVOS, která spolehlivě a bezpečně slouží v těch nejnáročnějších podmínkách po celém světě, patří řada zemí včetně členů NATO nebo organizací, jako jsou OSN nebo OBSE.

PSALI JSME:
Fiat Tipo 6616 si jen tak nekoupíte

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Motorismus

Co jste si od moře přivezli? Pokutu!

Mávat nad tím rukou se rozhodně nevyplácí. Kdo dostane v zahraničí pokutu, nejčastěji za dopravní přestupek, měl by se snažit ji zaplatit co nejdříve. Tedy hned na místě oprávněné úřední osobě v hotovosti nebo …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Průlomový verdikt soudu: Stát dělá málo pro ochranu klimatu

Analýza
Městský soud v Praze v průlomovém rozhodnutí vyhověl spolku Klimatická žaloba ČR a dalším žalobcům a nařídil státu urychleně a v souladu s jeho povinnostmi z evropského a mezinárodního práva přijmout nezbytná opatření pro zpomalení klimatické změny. Soudy v Česku tak rozhodly vůbec poprvé v historii.