Novinky v osobních financích: Jak jsou Češi věrní bankám a jak nakupují na Vánoce?

Průzkum
S průzkumy se letos před Vánoci doslova roztrhl pytel. Například Sberbank tento týden informovala o svém nejnovějším průzkumu, z nějž vyplývá, že téměř dva z pěti Čechů (38 %) je až dosud věrných jedné bance. Necelá pětina lidí (18 %) už vyměnila svou hlavní banku dvakrát a 16 % z dotázaných již dokonce třikrát až pětkrát. A právě nyní, během druhé vlny pandemie covid-19 prý plánuje změnu banky každý šestý Čech (17 %).
Koronavirus uzavřel obchody v nákupních centrech. Téměř 90 procent Čechů starších 18 let se letos chystá vánoční dárky nakoupit v e-shopech. Ilustrační foto: Pixabay.com

Nespokojenost klientů s jejich stávajícími bankami podle průzkumu aktuálně živí poplatky, zajímavé jsou ale pro Čechy nově odměny za založení a aktivní využívání účtů. Z průzkumu vyšlo najevo, že banky častěji mění muži, ženy jsou prý v tomto směru konzervativnější. Největším motivátorem ke změně banky jsou pro lidi především poplatky za vedení účtu.

O svém nejnovějším průzkumu informovala také Raiffeisenbank. Podle něj si 56 procent dotazovaných si někdy sjednalo finanční produkt on-line. Nejčastěji to byl běžný účet (48 %), cestovní pojištění (35 %) a spořicí účet (34 %). Nejméně lidé sjednávají hypotéky (dvě procenta) a zdravotní pojištění a investice (shodně šest procent). Před založením běžného účtu porovnává nabídky 85 procent dotazovaných.

S výsledky svého posledního průzkumu přišla tento týden také Equa bank. Podle něj se téměř 90 procent Čechů starších 18 let letos chystá vánoční dárky nakoupit v e-shopech, přičemž utratit za ně hodlají v průměru 6300 korun. A platit chtějí často až po obdržení zboží a až z další výplaty, např. formou odložené platby. Banka v týdnu rovněž informovala, že má zcela novou aplikaci na on-line žádosti o Minutovou půjčku.

PSALI JSME:
Novinky v osobních financích: Odložené platby zná 40 % lidí, ale používá je zatím jen 12 procent

Podle společnosti Shoptet se před letošními Vánoci v internetových obchodech uskuteční až čtyři procenta nákupů na splátky. Zájem již nyní stoupá zejména o sortiment z kategorie elektroniky a zejména mobilních telefonů. Právě přes e-shopové platformy proběhne podle společnosti Home Credit až 80 procent všech sjednaných spotřebitelských úvěrů.

Rovněž Twisto přišlo s předvánočním průzkumem, podle kterého Češi letos většinou plánují za Vánoce utratit stejně, či dokonce více než loni. Twisto v průzkumu také zjišťovalo, jak motivovat nakupující k většímu utrácení. Nejvíc by zafungovaly promokódy se slevou (30 %), odložení měsíčního vyúčtování za lepších podmínek (26 %) a splátky zdarma (18 %). Jen dvanáct procent lidí se nechá motivovat dopravou zdarma a stejné procento je prý vůči jakýmkoliv metodám imunní.

Česká spořitelna informovala, že inovovala systém pro posuzování platebních transakcí. Jeho součástí je nyní automatizovaná behaviorální analýza, která analyzuje jedinečné charakteristiky platebního chování klienta a průběžně tvoří unikátní profil, který se využívá pro potvrzení identity při on-line platbách a transakcích. Systém se neustále „sám učí“ a zpřesňuje profil klienta při každé on-line platbě, použití platební karty nebo transakci v internetovém a mobilním bankovnictví.

PSALI JSME:
Novinky v osobních financích: Bankovnictví v mobilu používá necelý milion klientů České spořitelny

Česká spořitelna se tento týden také pochlubila, že výrazně zjednodušila celý proces sjednání pojištění domácnosti nebo nemovitosti. Svůj byt nebo dům mohou klienti nově pojistit na pár kliknutí přímo v mobilním bankovnictví George. Uzavření pojištění probíhá výhradně on-line a bez nutnosti návštěvy pobočky nebo finančního poradce.

Karetní společnost Mastercard uvedla, že věrnostní program Priceless Specials projde radikální proměnou. Jeho dosavadní forma podmíněná předchozí registrací bude ukončena. Program se nově stane součástí rozhraní všech bank, které se do něj zapojí. Bude tak dostupný všem klientům, pro které bude i uživatelsky jednodušší. Atraktivní kuponové nabídky a slevy zůstanou a bude možné je čerpat i nadále.

Moneta Money Bank vylepšila svou mapu bankomatů a ve spolupráci se společností Visa spustila jako první banka v Česku interaktivní ATM lokátor ve své mobilní aplikaci Smart Banka. Jde o interaktivní mapu, na které klienti vidí veškeré bankomaty kdekoliv na světě, včetně informace o jejich bezbariérovém přístupu.

PSALI JSME:
Komunikujte elektronicky a po telefonu, vyzývají banky klienty. Pobočky zavřít nemusejí

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Finance

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Kolo stojí desetitisíce. Tak proč ho nemáte pojištěné?

Poradna
První jarní paprsky každoročně vylákají ven i ty, kdo se za sportovce zrovna nepovažují. Ať už na kole trháte rekordy, nebo jste spíše kochací typy, měli byste si být vědomi, že kolo není spojeno jen s příjemnými zážitky, ale také celou řadou rizik. Na většinu z nich myslí pojištění.