Více než 23 000 řidičů, kteří platformu za posledních deset let využili, a 4,6 milionu přepravených pasažérů, to jsou čísla, jimiž se po deseti letech v Česku může pochlubit. Praha byla teprve druhým městem ve středoevropském regionu, kam společnost vstoupila. Dnes Uber využívají zákazníci nejen v Praze, ale také v dalších českých městech – v Brně, Plzni a Ostravě.
Od roku 2014 se počet uživatelů, kteří pro své cesty využívají Uber, zvýšil víc než 32krát. Rekordním dnem z pohledu počtu svezení se stal 1. leden 2020, kdy řidiči Uberu uskutečnili téměř 35 000 jízd. Nejoblíbenější dny pro objednání jízdy jsou již tradičně pátky a soboty večer, přičemž průměrná jízda trvá přibližně 16 minut, uvedla nadnárodní společnost.
Největší oblibě se mezi českými uživateli podle jejích údajů těší cenově nejdostupnější služba UberX. Zákazníci se pak nejčastěji setkávají s vozy Octavia a Superb mladoboleslavské automobilky, ale objevují se i méně typické vozy, jako třeba Tesla, nebo prémiové značky včetně Mercedesů či Porsche Panamera, které na platformě jezdilo v letech 2018-2019.
Oproti ostatním zemím v regionu podle nadnárodní společnosti Česko zároveň vybočuje vysokou oblibou prémiových služeb, jako je Uber Comfort a Uber Black, které pasažérům nabízejí luxusnější vozy s nejvyšší mírou pohodlí a bohatým prostorem pro nohy.
Během dekády svého působení na českém trhu představil Uber více než 25 bezpečnostních prvků i celou řadu inovací, které posouvají městskou mobilitu výrazně vpřed. Od roku 2014 rozšířil své portfolio o službu Uber XL pro přepravu až šesti pasažérů nebo o Uber Pet pro jízdu s domácími mazlíčky.
A v neposlední řadě také o službu Uber Reserve, která poskytuje možnost rezervovat si jízdu na přesný den a čas. Firma přišla také s řadou inovací pro řidiče a řidičky, jako je ověření totožnosti v reálném čase či služba pro ženy řidičky, které mají možnost si zvolit, že budou vozit pouze pasažérky.
„Když Uber před deseti lety vstoupil do Česka, zaměstnanci pražských kanceláří znali všechny řidiče osobně, jménem. Nyní je nejsilnějším stvrzením naší byznysové vyspělosti i toho, že jsme kvalitním partnerem, naše přítomnost na Letišti Václava Havla, největším a nejdůležitějším letišti v zemi,“ informoval faei.cz Štěpán Šindelář, manažer společnosti Uber v Česku.
V dalších letech se chce Uber zaměřit mimo jiné na podporu zelené mobility. Kromě postupného nástupu elektromobilů se uživatelé Uberu mohou i na první auta na vodík, která budou na platformě dostupná již letos. V horizontu následujících měsíců je pak v plánu i další expanze po České republice.
Tolik z podkladů poskytnutých Uberem. Na závěr se patří připomenout, že na první roky působení někdejší „technologické platformy“ v Česku by dnešní regulérní taxislužba Uber zřejmě ráda zapomněla. Třeba na to, že do prosince 2017 Uber podnikal v Praze bez živnostenského oprávnění. Firma se sídlem v Nizozemsku, která svou aplikací propojuje zákazníky s řidiči, si totiž v Česku nepořídila živnostenský list, který je u nás v dopravě nutný. A tak český Uber dostal pokutu.
Do análů arogance nadnárodních firem se v únoru 2018 zapsal výrok tehdejší mluvčí Uberu Miroslavy Jozové – „Tím, že jsme globální firma, tak si každý trh nemůže úplně dělat, co chce“ – v reakci na výzvu ministerstva dopravy, aby si firma v Česku založila živnost. Také jsme to tehdy komentovali. A Uber a jeho agentura portál faei.cz následně po několik let ostrakizovala. Snad už jsme nyní v jiných časech.