Zaměstnanci jsou méně spokojení, než si jejich nadřízení myslí

Šéfové firem se prý o své lidi zajímají, ti s tím ale souhlasí už méně. Jsou mnohem méně spokojení, než se jejich nadřízení domnívají. Vyplynulo to z průzkumu on-line dotazníkové služby Survio, který proběhl v rámci anonymního šetření na přelomu července a srpna.  Zúčastnilo se ho 1 500 zaměstnanců a sto zástupců firem převážně z IT a marketingového odvětví.
Zaměstnanci jsou méně spokojení, než si jejich nadřízení myslí. Ilustrační foto: Depositphotos.com

Celkem 97 % oslovených zaměstnavatelů si myslí, že jejich podřízení vnímají svou práci jako smysluplnou, zatímco zaměstnanci ji tak vnímají jen v 77 % případů. Stejně tak se zaměstnavatelé domnívají, že jsou jejich zaměstnanci spokojení (tvrdí to 95 %), ale zaměstnanci jsou přitom podle dotazníků spokojení jen ze dvou třetin.

Zároveň panuje neshoda v názoru, zda se zaměstnavatelé dostatečně zajímají o spokojenost lidí v práci. Přes pětinu zaměstnanců tvrdí, že se jejich nadřízený nezajímá vůbec – zatímco totéž o sobě tvrdí pouhá čtyři procenta zaměstnavatelů. Přitom 62 % zaměstnavatelů uvádí, že se na spokojenost ptají v pravidelných časových intervalech, jenže tuto pravidelnost vnímá jen třetina zaměstnanců.

Oba tábory našly společnou řeč alespoň v tom, kdo se o spokojenost zaměstnanců stará. Nejčastěji je to přímý nadřízený, kterého následuje HR oddělení a ředitel společnosti. Tato skutečnost se odvíjí především od velikosti firmy.

PSALI JSME:
Při vyjednávání o platu si dojednejte co nejvyšší mzdu. Kvůli odměnám

Výplata je důležitější, než nadřízení čekali

Oba tábory se shodují v tom, že nejdůležitějším atributem spokojenosti je flexibilita pracovní doby. A zatímco si zaměstnavatelé myslí, že na druhém místě o spokojenosti rozhodují vztahy s kolegy, zaměstnanci na druhé místo v žebříčku umístili finanční ohodnocení, vztahy s kolegy se objevily až na třetím místě za výplatou.

Shodně se na druhé straně spektra umístily „oblíbené“ benefity všech inzerátů – dovolená navíc a nefinanční benefity typu mobilní telefon nebo např. karta Multisport. Z toho vyplývá častý omyl manažerů, kteří na nabízenou pracovní pozici lákají těmito relativně nedůležitými nástroji motivace.

Tři čtvrtiny zaměstnavatelů uvedly, že na stížnosti a přání zaměstnanců vyšlou zpětnou vazbu a snaží se situaci řešit. Ovšem jen 48 % zaměstnanců si myslí, že se to tak skutečně děje. Přitom zaměstnavatelé v 93 % případech tvrdí, že se na ně podřízení mohou kdykoli bez problému obrátit a otevřeně si s nimi promluvit. K tomu se však uchyluje jen 77 % z dotázaných zaměstnanců, dalších patnáct procent je pak ochotno se svěřit s problémem anonymně.

PSALI JSME:
Dej mi stravenky na oběd a neodejdu ke konkurenci

×

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Zaměstnání

Zaměstnanci se mají hůře. Mzdy reálně klesají

Mzdy za druhý kvartál letošního roku podle Českého statistického úřadu sice v nominálním vyjádření meziročně vzrostly o půl procenta, ale ve skutečnosti po zohlednění inflace o 2,5 % poklesly. 

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB
Rolovat nahoru