České ženy preferují pivo před vínem

Průzkum
Na pivo nebo na víno? Jakou odpověď zvolí čeští muži, je celkem jasné. Velká většina z nich – 86 procent – dává přednost tomu zajít si s přáteli na oblíbený čepovaný ležák, nebo výčepní desítku. Pivo ale jako první volbu před vínem označila v aktuálním průzkumu Plzeňského Prazdroje, jehož výsledky má redakce FAEI.cz k dispozici, překvapivě i nadpoloviční část žen – konkrétně 52 procent.
Za výrazným zájmem o čepované pivo, a to i u žen, stojí podle aktuálního průzkumu Prazdroje z velké části rostoucí kvalita nabízených služeb v hospodách a restauracích. Ilustrační foto: Depositphotos.com

Co za tímto výsledkem stojí? Podle expertů lídra mezi výrobci pěnivého moku v regionu a největším exportérem českého piva to je zejména výrazně se rozšiřující nabídka piv na trhu – od těch nealkoholických až po pivní speciály.

„Ženy totiž rády experimentují a zkoušejí stále nové chutě a k tomu jim pivovary nabízejí stále více příležitostí. K jejich zájmu o pivo ale pomáhá i to, že české restaurace a hospody jsou útulnější než dříve, nabízejí služby i čepovaná piva ve stále vyšší kvalitě,“ sdělil redakci tiskový mluvčí pivovaru Zdeněk Kovář.

„Naše průzkumy říkají, že české ženy se chtějí setkávat s přáteli a známými, mají chuť se bavit. Proto nepřekvapí, že i ženy si čím dál častěji dopřávají pivo,“ informovala naši redakci Martina Ferencová, výkonná ředitelka Českého svazu pivovarů a sladoven.

PSALI JSME:
Ženy a pivo? Pijí ho dokonce více než muži

Šetření Centra pro výzkum veřejného mínění (CVVM) už před několika lety ukázalo, že zlatavý mok aspoň občas pije 57 procent žen. Spotřeba piva se přitom v uplynulých dvanácti letech zvyšovala ve všech věkových skupinách žen, nejvyšší podíl konzumentek tradičního českého nápoje je ovšem mezi ženami středního věku.

Za výrazným zájmem o čepované pivo, a to i u žen, stojí podle aktuálního průzkumu Prazdroje z velké části rostoucí kvalita nabízených služeb v hospodách a restauracích. Sedm z deseti lidí oceňuje, že tuzemské hospody jsou v porovnání s minulostí útulnější. A přes 72 procent dotazovaných pozitivně hodnotí, že se v hospodách zlepšila čistota.

Právě útulnost a čistota podniků jsou pro ženy zásadními důvody, podle čeho si vybírají restauraci či hospodu – umístily se na druhém a třetím místě. Nejdůležitější při volbě provozovny je pak pro ženy nabídka kvalitních jídel. U mužů dominuje kvalita čepovaných piv, následují kvalita jídel a útulnost podniku.

PSALI JSME:
Oslava MDŽ: Se sklenicí piva, nebo na pracovním úřadu?

Rostoucí atraktivitu podniků potvrzuje i průzkum pivovaru, přes 60 procent dotázaných dnes vnímá hospody jako přátelštější prostředí pro ženy a 65 procent pak uvedlo, že hospody jsou mnohem více otevřené návštěvám celé rodiny.

Rozdíly mezi pohlavími ale podle průzkumu, jenž se uskutečnil letos v únoru 2023 na vzorku 840 respondentů agentura Ipsos, přece jen u piv jsou: Zatímco muži dávají přednost ležákům a v pivu oceňují výraznou hořkost, ženám hořkost tolik neimponuje a raději si dají desítku.

Oblíbenější u žen jsou i piva s příchutěmi – před těmi klasickými je preferují čtyři z deseti respondentek, to je dvakrát více než u mužů. Více žen než mužů také pije piva nealkoholická. Obě pohlaví se ale na jednom jasně shodnou – pivo má být řádně vychlazené.

Ilustrační foto: Depositphotos.com

PSALI JSME:
Zamilovat se u piva? Proč ne, ženy chodí do hospod častěji

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Spotřebitel

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Jaká je budoucnost výškových dřevostaveb v Česku?

Analýza
V České republice stále platí zastaralá norma omezující výšku dřevostaveb na devět, respektive dvanáct metrů. Legislativa by se však měla brzy změnit. S ohledem na nespornou ekonomickou výnosnost projektů chtějí developeři stavět minimálně osmipatrové stavby (22,5 m), s výhledem do budoucna až osmdesátimetrové projekty, a to tzv. inženýrským způsobem.