Co by firmy měly zlepšit pro efektivní fungování v roce 2023

Analýza
V posledních dvou letech čelil svět nebývalým překážkám, od pandemií, válečných konfliktů, problémům v oblasti nedostatku pracovních sil, hospodářských otřesů až po výpadky v dodavatelských procesech. Udržet si tak trvalé a udržitelné podnikání, které je hnacím motorem úspěchu, je tak stále náročnější.
V roce 2023 budou organizace pod větším tlakem než doposud, aby poskytovaly bezproblémové zákaznické služby, které podpoří růst, zajistí příjmy a loajalitu zákazníků. V dlouhodobém horizontu tento přístup, podpořený digitální transformací, vytvoří příležitosti k úspěchu. Ilustrační foto: Depositphotos.com

Těžko můžeme předvídat, co nás čeká v letošním roce. Co ale rozhodně můžeme je, se chovat strategicky a pragmaticky. Pokud je tedy něco jisté, pak to, že digitální transformace zůstane v centru pozornosti i v nadcházejícím roce.

Zákazníci, partneři a zaměstnanci zůstávají nejlepšími ukazateli toho, jak se mohou podniky připravit na různé scénáře, které mohou v příštím roce nastat a odlišit společnosti, které se přizpůsobí a zvítězí, od těch, které situaci podcení.

Zde jsou čtyři směry, s kterými budou organizace konsolidovat své provozní modely a investice do technologií, aby v následujících měsících podpořily svůj růst.

Investice do automatizace prudce vzrostou

S pokračující inflací, omezenými rozpočty a minimalizovanými zdroji v kombinaci s neustálým požadavkem dělat více za méně, představuje automatizace efektivitu, kterou mohou cloudové technologie přinést.

PSALI JSME:
Zatracená data. Kam je bezpečně uložit?

V současné době průměrná firma využívá v provozu téměř tisíc aplikací. To je ale neefektivní a z dlouhodobého pohledu i nákladově neudržitelné. V roce 2023 lze proto očekávat, že budou firmy upřednostňovat konsolidaci dodavatelů a technologických řešení tak, aby měly jednoduchý 360stupňový pohled na zákazníky.

Přední podniky budou stále častěji překračovat izolované případy využití automatizace, aby dosáhly efektivního růstu napříč organizací. S rostoucími nároky na IT týmy tak bude stále více netechnických týmů využívat nástroje s nízkým nebo žádným kódem k obcházení „úzkých míst“. Například digitální a datové funkce typu „drag and drop“ umožní automatizovat procesy a vytvářet nové služby.

Očekává se, že více organizací bude sestavovat tzv. fusion týmy, které kombinují obchodní a technologické experty. Tyto týmy, s využitím správných nástrojů, pak mohou efektivně inovovat pod dohledem IT oddělení tak, aby se omezilo případné kybernetické ohrožení nebo riziko nedodržování předpisů.

PSALI JSME:
Bez Billa McDermotta by SAP nebyl takový, jak jej dnes známe

Hyperpersonalizované zážitky v reálném čase

V dnešní digitální době potřebuje každá firma schopnost oslovit správného zákazníka ve správný čas. Je to obtížnější s vědomím, že množství dat, která se každoročně vytvoří, zachytí, replikují a spotřebují, se do roku 2026 více než zdvojnásobí.

Vzhledem k tomu, že se společnosti předhánějí ve zvyšování efektivity v oblasti prodeje, služeb, marketingu, obchodu nebo IT, bude personalizace úspěšným řešením již dnes.

Díky bezproblémové platformě pro správu dat v reálném čase, která propojuje, přijímá a harmonizuje data z jakéhokoli zdroje – fyzického i nefyzického a napříč lokalitami – umožní zapojení firmám kontinuálně se přizpůsobovat měnícím se podmínkám a potřebám zákazníků v reálném čase.

Ať už jde o údaje o pacientech ve zdravotnictví, telemetrická data ve výrobě nebo údaje o nakupujících v maloobchodě. Personalizace bude nezbytným předpokladem pro získávání co nejpřesnějších zákaznických zkušeností a zrychlení získávání dat při souběžném snižování složitosti firemních procesů.

PSALI JSME:
Aspoň, že jsme před pandemií zprovoznili eRecepty a eNeschopenky, říká šéf centra pro elektronizaci zdravotnictví

Personalizace však nebude bez komplikací. Zejména v souladu se zásadami a předpisy o ochraně osobních údajů (GDPR). Navíc s rostoucím povědomím spotřebitelů o ochraně osobních údajů je jejich důvěra zásadní pro to, aby společnosti mohly využít předností personalizace.

Ačkoli ne všechna data třetích stran souvisejí se soubory cookie, marketéři budou muset tuto strategii sladit s proklamovanými změnami v předpisech o ochraně osobních údajů tak, aby se ujistili, že používají data zákazníků zodpovědně a vyvíjejí se v oblasti shromažďování dat nulových a dat prvních stran.

Digitální komunikační nástroje budou i nadále posilovat spolupráci

V roce 2023 budou organizace pod větším tlakem než doposud, aby poskytovaly bezproblémové zákaznické služby, které podpoří růst, zajistí příjmy a loajalitu zákazníků. Více si také začnou uvědomovat, že stejně zásadní význam pro jejich úspěch má i zkušenost zaměstnanců.

Z výzkumu Future Forum Pulse vyplývá, že plánování zaměstnanecké politiky probíhá převážně na úrovni vedoucích pracovníků, přičemž 60 procent dotázaných vedoucích pracovníků uvedlo, že navrhují politiku svých společností s malým nebo žádným přímým přispěním zaměstnanců.

PSALI JSME:
Nové normy EU ke kyberbezpečnosti zasáhnou firmy podobně jako GDPR

Vedoucí pracovníci, kteří akceptují změny na pracovišti, procesy povedou s důvěrou a transparentností, budou utvářet produktivnější a uspokojivější zázemí, která bude přijatelnější pro jejich zaměstnance i organizaci.

Upřednostnění zákazníků před otázkami udržitelnosti

Udržitelnost životního prostředí bude patřit i nadále k největším výzvám, kterým firmy čelí. V letošním roce si organizace budou stále více uvědomovat, že poznatky založené na datech a lepší integraci napříč dodavatelskými řetězci pomohou zajistit efektivnější a udržitelnější způsoby práce.

Díky investicím do digitálních nástrojů pro sledování emisí se společnosti rychle přizpůsobí změnám a podpoří tak celosvětové úsilí o dosažení snižování emisí.

Přehodnocení přístupu k efektivitě

Podniky přehodnocují, co znamená být efektivní ve všech úrovních a na každém oddělení. Musí se tak odhodlat k neustálým inovacím při řešení problémů zákazníků, k zajištění bezproblémových služeb odkudkoli a přizpůsobovat se měnícím podmínkám na trhu. V dlouhodobém horizontu tento přístup, podpořený digitální transformací, vytvoří příležitosti k úspěchu.

Autor je regionální ředitel pro střední a východní Evropu společnosti Salesforce
(Redakčně upraveno)

Ilustrační foto: Depositphotos.com

PSALI JSME:
Pandemie urychlila digitální transformaci

Zavřít reklamu ×

Napsat komentář: Petr Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Firmy

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Posvítí nám semafor na cestu ke zdraví?

Analýza
Snaha usnadnit spotřebitelům orientaci v obalech, aby se nenechali zmást líbivými obrázky a lákavými tvrzeními. Systém, který nám pomůže v boji s nezdravými stravovacími návyky. To zní jako krok, proti němuž není možné nic namítat. Ale opravdu je evropské Nutri-Score tou cestou, jíž by se mělo značení potravin ubírat?