Lepší stránka této banky s čistým příjmem 388 milionů korun (z roku 2018) spočívá ve spořicím účtu, kde při třech platbách kartou dostane klient v částce do 200 tisíc korun celé jedno procento úroků, což za takto jednoduchých podmínek je na českém bankovním trhu skutečně terno.
Mezi klientsky přívětivější patří i relativně mladičká Hello bank. Nemá žádné zbytečné podmínky a velmi jednoduché internetové ovládání. Uváděný počet klientů 450 tisíc zřejmě vychází z historie úvěrové firmy Cetelem, která u vzniku Hello bank v roce 2015 stála a je stále její součástí.
Banka má suverénně nejmíň kamenných poboček, ke konci minulého roku celkem 11, ale také stejně suverénně nejatraktivnější drobné bankovnictví na českém trhu. Nikdo jiný nenabízí na spořicím účtu do 300 tisíc korun celé procento úroku bez časového omezení a na běžném účtu úročení 0,6 procenta do 100 tisíc korun.
Jak se časy mění
To, co kdysi šlechtilo Air Bank, jinde neexistující úročení běžného účtu jedním procentem (do 100 tisíc korun), obdobně zdobí Hello bank. Air Bank, která při svém startu v roce 2011 slibovala, že bude mezi třemi nejlépe úročenými na domácím trhu, což občas platí a občas ne, může dnes Hello Bank konkurovat pouze velmi přívětivým ovládáním internetového bankovnictví. S úrokem 0,6 procenta na spořicím účtu (do 250 tisíc korun) sice patří k tomu lepšímu na trhu společně například s bankou Creditas nebo spíš Monetou, ale ne k tomu nejlepšímu.
Creditas má už jen několik dobíhajících akčních účtů s lepším zhodnocením, ale dnes je v aktuální nabídce jen půlprocentní zhodnocení, a to ještě pouze do 350 tisíc korun. Není proto divu, že se zájem o spořicí účty obecně snížil, podle banky Moneta dokonce až o 70 procent. A to Moneta Money Bank nabízí půl procenta bez omezení výše vkladu, což je dnes téměř raritou. Tříměsíční garance jednoprocentního úroku (do 300 tisíc korun), jako má například banka ING, vypadají z tohoto pohledu naivně.
Pohled do historie
Equa bank působí v Česku od roku 2011. Její předchůdkyní byla IC Banka, jež vznikla 6. ledna 1993, a založili ji Tan Sri Dato’ Robert Tan Hua Choon z Malajsie jako většinový vlastník a bývalý politik Marián Čalfa. Ti v září 2007 banku prodali italské Banco Popolare a od ní pak tehdy ztrátovou banku odkoupila britská investiční skupina AnaCap Financial Partners, která jí dala současné jméno Equa bank.
Tehdy také Equa bank začala postupně získávat důvěru obyvatelstva, jednak pod vlivem lákavých úroků a také celkem pohodlnou a přehlednou internetovou obslužností. Dnes má tento finanční ústav 436 tisíc věrných klientů.
Hello bank! je obchodní značkou pobočky francouzské BNP Paribas Personal Finance. Od roku 1996 do roku 2015 fungovala pod značkou Cetelem jako poskytovatel nebankovních úvěrů, v roce 2015 došlo k transformaci Cetelemu na banku a v roce 2017 pak na Hello bank. Získat podrobnosti o hospodaření této banky však není jednoduché. Podařilo se dohledat kromě počtu klientů pouze bilanční sumu 14 miliard korun, což by mělo být nejméně ze všech v Česku působících bank.
Já jsem teda u Equa bank spokojená. Výběr zdarma v čr i v zahraničí na dovolené, mám spořící účet HIT se super úrokem a na peníze můžu kdykoli šáhnout a nějak je využít. Že je poplatek 9kč za dotaz na zůstatek u bankomatu? Kdo to dnes prosím vás dělá? Všechno v klidu a zdarma zjistím přes aplikaci..
Také jsem spokojeným klientem Equa bank a to co píšete je celkem nerelevantní. Ze spořícího účtu si můžete kdykoliv během pár sekund převést ZDARMA požadovanou částku na svůj hlavní účet, ze kterého je pak jakákoliv odchozí platba také ZDARMA.. Co se týká poplatku za zobrazení zůstatku v bankomatu, tak si myslím, že toto nikdo nevyužívá, protože vše vidíte v mobilní aplikaci. Takže opravdu není důvod tyto uváděné poplatky brát v úvahu.. Equa bank by měla být spíš chválena za poskytované služby a opravdu nulové poplatky.. Porovnejte to např. s Českou Spořitelnou 😀 – jsem rád, že už u ní dávno nejsem..
Za mě úplně stejný příběh. Jen jsem od Spořky přešel k ČSOB, tam měli lepší služby a příjemnější přístup, nakonec k Equabank a od té doby jsem spokojen. Žádné poplatky v běžném provozu účtu, nemusím řešit z jakého bankomatu vyberu.
Jak je odchozí platba ze ‚spořícího‘ účtu nejběžnější operací? Snad z běžného účtu ne?! Ta je u equabank zdarma stejně jako všude jinde. Úplně zbytečný článek.
Pokud je pro někoho nejběžnejší operací odchozí platba ze SÚ, tak se obávám, že úplně nepochopil k čemu spořák slouží….
Petře, Martino, kolik vám Equa za tyto výlevy platí?:D Nepřijdete si trapní?:D:D
Jsem také klientem Egua,a také si nepřipadam trapně. Stejně jako výše označení
Pane Drobný, my jen reagujeme na tendenčni článek, který z nějakého důvodu poškozuje jednu z nejlepších bank z dlouhodobého hlediska v naší zemi.
Odchozí platba ze spořicího účtu, jedna z nejběžnějších operací, stojí rovněž devět korun. Ale to vám zřejmě nevadí 🙂
Tak si převedu prachy na běžný účet a pak to zdarma pošlu, navíc to zabere kolik, 5s času?
Evidentně jste zamestanec konkurence. My jsme ze zkušenosti s equou spokojeni. Můžeme jen doporučit. Sporák není určeny k denním platbám ze sporaku prevadim jen když nevyjdu na běžném účtu s penězi – je to hned a zadarmo. Nemám a nikdy jsem neměla potřebu posílat ze sooraku do jiné banky. Co ale mám potřebu dělat je – výber ze všech bankomatu zadarmo ! Nemám čas 20 minut po městě hledat bankomat své banky, posílat okamžitě platby zadarmo !! Mít účet bez podmínek obratu (co když budu na rodicaku za par let ze? ). V tom je Equa vynikající! Nejlepší banka – ne nadarmo vyhrála zlatou korunu za běžný účet. Konkurence vás bude muset více platit, nebo nevíte nic.
Kdo není u Equa tak nepochopí ?
Přihlášení na smartphone banking otiskem. Jednoduché a bez opisování kódů z smsek.
za sebe můžu říct, že jsem s equa bankou nanejvýš spokojená. Přešla jsem od jiné velké banky a tady jsem rozhodně víc v klidu. Cokoliv, kvůli čemu jsem volala nebo se potřebovala poradit, bylo komunikováno přehledně a jasně, vždycky jsem se mohla zeptat, všecko mi vysvětlili.
zatím jsem s Equa bank neměla jedinou špatnou zkušenost… Myslím si, že je tu právě velká výhoda malé banky ? protože vždycky když jsem potřebovala, tak mi většinou po telefonu pohotově poradili