Ovládá jazyky, nespí, stále se usmívá. To je humanoidní recepční

Je to nejdokonalejší hotelová recepční, která nemá jedinou chybu. Pracuje bez přestávky čtyřiadvacet hodin, a přesto neztrácí úsměv, exceluje ve všech světových jazycích a bez mrknutí oka splní jakékoli přání hotelových hostů. To je BE-A, samostatná humanoidní recepční, na jejímž vývoji pracuje česká inovativní technologická společnost FLAE Robotics.
Seznamte se s BA-E, samostatnou humanoidní recepční. Foto: FLAE Robotics
Seznamte se s BA-E, samostatnou humanoidní recepční. Foto: FLAE Robotics

Jako první mohli recepční vidět návštěvníci pražské konference AI Hotspot, které se zúčastnily i Finanční a ekonomické informace (faei.cz). Zjevila se jim v takzvaném holoboxu, který umožňuje přenášet předobraz člověka nebo jiné digitální entity v reálném čase.

Premiéru měl v České republice i samotný holobox od holandského výrobce Holoconnects, jehož výhradním tuzemským zástupcem je firma MissionBox. A právě digitální avatar v holoboxu bude jednou z podob, ve které si budou moci hoteliéři recepční BE-A pořídit do svých hotelů. První fáze na cestě k nejdokonalejší recepční na světě bude na trhu od začátku roku 2025.

„Z vlastní zkušenosti vím, jak je náročné držet vysoký standard a dobré hodnocení úspěšného hotelu. Klíčový podíl hraje pochopitelně kvalitní personál, kterého je nejen v Evropě zoufalý nedostatek. Chci jednou provždy tento problém vyřešit a zajistit tak dokonalou kvalitu servisu v oboru hospitality.

BE-A představuje novou éru hotelnictví díky propojení pokročilé technologie s lidským faktorem,“ uvádí Filip Linek, zakladatel FLAE Robotics a autor nápadu na využití vyspělé umělé inteligence v hotelnictví.

Ví, o čem mluví. Je totiž zároveň majitelem hotelového komplexu PECR v Peci pod Sněžkou. A jako důkaz svých předchozích slov dodává, že tuzemské hotely potřebují minimálně 100 tisíc kvalitních lidí, a ty evropské více než pět milionů. Jenže populace po celém starém kontinentu stárne a spousta kvalifikovaných pracovníků obor opustila po covidu-19 a už se nevrátila.

Odpověď do jedné minuty

Univerzální humanoidní recepční je podle Linka vhodným řešením pro všechny hotely a hotelové řetězce bez výjimky. Potenciálními zákazníky jsou také výrobci hotelových informačních systémů, jimž může kombinace s řešením BE-A pomoci významně zefektivnit jejich provoz.

Recepční-robot bude především v prvotní fázi zacílen a vyvíjen pro trhy v Česku, Německu, Rakousku, Švýcarsku, Velké Británii a Nizozemí. Než se na trhu objeví finální fáze BE-A, tedy opravdový humanoid, mohou už na začátku roku 2025 hotely a hotelové řetězce využít ve svých systémech její textové rozhraní.

V praxi to znamená významnou úsporu práce stávajícím recepčním, kteří se nebudou muset věnovat čas písemné komunikaci a mohou se osobně věnovat už ubytovaným hostům.

Potenciální zákazníci hotelů tak nebudou v hlavní sezóně čekat na odpověď na své otázky několik hodin, nebo dokonce dní, ale obdrží je vždy do jedné minuty a automaticky v jazyce, v němž dotaz zašlou – nejen přes e-maily, ale ještě komfortněji i přes aplikaci WhatsApp.

Budou mít zároveň jistotu, že jsou obdržené informace vždy relevantní a ve stejném formátu a struktuře. Hotelům to může významně pomoci při prodeji ubytování i doplňkových služeb. Celý projekt BE-A je postaven na rychle se vyvíjející technologii umělé inteligence, pokročilých jazykových modelech nebo rozpoznávání řeči.

Po technické stránce se v tomto projektu Filip Linek spojil jak s univerzitními týmy (Technická univerzita Liberec se podílí právě na řešení rozpoznávání řeči, pozn. aut.), tak s renomovanou IT firmou Profinit, která je zároveň společníkem ve FLAE Robotics.

Na projektu se podílejí nejzkušenější vývojáři specializující se na umělou inteligenci a data science, jejichž technologické znalosti jsou nezbytné pro úspěšný vývoj a využití BE-A.

„Jsme nadšeni, že můžeme spolupracovat na projektu BE-A, který přináší revoluční změny do hotelového průmyslu. Naše technologie a zkušenosti v oblasti umělé inteligence nám umožňují poskytnout robustní a efektivní řešení, které odpovídá vysokým standardům, které si FLAE Robotics stanovila,“ dodává Pavel Jíhlavec, ředitel společnosti Profinit.

Umělá inteligence v kanceláři

Hotelnictví není samozřejmě jediným oborem, kam proniká umělá inteligence. Například česká technologická společnost Apertia Tech informoval faei.cz, že uvádí na trh AI Spy(dr), inovativní nástroj umělé inteligence, který má potenciál zásadně proměnit způsob, jakým firmy přistupují k rutinním kancelářským úkolům.

Tento revoluční systém dokáže automatizovat širokou škálu činností prováděných v internetových prohlížečích, což přináší firmám výraznou úsporu času i lidských zdrojů.

„AI Spy(dr) je průlomová technologie webové automatizace, která simuluje lidské chování v prohlížeči a automatizuje on-line úkony pomocí přirozeného jazyka,“ uvádí David Strejc, odborník a aktivista v oblasti umělé inteligence z AutoERP, autoerp.cz.

Dodal, že díky pokročilému algoritmu, dokáže AI Spy(dr) porozumět a vykonávat úkoly zadané v přirozeném jazyce. „Což značně usnadňuje práci uživatelům, aniž by potřebovali technické znalosti,“ vysvětluje Strejc.

Například obchodní týmy by mohly ocenit schopnost Al Spy(dr) automatizovaného vyhledávání a zpracování kontaktů, což urychluje získávání nových obchodních příležitostí. Systém také zvládá vyplňovat složité formuláře, jako jsou žádosti o dotace či účast ve státních výběrových řízeních. To však není všechno.

„Každá společnost má své procesy, které lze pomocí AI Spy(dr) automatizovat. Zatím jsme u každé dospěli k závěru, že sníží rutinní práci v prohlížeči a přesměrují své zaměstnance ke kreativnějším činnostem, které skutečně podpoří růst společnosti,“ konstatuje David Strejc.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB