Pojištění auta: Deset tipů, jak ušetřit

Poradna
Rostoucí inflace začíná mít skrytý dopad na cenu pojištění vozidel. Zatímco u nově sjednávaných smluv zůstávají ceny přibližně stejné jako v posledních měsících, u existujících smluv dostávají klienti na výročí pojištění pro další rok navýšenou cenu.
Pokud jezdíte málo a zatím nemáte pojištění s cenou dle kilometrů, zbytečně se okrádáte. Již dvě pojišťovny nabízejí cenově zvýhodněné pojištění pro vozidla, která ročně najednou do 12 tisíc kilometrů. Ilustrační foto: Pixabay.com

Sestavili jsme nejširší přehled možností, jak jednoduše snížit cenu za pojištění auta, motorky a jakéhokoliv jiného vozu. Zítra přineseme stejný počet „babských rad“, jak na první pohled ušetřit, ale ve skutečnosti si zadělat na malý či velký problém.

1. Změňte pojišťovnu (úspora až 35 %)

Každá pojišťovna používá jiný systém výpočtu ceny pojištění. Na trhu je k dispozici nabídka od 11 různých pojišťoven a šance, že ušetříte, je vysoká. A jeden užitečný tip: Většina spotřebitelů ví, že současné pojištění musí vypovědět nejpozději šest týdnů před výročím.

Pokud Vám ale pojišťovna zdražila, můžete vypovědět celý měsíc od okamžiku, kdy jste se o tom dozvěděli. Protože informaci o zdražení zasílají pojišťovny dva měsíce před výročím smlouvy, máte oproti šesti týdnům ještě trochu času navíc.

PSALI JSME:
Věděli jste to? Česko je evropskou jedničkou v pojištění aut podle najetých kilometrů

2. Plaťte dle kilometrů (úspora až 35 %)

Pokud jezdíte málo a zatím nemáte pojištění s cenou dle kilometrů, zbytečně se okrádáte. Již dvě pojišťovny nabízejí cenově zvýhodněné pojištění pro vozidla, která ročně najednou do 12 tisíc kilometrů. V případě jedné pojišťovny je nabídka navíc velice přehledná – ve smlouvě máte vyčísleno i kolik peněz ušetříte za každý kilometr, který nenajedete.

3. Zkuste současnou pojišťovnu (úspora až 10 %)

Některé pojišťovny bohužel stále zvýhodňují nové klienty před současnými. Pokud si uděláte výpočet na webu u současné pojišťovny, zjistíte, že v nové smlouvě dostanete lepší cenu, než máte na další rok. Naštěstí už několik pojišťoven se chová jinak a cena pro stejného klienta a jeho vozidlo je stejná, ať již jde o novou smlouvu, nebo o pokračování současné.

4. Zkuste srovnávače i weby pojišťoven (úspora až 10 %)

Bohužel většina srovnávačů nebo poradců na trhu je „děravá“ a v nabídce jim schází jedna nebo více pojišťoven. Zkuste tak alespoň dva srovnávače a scházející pojišťovnu si můžete spočítat přímo na jejím webu. Super je, že vše zvládnete z domova nebo kanceláře za pár minut, digitalizace je na straně vaší peněženky.

PSALI JSME:
Motoristé jsou ochotni sdílet data o jízdách, ale chtějí za to pořádnou slevu na pojištění

5. Plaťte měsíčně bez přirážky (rozložení plateb)

Dříve pojišťovny nadutě radily, že máte platit ročně, protože pak „získáte slevu 5 %“. Ve skutečnosti šlo o přirážku pěti procent k měsíční platbě. A pojišťovny neporadily, kde před výplatou najít například 15 tisíc pro kompletní pojištění obsahující nejen povinné ručení, ale i havarijní pojištění. Normální je platit měsíčně bez přirážky. Hypotéku také neplatíte ročně, že?

6. Zbavte se zbytečností (úspora až 7 %)

Důvod, proč je vaše pojištění dražší, než by mělo být, často spočívá v balíčcích. Některé pojišťovny zejména k povinnému ručení přibalují „výhodné krytí zdarma“. Jeho cenu ale vždy zaplatíte ve vyšší ceně.

Zbavte se balíčků a ponechte si v pojištění jen to, co skutečně potřebujete. A ještě jeden tip: Pokud máte vozidlo starší 15 let a stále platíte za havarijní pojištění, zvažte jeho ukončení. Ve většině případů se ekonomicky nevyplatí.

PSALI JSME:
Při sjednávání pojištění věnujte pozornost výlukám, vyhnete se zklamání

7. Nárokujte slevu za garáž (úspora až 5 %)

Logické zvýhodnění Česku zatím nabízí pouze jediná pojišťovna. Sleva platí na rizika, která majitele garáží ohrožují méně: Krádež vozidla, vandalismus a přírodní nebezpečí (například kroupy atd., pozn. aut.).

8. Zvolte si opravu ve smluvních servisech (úspora až 10 %)

Asi každý ví, jak různá může být cen za opravu v autorizovaných servisech a v těch neznačkových. Autorizovaný servis musí používat značkové náhradní díly a vyplácet vyšší mzdy.

Některé pojišťovny dávají klientům při sjednání havarijního pojištění na výběr a při volbě opravy v síti smluvních neznačkových servisů je pojištění levnější. Vhodné je zejména pro majitele starších aut (nad 5 let). Novější vozidla by měla mít vždy možnost opravy v autorizovaných servisech kvůli zachování záruky.

PSALI JSME:
Bezpečnostní systémy pojistku nezlevní

9. Chtějte jen fixní spoluúčast (úspora při škodě i desítky tisíc Kč)

Povinné ručení se spoluúčastí je nesmyslná, přesto ji stále ještě několik pojišťoven nabízí ve spojení se škodami v zahraničí. U havarijního pojištění existuje podobný nesmysl: Spoluúčast ve formě procent. Čím větší škoda, tím více musí klient zaplatit ze svého.

Pokud je spoluúčast pět procent (nejméně 5 000 Kč), pak při škodě ve výši 300 tisíc zaplatí majitel vozu 15 tisíc, tedy o 10 tisíc více, než by platil při pouze fixní spoluúčasti 5 000 Kč.

10. Vyberte pojištění bez poplatků (úspora stovek korun)

Pozor, i v pojištění vozidel se lze setkat s poplatky. Nejčastěji jde o poplatek v souvislosti s upomínkou pojistného nebo poplatek za upomínku dlužného pojistného po ukončení pojištění. Naštěstí už pár pojišťoven garantuje svým klientům, že žádné poplatky nejsou.

Autor je spoluzakladatel a člen představenstva Pillow pojišťovny
(Redakčně upraveno)

PSALI JSME:
Sváteční řidiči nemusejí platit povinné ručení po celý rok

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Pojištění

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Jaká je budoucnost výškových dřevostaveb v Česku?

Analýza
V České republice stále platí zastaralá norma omezující výšku dřevostaveb na devět, respektive dvanáct metrů. Legislativa by se však měla brzy změnit. S ohledem na nespornou ekonomickou výnosnost projektů chtějí developeři stavět minimálně osmipatrové stavby (22,5 m), s výhledem do budoucna až osmdesátimetrové projekty, a to tzv. inženýrským způsobem.