Motoristé jsou ochotni sdílet data o jízdách, ale chtějí za to pořádnou slevu na pojištění

Na jaře uskutečnila UNIQA pojišťovna anketu mezi svými zákazníky v povinném ručení zaměřenou na jejich názory na moderní trendy v motorismu. Ukázalo se, že Češi jsou ke sdílení aut zdrženliví a mají zatím spíše konzervativní postoj. Data o své jízdě poskytnout pojišťovně vesměs ochotni jsou, ale jen za pořádnou slevu.
Za bezpečný styl řízení by ti motoristé, kteří jsou ochotni sdílet s pojišťovnou data o tom, jak řídí, chtěli slevu na pojistném, a to nemalou. Foto: Depositphotos.com

Motoristé s povinným ručením UNIQA zatím příliš zkušeností se sdílením aut nemají. V dubnové anketě, které se zúčastnilo se jí více než 3200 respondentů z řad zákazníků UNIQA v povinném ručení, jen šest procent z dotázaných uvedlo, že tuto službu už vyzkoušelo. Nejvíce takových bylo mezi příznivci jiných moderních trendů, konkrétně autonomních aut a elektromobilů, a ve věkové skupině do 40 let. V ní někdy využil sdílení vozidel jeden z deseti dotázaných.

Malá osobní zkušenost ovšem neznamená, že respondenti službu zavrhují. 60 % ji považuje za vhodnou pro některé situace, například při okamžité potřebě druhého vozu v rodině apod. U žen je toto mínění dokonce téměř 70 %.

Možnost, že by v budoucnu dali přednost sdíleným vozům před pořízením vlastního, připouští jen 18 % oslovených, zatímco 62 % ji odmítá. Nerozhodnutých je pětina. Opět je takové volbě nakloněno nejvíce těch, kteří jsou příznivci autonomních aut (37 % v této skupině by auto raději sdílelo, než kupovalo).

Na dotaz, zda by řidiči pojištění v UNIQA byli ochotni sdílet statistiky a data o stylu své jízdy s pojišťovnou, kdyby je zohlednila při kalkulaci pojistného, odpovědělo 73 % kladně, zbytek by se o ně dělit nechtěl. Zde se ukazuje, že ochota poskytnout údaje pojistiteli stoupá s věkem a u motoristů nad 60 let činí 85 %. O něco připravenější rozkrýt své řízení jsou i ženy (76 %, muži necelých 72 %).

Za bezpečný styl řízení by ti, kdo jsou ochotni sdílet data, chtěli slevu na pojistném, a to nemalou. Zatímco desetiprocentní sleva by uspokojila jen dvě procenta „sdílných“ klientů, 39 % by si představovalo 30% snížení. Čtyři z deseti respondentů by chtěli ještě vyšší slevu.

UNIQA už od roku 2009 nabízí zájemcům z řad klientů telematiku do pojištěného auta, která kromě bezpečnostních funkcí pro případ nehody nebo defektu načítá rovněž kilometráž vozu a druhy komunikací, po nichž se pohybuje. Za nižší nájezd do 20 000 km ročně náleží zákazníkovi sleva z pojistného. Tuto výhodu aktuálně využívá více než dvacet tisíc motoristů, kteří každoročně průměrně ušetří na pojistném v havarijním pojištění 17,5 % a v povinném ručení 12,5 %.

Autorka je tisková mluvčí UNIQA pojišťovny
(Redakčně upraveno)

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB