Motoristé jsou ochotni sdílet data o jízdách, ale chtějí za to pořádnou slevu na pojištění

Průzkum
Na jaře uskutečnila UNIQA pojišťovna anketu mezi svými zákazníky v povinném ručení zaměřenou na jejich názory na moderní trendy v motorismu. Ukázalo se, že Češi jsou ke sdílení aut zdrženliví a mají zatím spíše konzervativní postoj. Data o své jízdě poskytnout pojišťovně vesměs ochotni jsou, ale jen za pořádnou slevu.
Za bezpečný styl řízení by ti motoristé, kteří jsou ochotni sdílet s pojišťovnou data o tom, jak řídí, chtěli slevu na pojistném, a to nemalou. Foto: Depositphotos.com

Motoristé s povinným ručením UNIQA zatím příliš zkušeností se sdílením aut nemají. V dubnové anketě, které se zúčastnilo se jí více než 3200 respondentů z řad zákazníků UNIQA v povinném ručení, jen šest procent z dotázaných uvedlo, že tuto službu už vyzkoušelo. Nejvíce takových bylo mezi příznivci jiných moderních trendů, konkrétně autonomních aut a elektromobilů, a ve věkové skupině do 40 let. V ní někdy využil sdílení vozidel jeden z deseti dotázaných.

Malá osobní zkušenost ovšem neznamená, že respondenti službu zavrhují. 60 % ji považuje za vhodnou pro některé situace, například při okamžité potřebě druhého vozu v rodině apod. U žen je toto mínění dokonce téměř 70 %.

Možnost, že by v budoucnu dali přednost sdíleným vozům před pořízením vlastního, připouští jen 18 % oslovených, zatímco 62 % ji odmítá. Nerozhodnutých je pětina. Opět je takové volbě nakloněno nejvíce těch, kteří jsou příznivci autonomních aut (37 % v této skupině by auto raději sdílelo, než kupovalo).

Na dotaz, zda by řidiči pojištění v UNIQA byli ochotni sdílet statistiky a data o stylu své jízdy s pojišťovnou, kdyby je zohlednila při kalkulaci pojistného, odpovědělo 73 % kladně, zbytek by se o ně dělit nechtěl. Zde se ukazuje, že ochota poskytnout údaje pojistiteli stoupá s věkem a u motoristů nad 60 let činí 85 %. O něco připravenější rozkrýt své řízení jsou i ženy (76 %, muži necelých 72 %).

Za bezpečný styl řízení by ti, kdo jsou ochotni sdílet data, chtěli slevu na pojistném, a to nemalou. Zatímco desetiprocentní sleva by uspokojila jen dvě procenta „sdílných“ klientů, 39 % by si představovalo 30% snížení. Čtyři z deseti respondentů by chtěli ještě vyšší slevu.

UNIQA už od roku 2009 nabízí zájemcům z řad klientů telematiku do pojištěného auta, která kromě bezpečnostních funkcí pro případ nehody nebo defektu načítá rovněž kilometráž vozu a druhy komunikací, po nichž se pohybuje. Za nižší nájezd do 20 000 km ročně náleží zákazníkovi sleva z pojistného. Tuto výhodu aktuálně využívá více než dvacet tisíc motoristů, kteří každoročně průměrně ušetří na pojistném v havarijním pojištění 17,5 % a v povinném ručení 12,5 %.

Autorka je tisková mluvčí UNIQA pojišťovny
(Redakčně upraveno)

PSALI JSME:
Zapomeňte na elektrokoloběžky, nastupují elektrické skútry

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Pojištění

Pojišťovny se letos i kvůli tornádu „prohnou“

Tuzemské pojišťovny sčítají škody čtvrtečního tornáda. Odhady zatím hovoří o stovkách milionů korun až jednotkách miliard. Zatímco loni byla klíčovou pojistnou událostí vichřice Sabine, letos to bude zcela jistě …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

„Jako protiváha „velké čtyřce“ jsme tu začínali jako poslední. Ale jako jediní jsme zůstali ryze českou firmou,“ říká Josef Jaroš

Rozhovor
Josef Jaroš (*42) je většinový vlastník české poradenské skupiny Apogeo Group. Na růstu firmy se podílí prakticky od začátku, za tu dobu toho ale stihl ještě mnohem víc, prozradil v rozhovoru pro FAEI.cz. Během časově náročného povolání vystudoval bohosloveckou fakultu, stal se ředitelem pražského Divadla Na Fidlovačce a také už několik pomáhá malým a středním podnikům, které tvoří páteř české ekonomiky, …
Rolovat nahoru