Preferují se on-line platby, omezuje se kontakt. Firmy reagují na „protikoronavirová“ opatření

Tuzemské firmy plní krizová vládní opatření v boji s pandemií koronaviru Covid-19 a informují své zákazníky o aktuálních omezeních. Některé společnosti poskytují služby (nebo jejich část) zdarma, jiné nabízejí slevy, ale najdou se i takové, které využívají aktuální situace k více či méně agresivnímu marketingu. Vyplývá to ze zjištění redaktorů portálu FAEI.cz.
Někteří lidé si objednají nákup a ohrožují kurýry. Nestačí jim předání před dveře. Ilustrační foto: Košík.cz

Britský prodejní řetězec Tesco informoval své on-line zákazníky, že v některých kategoriích omezil počet produktů, které si mohou koupit, a to na 12 kusů. Podle prodejce je to proto, aby měl „každý možnost pořídit si veškeré nezbytnosti“. Tesco očekává vyšší zájem o on-line prodej a upozornilo, že je možné, že bude k dispozici méně časů doručení nákupu.

Kvůli bezpečí svých zaměstnanců a zákazníků firma přijímá pouze on-line platby. Ty budou zákazníkům odečteny z účtu až po doručení nákupu.

Tesco kromě kusového omezení limitovalo i váhu nákupu – nesmí překročit 80 kilogramů. S ohledem na současnou situaci prodejce umožňuje pouze objednávku „standardního nákupu pro čtyřčlennou rodinu na sedm dní“.

Tesco rovněž své zákazníky žádá, aby do on-line objednávky v místě „poznámka pro doručení“ sdělili, pokud se nacházejí v karanténě nebo jsou již nemocní.

S předáním na distanc

On-line prodejce Košík.cz včera informoval, že už několikátý den vozí nákupy pouze s tzv. distanční předávkou – tedy bez toho, aby se kurýr a zákazník k sobě přiblížili. Pravidlo platí už několik dnů pro všechny zákazníky, tedy nejen ty pro osoby, které předem nahlásily, že jsou v preventivní karanténě.

Nákupy jsou po platbě předem při „distanční předávce“ položeny vedle dveří do bytu nebo rodinného domu, kurýr a zákazník od sebe musí držet několikametrový odstup. Podle Tomáše Jeřábka, ředitele Košík.cz, je však „překvapivé množství osob, které toto pravidlo odmítají respektovat nebo jej dokonce bojkotují“. Kurýři jsou podle něj proškoleni, aby zákazníky, kteří pravidla předání nerespektují, neobsluhovali.

Kurýři společnosti Košík.cz mají k dispozici gelové dezinfekce, které aplikují před a po každém nákupu. Před směnou je kurýrům měřena teplota, a pokud by v průběhu směny pocítili zdravotní potíže, jsou okamžitě odvoláni a na jejich trasu vyráží náhradní vůz. Všechny rozvážkové vozy jsou po každé směně dezinfikovány, zdůraznila firma.

PSALI JSME:
Domů. Do karantény. Dobrovolně

Zůstaňte doma

Největší tuzemský elektroprodejce, společnost Alza.cz, včera v e-mailové kampani vyzvala zákazníky: „Zůstaňte doma v pohodě“. A to přesto, že na prodejce elektra se aktuální vládní omezení prodeje (zatím) nevztahuje. Jak je u Alzy marketingovým zvykem, je znát, že hodně přemýšlela nad vším tím, co by mohla nabídnout zákazníkům, kteří musejí anebo chtějí zůstat v bezpečí domova.

Podobně na zvýšenou potřebu „home office“ reagoval už v pátek i konkurenční Mironet: „Důležité je nepropadat panice a řádně si vybavit domácí kancelář.“ V redakci jsme ocenili, že Mironet ve své e-mailové kampani nabízí link na článek, který vysvětluje, jak připojit svůj počítač k projektu Stanforské univerzity Folding@Home a nabídnout jeho výpočetní kapacitu pro vědecké výpočty a simulace při výzkumu léčebných látek proti koronaviru Covid-19.

Zásilkovna včera informovala, že na výdejních místech v Česku a na Slovensku budou přijímány pouze „bezkontaktní platby, tj. platby kartou“. S účinností od včerejška přepravce e-shopům neumožňuje posílat zásilky na dobírku, pokud ji nebude možné zaplatit kartou. „Zároveň intenzivně pracujeme na urychlení výdeje (zásilek – pozn. red.), aby kontakt osob byl eliminován na minimum,“ uvedla firma.

PSALI JSME:
Úplný zákaz prodeje připraví prodejce o miliardy

Slevy a doprava zdarma

Naopak dobírku umožnuje módní on-line prodejce ZOOT, jak včera e-mailem informoval generální ředitel firmy Lukáš Uhl. Obvykle zpoplatněná dobírka je nyní až do odvolání zdarma, stejně jako doprava a případné vrácení. Zadlužený e-shop, který nyní prochází restrukturalizací a jenž si nemůže dovolit výraznější propad tržeb, současně nabízí zákazníkům 10% slevu, která platí týden.

Dopravu zdarma – a to při nákupu přes internet nad 499 korun – nabízí po uzavření svých prodejen obchodník s obuví Baťa. Švédský obchodní řetězec s nábytkem a vybavením domácnosti informoval své zákazníky, že „zdraví je vždy na prvním místě“ a obchodní domy IKEA jsou od včerejška až do odvolání uzavřeny. Také služba „Klikni a vyzvedni“ nebude po dobu uzavření obchodních domů dostupná. Zákazníci, kteří již zboží objednali, se mají ozvat a IKEA jim nabídne možnost doručení zdarma.

Redakce FAEI.cz také zaregistrovala několik nepovedených nových e-mailových kampaní. Tak třeba tři hodiny poté (v devět hodin ráno – pozn. red.), co včera začal platit zákaz prodeje v maloobchodu, přistála jednomu z redaktorů v e-mailu zpráva, že v Bambuli na pražském Chodově je nově otevřeno papírnictví. Nabídka platí od včerejška až do konce března, zákazníci mají deset procent slevu a navíc poukázku na únikovou hru.

PSALI JSME:
Maloobchodní tržby se letos kvůli koronaviru a souvisejícím opatřením propadnou

Jak zhubnout. „Změna“ za minutu

Načasování mailingové kampaně se ale nepovedlo ani řetězci drogerií Teta, která připomíná, že se blíží plavková sezona a radí, jak zhubnout… Perličkou do třetice budiž e-mail od Józsefa Váradiho, šéfa maďarského lowcostového Wizz Airu, který den předtím, než začne platit absolutní zákaz cestování do zahraničí, mj. potenciálním cestujícím vysvětloval, že aerolinky dělají vše, co je v jejich silách, aby zajistily „ochranu vašeho zdraví i zdraví vašich blízkých“.

Oborová zdravotní pojišťovna (OZP) už v pátek informovala, že přispívá svým klientům na úhradu testů na přítomnost koronaviru v lékařem neindikovaných případech, kdy si test hradí pojištěnec jako samoplátce. Příspěvek ve výši cca 500 Kč (může být proměnlivý – pozn. red.) se vztahuje na testy provedené laboratořemi schválenými ministerstvem zdravotnictví.

Součástí téhož sdělení (do redakcí rozeslané tiskové zprávy – pozn. red.) je konstatování na závěr: „Zdravotní pojišťovnu je možné změnit čistě online během jedné minuty: www.chcidoozp.cz.“ OZP už ale nedodala, že lidé se okamžikem přestupu jejími pojištěnci hned stát nemohou. Takže pokud by se v těchto dnech kdokoli chtěl stát pojištěncem OZP, třeba právě kvůli příspěvku na koronavirový test, který by si hned teď chtěl nechat udělat, měl by vědět, že nejbližším termínem, kdy se může stát klientem této pojišťovny, je až 1. červenec 2020.

PSALI JSME:
Zdravotní pojišťovny vytahují podpultovky. Proč byste měli změnit tu svou?

Nejezděte MHD, kupte si auto…

Ani největší tuzemský prodejce ojetých vozů, AAA Auto, si nenechal ujít marketingovou příležitost. „Individuální cestování vlastním vozem namísto veřejné dopravy je v době různých epidemií jedním z nejúčinnějších opatření, která pomáhají se nákaze vyhnout,“ uvedla včera v tiskové zprávě Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings, provozovatele sítě AAA AUTO.

Prodejce ojetin současně informoval, že aktuálně rozšířil nabídku i v sekci vozů nižších cenových kategorií. „Na tisíce dalších vozů nyní poskytujeme slevy. Pro pořízení auta na splátky vám umíme zajistit u našich renomovaných partnerů úvěry výhodnější než v bance,“ uvedla Topolová.

AAA Auto se po vládou nařízeném uzavření poboček soustředilo na prodeje prostřednictvím on-line a přes call-centrum. Firma nabízí, že zákazníkům automobily bezplatně doručí až do místa jejich bydliště nebo na jiné domluvené místo. Společnost informovala, že již dříve zavedla pravidelnou dezinfekci vozů i poboček a kontroluje zdravotní stav svých zaměstnanců. Ke včerejšímu dni nebyl koronavirus potvrzen u žádného pracovníka společnosti, informovalo AAA Auto.

PSALI JSME:
Koronavirus je třikrát větší zabiják, než sezónní chřipka

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Firmy

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Češi chtějí silného lídra, který nás osvobodí od mocných a bohatých

Průzkum
Většina tuzemské veřejnosti příliš nevěří tomu, že by politici či elity hájili zájmy obyčejných lidí. Spíše mají pocit, že se o ně tradiční strany nezajímají. A v čele státu si přejí silného lídra, který by vzal zemi z rukou mocných a bohatých. Vyplývá to z průzkumu, jehož výsledky poskytla Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) agentura Ipsos.