Za vibrátory a erotické prádlo utratí Češi stovky milionů korun

Průzkum
Češi si erotiku umějí užívat. A rozhodně nejsou žádní skrblíci. Za různé erotické pomůcky utratí každoročně stovky milionů korun. Podle aktuálního spotřebitelského průzkumu, který si nechala vypracovat konzultační společnost Acomware, si za poslední rok koupila sexy prádlo, vibrátor nebo jinou „hračku pro dospělé“ téměř polovina Čechů starších 18 let.
Češi si erotiku pořizují převážně přes internet. Na rozdíl od jiných druhů zboží hraje u erotiky klíčovou roli diskrétnost. Foto: Depositphotos.com

Tržby sexshopů pravidelně rostou před Vánocemi. Nějakou erotickou pomůcku si pořizuje čím dál více dospělých Čechů a stále častěji ho jeden z páru najde právě jako překvapení pod stromečkem. Podle expertních odhadů rovněž rok od roku stoupá částka, kterou jsou Češi ochotni za erotické pomůcky ochotní utratit. Každý rok to jsou v součtu stovky milionů korun.

Největší zájem je o vibrátory, Venušiny kuličky a erotické spodní prádlo. To nakupují především muži pro své partnerky. Ženy zase nejvíce nakupují pouta nebo jiné pomůcky pro svazování. Ostatně styl BDSM je v poslední době nesmírně populární, čemuž napomáhají například filmy typu Padesát odstínů šedi, erotická literatura nebo zvýšená zájem o weby s touto tematikou.

PSALI JSME:
Zapomenutá panenka i vibrátor! Češi jsou mistry v zapomínání

Raději přes internet

Češi si erotiku pořizují převážně přes internet. Je to logické. Na rozdíl od jiných druhů zboží hraje u erotiky klíčovou roli diskrétnost. „I když nejsem žádná puritánka a ráda zkouším hračky pro dospělé, na návštěvu kamenné prodejny nemám odvahu. Nedokážu si představit, že bych s prodavačkou probírala, která pomůcka je ta pravá. A že bych v obchodě potkala třeba souseda nebo kolegu z práce, na to se neodvážím ani pomyslet,“ přiznala například Michaela G. z Prahy.

Že má podobné obavy převážná část Čechů, dokazují data z výzkumu mezi více než tisícovkou dospělých Čechů, který pro konzultační společnost Acomware uskutečnila agentura Ipsos. „Téměř polovina dospělých Čechů nakupuje erotické zboží převážně na internetu. Dalších 35 procent volí s ohledem na povahu zboží kombinaci internetu a kamenných prodejen. Pouze 17 procent se neostýchá a nakupuje hlavně v obchodech,“ řekl Štěpán Jandl ze společnosti Acomware.

Pro erotiku neplatí ani oblíbená česká vychytávka, kdy si zboží nejdříve prohlédneme v kamenné prodejně, a teprve poté objednáme na internetu. Tuto strategii volí pouze šest procent Čechů. „V naší kamenné prodejně nakupují hlavně lidé z blízkého okolí, ostatní pak na e-shopu. Je zajímavé, že i mnozí ti, kteří to mají do naší prodejny blízko, nakoupí na e-shopu. Většinou je to kvůli diskrétnosti a bohatému obsahu stránek e-shopu, jako jsou detailní fotky, videa a recenze,“ potvrdil Adam Durčák, majitel e-shopu a prodejny s erotickým zbožím.

PSALI JSME:
Američané klikají na diety stejně slepě jako na sex

Impulzivní nakupování

Plusem internetového nákupu je podle výzkumu také to, že e-shopy nemají otevírací dobu. Lidé tak mohou objednávat v čase, kdy se jim to nejvíce hodí. „Čechy k častějším nákupům erotického zboží na internetu nemotivují obvyklé pobídky jako zvýhodněná cena nebo doprava zdarma. Tyto benefity dokážou popostrčit k nákupu jen čtvrtinu zákazníků. Necelá polovina dospělých v průzkumu přiznala, že je k častějším nákupům nemotivuje nic konkrétního a nakupují impulzivně,“ dodal Jandl.

Skalní příznivci kamenných sexshopů nedají dopustit na osobní kontakt s prodávajícím. Polovina těchto zákazníků nemarní čas hledáním informací na internetu a rovnou se jdou poradit za odborníky do kamenné prodejny. „Přibližně třetině nakupujících pomohla osobní návštěva ve výběru finálního zboží z vytipovaných favoritů a 16 procent nakupujících se na základě návštěvy prodejny rozhodlo pro jiné zboží, než si původně plánovali koupit,“ konstatoval Jandl.

PSALI JSME:
Vadné zboží reklamujte s optimismem

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Spotřebitel

Chování spotřebitelů se trvale změnilo

Tržby na internetu dál rostou, přestože se již otevřely kamenné prodejny. Z toho lze usuzovat, že se chování českých spotřebitelů trvale změnilo a ani po konci pandemie se již nevrátí do starých kolejí. 

Voda bude zdražovat i dále, až o deset procent

Letos v lednu v některých oblastech ČR lidem voda, resp. tedy vodné a stočné, zdražila až takřka o deset procent. V podobném rozsahu zdraží i v příštím roce. Důvodem je pandemie, která hlavně turisticky exponovaným …

Med citelně zdražuje. Pozor na padělky

Cena kvalitního českého medu momentálně letí vzhůru. Prodává si za více než 200 korun za kilogram. Tmavý medovicový vyjde i na 230 korun. To nekalé dodavatele může podnítit k tomu, aby zkusili prodat ještě více …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

„Jako protiváha „velké čtyřce“ jsme tu začínali jako poslední. Ale jako jediní jsme zůstali ryze českou firmou,“ říká Josef Jaroš

Rozhovor
Josef Jaroš (*42) je většinový vlastník české poradenské skupiny Apogeo Group. Na růstu firmy se podílí prakticky od začátku, za tu dobu toho ale stihl ještě mnohem víc, prozradil v rozhovoru pro FAEI.cz. Během časově náročného povolání vystudoval bohosloveckou fakultu, stal se ředitelem pražského Divadla Na Fidlovačce a také už několik pomáhá malým a středním podnikům, které tvoří páteř české ekonomiky, …
Rolovat nahoru