Za vibrátory a erotické prádlo utratí Češi stovky milionů korun

Průzkum
Češi si erotiku umějí užívat. A rozhodně nejsou žádní skrblíci. Za různé erotické pomůcky utratí každoročně stovky milionů korun. Podle aktuálního spotřebitelského průzkumu, který si nechala vypracovat konzultační společnost Acomware, si za poslední rok koupila sexy prádlo, vibrátor nebo jinou „hračku pro dospělé“ téměř polovina Čechů starších 18 let.
Češi si erotiku pořizují převážně přes internet. Na rozdíl od jiných druhů zboží hraje u erotiky klíčovou roli diskrétnost. Foto: Depositphotos.com

Tržby sexshopů pravidelně rostou před Vánocemi. Nějakou erotickou pomůcku si pořizuje čím dál více dospělých Čechů a stále častěji ho jeden z páru najde právě jako překvapení pod stromečkem. Podle expertních odhadů rovněž rok od roku stoupá částka, kterou jsou Češi ochotni za erotické pomůcky ochotní utratit. Každý rok to jsou v součtu stovky milionů korun.

Největší zájem je o vibrátory, Venušiny kuličky a erotické spodní prádlo. To nakupují především muži pro své partnerky. Ženy zase nejvíce nakupují pouta nebo jiné pomůcky pro svazování. Ostatně styl BDSM je v poslední době nesmírně populární, čemuž napomáhají například filmy typu Padesát odstínů šedi, erotická literatura nebo zvýšená zájem o weby s touto tematikou.

PSALI JSME:
Zapomenutá panenka i vibrátor! Češi jsou mistry v zapomínání

Raději přes internet

Češi si erotiku pořizují převážně přes internet. Je to logické. Na rozdíl od jiných druhů zboží hraje u erotiky klíčovou roli diskrétnost. „I když nejsem žádná puritánka a ráda zkouším hračky pro dospělé, na návštěvu kamenné prodejny nemám odvahu. Nedokážu si představit, že bych s prodavačkou probírala, která pomůcka je ta pravá. A že bych v obchodě potkala třeba souseda nebo kolegu z práce, na to se neodvážím ani pomyslet,“ přiznala například Michaela G. z Prahy.

Že má podobné obavy převážná část Čechů, dokazují data z výzkumu mezi více než tisícovkou dospělých Čechů, který pro konzultační společnost Acomware uskutečnila agentura Ipsos. „Téměř polovina dospělých Čechů nakupuje erotické zboží převážně na internetu. Dalších 35 procent volí s ohledem na povahu zboží kombinaci internetu a kamenných prodejen. Pouze 17 procent se neostýchá a nakupuje hlavně v obchodech,“ řekl Štěpán Jandl ze společnosti Acomware.

Pro erotiku neplatí ani oblíbená česká vychytávka, kdy si zboží nejdříve prohlédneme v kamenné prodejně, a teprve poté objednáme na internetu. Tuto strategii volí pouze šest procent Čechů. „V naší kamenné prodejně nakupují hlavně lidé z blízkého okolí, ostatní pak na e-shopu. Je zajímavé, že i mnozí ti, kteří to mají do naší prodejny blízko, nakoupí na e-shopu. Většinou je to kvůli diskrétnosti a bohatému obsahu stránek e-shopu, jako jsou detailní fotky, videa a recenze,“ potvrdil Adam Durčák, majitel e-shopu a prodejny s erotickým zbožím.

PSALI JSME:
Američané klikají na diety stejně slepě jako na sex

Impulzivní nakupování

Plusem internetového nákupu je podle výzkumu také to, že e-shopy nemají otevírací dobu. Lidé tak mohou objednávat v čase, kdy se jim to nejvíce hodí. „Čechy k častějším nákupům erotického zboží na internetu nemotivují obvyklé pobídky jako zvýhodněná cena nebo doprava zdarma. Tyto benefity dokážou popostrčit k nákupu jen čtvrtinu zákazníků. Necelá polovina dospělých v průzkumu přiznala, že je k častějším nákupům nemotivuje nic konkrétního a nakupují impulzivně,“ dodal Jandl.

Skalní příznivci kamenných sexshopů nedají dopustit na osobní kontakt s prodávajícím. Polovina těchto zákazníků nemarní čas hledáním informací na internetu a rovnou se jdou poradit za odborníky do kamenné prodejny. „Přibližně třetině nakupujících pomohla osobní návštěva ve výběru finálního zboží z vytipovaných favoritů a 16 procent nakupujících se na základě návštěvy prodejny rozhodlo pro jiné zboží, než si původně plánovali koupit,“ konstatoval Jandl.

PSALI JSME:
Vadné zboží reklamujte s optimismem

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Spotřebitel

Posvítí nám semafor na cestu ke zdraví?

Snaha usnadnit spotřebitelům orientaci v obalech, aby se nenechali zmást líbivými obrázky a lákavými tvrzeními. Systém, který nám pomůže v boji s nezdravými stravovacími návyky. To zní jako krok, proti němuž není …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

O kolik zdražil řízek, guláš nebo smažák. Velké srovnání cen

Analýza
Restauracemi se v úvodu roku prohnala vlna skokového zdražování způsobená zvýšením DPH. Navzdory klesající inflaci jsou březnové ceny v průměru o osm procent vyšší než před rokem. O kolik ale za posledních pět let zdražila běžná jídla, jako je svíčková, řízek nebo guláš? Společnost Dotykačka poskytla Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) detailní údaje o růstu cen vybraných pokrmů.