10 tipů pro firmy, jak zvládnout nábor nových zaměstnanců

Česko má nejnižší nezaměstnanost ve své novodobé historii a žádná jiná země v rámci Evropské unie nemá tak málo lidí bez práce. Pro firmy působící v tuzemsku to znamená, že musí o své pracovníky „bojovat“. Jak ale úspěšně nacházet nové lidi v době nízké nezaměstnanosti?
Naše firma tě potřebuje. Ilustrační foto: Pixabay

„Personalisté to dnes nemají lehké, čelí nejen nedostatku, ale také velké fluktuaci pracovníků. Proto je nutné při hledání nových zaměstnanců pracovat se všemi možnými nástroji, které máme k dispozici,“ říká Tomáš Surka, managing partner v personálně-poradenské společnosti Devire a nabízí deset tipů pro nábor zaměstnanců v době nízké nezaměstnanosti:

1) Důležitý je už první krok, kterým je jasné zadání pro hledání nového člověka. Personalista potřebuje zcela přesně vědět, koho hledá, co má žádaný člověk přesně umět.

2) Firma musí být směrem k uchazečům co nejvíce transparentní, jinak přijde o její důvěru. Týká se to například následného kontaktu po výběrovém řízení, kdy je nutné mluvit i s neúspěšnými kandidáty. Každý nábor je zároveň vizitkou pro firmu, která jej provádí. Je proto vhodné dbát na firemní pověst, personalisté působí v roli ambasadorů firemní kultury.

PSALI JSME:
Firmy nemohou najít zaměstnance, a když je najdou, zbytečně je ztrácí

3) S tím souvisí i výběr zkušené personální agentury, která bude firmu reprezentovat navenek. Klíčová je komunikace s najatou agenturou a dostatek času na pravidelnou zpětnou vazbu.

4) Personalista by se měl také soustředit na kandidátovy zkušenosti z předchozích míst. Bez nich správně neodhadne, zda se hodí na otevřenou pozici.

5) Nevyhnutelné je využití informačních systémů pro řízení náboru a jejich následné využití. S pomocí dat je možné efektivně spravovat údaje o pozicích, uchazečích i o proběhlých pohovorech. Na druhou stranu nelze zapomínat ani na osobní schůzku s uchazečem, takový kontakt je nenahraditelný. Individuální přístup a zaměření na silné stránky kandidátů pomůže odhalit talent vhodný i pro jiné pozice.

PSALI JSME:
Stále více firem „krade“ zaměstnance, říká šéf personální agentury Tomáš Surka

6) Personální oddělení by mělo umět probudit aktivitu zaměstnanců při hledání nových kolegů. Spokojený pracovník dovede přilákat do firmy nové lidi z okruhu svých přátel, známých či rodiny.

7) Je důležité nezapomínat na práci s talenty neboli na tak zvaný talent pooling. Umožňuje udržovat si povědomí o zajímavých talentovaných lidech z dřívějších pohovorů i jiných setkání. Ve správnou chvíli je pak možné je oslovit.

8) Hledání pracovníků na sociálních sítích neznamená jen využití sítě LinkedIn. Zajímavé informace lze získat také z Facebooku, Twitteru nebo Instagramu.

PSALI JSME:
Diverzita na pracovišti? V Česku spíše výjimka

9) Personalisté by se měli zaměřit i na opomíjené skupiny na trhu práce a skládat týmy ze všech věkových skupin. Týká se to například lidí, kterým je okolo šedesáti let. Do firem mohou přinést zkušenosti a jiný úhel pohledu.

10) Podpora vzdělávání pracovníků a příprava na nástupnictví je také podstatná. Když se blíží odchod do důchodu, je zapotřebí včas připravit vhodného nástupce.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Firmy

Sberbank CZ meziročně klesl zisk o 47 milionů

Česká pobočka největší ruské banky, Sberbank CZ, dosáhla vloni podle předběžných neauditovaných výsledků čistého zisku ve výši 377 milionů korun. Za rok 2017 banka hlásila neauditovaný zisk ve výši 424 mil. Kč, což …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Nejčastěji škodí voda. Češi podceňují pojištění svých domovů

Analýza
Podpisem pojistné smlouvy považujeme věc za uzavřenou na mnoho let. Tak vypadá klasický scénář spojený s pojištěním nemovitosti a domácnosti. Češi zapomínají své pojistné smlouvy pravidelně kontrolovat, čímž riskují, že pojistné částky po čase již nemusí stačit na krytí případných škod. Jak tedy správně pojistit svůj domov a kdy pojistnou smlouvu aktualizovat?

Investice s vůní benzínu

Kouzlu vozů z dob minulých podléhá stále více lidí, kteří shánějí hlavně socialistické veterány. V tom jim už rok …

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru