Glami slaví „nejúspěšnější rok“ od svého založení. Své hospodářské výsledky ale tají

Módní vyhledávač Glami podle své aktuální tiskové zprávy slaví nejúspěšnější rok od svého založení. „Glami poprvé svým obratem překročilo miliardu korun, meziročně rostlo o 40 %,“ informovala redakci FAEI.cz PR manažerka Lucie Firlová. To jsou v době, kdy lidé kvůli krizi a inflaci přestávají nakupovat oblečení a obuv jistě úctyhodná čísla.
Módní vyhledávač Glami, respektive jeho provozovatel, firma Inspigroup, od svého založení v roce 2012 ani jednou neinformoval ve sbírce listin obchodního rejstříku o svém hospodaření. Ilustrační foto: Glami

Čtyřicetiprocentní nárůst tržeb Glami vysvětlilo akvizicí italského agregátora módy Stileo, jenž byl založen v roce 2014 v polské Vratislavi a který podle údajů z června letošního roku, kdy byla transakce oznámena, zaměstnává 30 lidí. Zajímali jsme se proto o podrobnosti a poslali z redakce několik dotazů. Odpovědí jsme se ale nedočkali.

Předně stojí za to si ujasnit, že Glami je značka, nikoliv název firmy. Glami je hlavně web, který provozuje společnost s ručením omezeným Inspigroup se sídlem v Tyršově domě na pražské Malé Straně se základním jměním 200 000 korun. Chtěli jsme vědět, zda loni firma skončila v zisku nebo ve ztrátě a v jaké výši.

Glami/Inspigroup spadá do webového impéria investiční skupiny Miton, takže ji jako majoritní vlastní reprezentuje eseróčko Miton Costumes, v němž má téměř poloviční podíl akciová společnost Miton Circus, kterou pro změnu vlastní akciovka M8H, tedy „finální matka“.

Také jsme se zajímali o to, proč nejsou hospodářské výsledky společnosti Inspigroup dostupné ve sbírce listin obchodního rejstříku – a to ani jednou od roku 2012, kdy firma vznikla. Jak již bylo uvedeno, odpovědi jsme se nedočkali.

Zato jsme v obchodním rejstříku zjistili, že letos 20. května byla uzavřena zástavní smlouva mezi všemi společníky Glami/Inspigroup a Citibank Europe, a to v návaznosti na smlouvu o úvěru v maximální výši téměř 7,6 milionu eur (přibližně 180 mil. Kč, pozn. red.) z 18. května.

Další ze zjištění ve sbírce listin obchodního rejstříku nás příliš nepřekvapila: Společnost Miton Costumes od svého vzniku v roce 2013 v ní ani jednou neinformovalo o svém hospodaření, stejně tak Miton Circus a akciová společnost M8H.

Informovat o svém hospodaření přitom mají zákonnou povinnost všechny v tuzemsku podnikající firmy zapsané v obchodním rejstříku, akciové společnosti navíc musí každoročně zveřejňovat i své výroční zprávy.

Jenže většina tuzemských firem hřeší na to, že „kde není žalobce, není ani soudce“. A české start-upy jsou toho bohužel zářným příkladem. Analytička Petra Štěpánová ze společnosti Bisnode, loni redakci našeho portálu sdělila, že přístup firem k plnění informační povinnosti dlouhodobým nešvarem tuzemského podnikatelského prostředí.

„I když jsme v posledních letech zaznamenali mírně zlepšení, na trhu je stále většina firem, které tají své výsledky hospodaření. Tím vytváří nerovné podmínky pro podnikání a škodí poctivým podnikatelům,“ uvedla.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena