Peníze nejsou na prvním místě. Častěji měníme práci kvůli mezilidským vztahům

Vztahy mezi lidmi jsou důvodem ke změně pro šestnáct procent zaměstnanců, přičemž jako důvod mírněji převažuje nevyhovující vedoucí (8,3 %) před nevyhovujícím pracovním kolektivem či neshodami na pracovišti (7,8 %). Ukázal to průzkum, který pro personální společnost Předvýběr.CZ uskutečnila agentura STEM/MARK.
Kvůli penězům mění práci pouze 14 procent zaměstnanců, tvrdí nový průzkum. Foto: Pixabay

Větší motivací jsou „pracovní výzvy“: Jako nejčastěji uváděný důvod pro výpověď uváděli zaměstnanci nabídku zajímavější práce (21 %) nebo úplnou změnu oboru (16 %). Do této skupiny motivů patří i kariérní posun, který v průměru uvedla čtyři procenta dotázaných – v regionu hlavního města ale třikrát tolik lidí.

PSALI JSME:
Zvyšování minimální mzdy je dalším krokem mimo ekonomickou realitu

Z průzkumu vyplynulo, že pouze 14 % zaměstnanců mění práci kvůli penězům. Pokud by dotázaní měli změnit práci kvůli příjmům, musela by nabízená mzda být výrazně vyšší, než stávající: Nejčastěji lidé uvádějí navýšení od pětiny do třetiny (26 %) a od třetiny do poloviny (22 %). „Devatenáct procent zaměstnanců dokonce výslovně uvedlo, že nechtějí měnit práci jen kvůli penězům,“ dodal obchodní ředitel personální společnosti František Boudný.

Z čeho mají obavy mileniálové

Význam odpovídajícího platového ohodnocení je napříč celým spektrem zaměstnanců pochopitelně stále velmi důležitý. Ukazuje se však, že jeho význam klesá, konstatoval Institut interní komunikace na základě průzkumu, který pro něj realizovala společnost IPSOS.

Nízký plat totiž podle něj stresuje hlavně starší věkovou skupinu, u lidí nad 55 let dokonce více než třetinu zaměstnanců. V případě mileniálů je ale tento faktor stresující jen pro pětinu zaměstnaných a více než z nízkého platu mají obavu z přístupu a chování svého zaměstnavatele.

PSALI JSME:
Bez stálého příjmu nejdéle vydrží učitelé

Pro nastupující mladou generaci je podle průzkumu také stále důležitější zapojení do dobrovolnictví a komunitních akcí. Podle expertů budou muset proto firmy pro jejich oslovení jako potenciálních zaměstnanců začít na tento trend více reagovat.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Zaměstnání

Nezaměstnanost stagnuje na úrovni čtyř procent

Podíl nezaměstnaných zůstal během února na stejné úrovni a dosáhnul tak čtyř procent. Sezónnost mezi únorem a lednem historicky nehraje významnější roli a stagnace tak odráží reálný vývoj na trhu práce. I přes nižší …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB