Unikátní portál radí, kde podnikat. Je o něj obrovský zájem

Před půl rokem spustila společnost Mastercard unikátní portál KdeZačítPodnikat a s jeho dosavadním fungováním musí být spokojená. „Platforma se setkala s obrovským zájmem,“ sdělila Finančním a ekonomickým informacím Jana Lvová, generální ředitelka Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.
Portál poradí třeba to, kde si otevřít nové květinářství. Ilustrační foto: Pixabay.com
Portál poradí třeba to, kde si otevřít nové květinářství. Ilustrační foto: Pixabay.com

Platforma KdeZačítPodnikat.cz je jednoduchý nástroj, který dokáže ve 24 českých městech doporučit vhodná místa s největším podnikatelským potenciálem. Zájemci tak mohou zjistit například to, kde by bylo dobré si otevřít kavárnu, květinářství nebo třeba kadeřnictví.

A jde ještě dál. Nejen že pomáhá s výběrem vhodné čtvrti, ulice či náměstí, vhodný je rovněž pro osoby, které by se do podnikání rády pustily, a dokonce mají i vytipovaný prostor, jen si nejsou jisti, jaký typ podniku by v dané oblasti nejlépe prosperoval.

Portál mohou využívat také podnikatelé, kteří uvažují o rozšíření či přesunutí svého prosperujícího byznysu. Podle ředitelky Mastercard pro ČR a SR Jany Lvové tak díky této pomůcce mohou podnikatelé vůbec poprvé posoudit potenciál úspěchu svých podnikatelských nápadů na konkrétním místě.

„Platforma KdeZačítPodnikat.cz, kterou naše společnost spustila zhruba před půl rokem, se setkala s obrovským zájmem. Za tuto dobu náš web navštívilo více než 500 tisíc unikátních uživatelů, přičemž přes 140 tisíc z nich prošlo celým procesem analýzy podnikatelského potenciálu až do konce,“ uvedla Lvová pro faei.cz.

Dodala, že průměrná doba strávená na webu je 2,5 minuty, což dokazuje, že návštěvníci s nástrojem aktivně pracují. „Velký zájem potvrzuje, že drobní podnikatelé v Česku oceňují datově podložené rozhodování a že poptávka po podobných nástrojích je značná,“ poznamenala Jana Lvová.

Zájem o malé podniky

Připomněla, že dříve byli zájemci odkázáni na vlastní odhad nebo nákladné analýzy, nyní však mají zdarma k dispozici komplexní přehled o podnikatelském potenciálu různých lokalit ve vybraných městech Česka.

„Konečně někoho zajímají malé podniky a mikrofirmy,“ řekla při představování této iniciativy před půl rokem Eva Svobodová, členka představenstva a generální ředitelka Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP).

Sdělila, že pro mnoho nejmenších podnikatelů je současná realita velmi tvrdá, často se potýkají s omezenými zdroji, chybí jim odborná podpora a nemají za sebou týmy specialistů. „Pro tyto podnikatele, kteří nejsou v hledáčku médií ani se jim nedostává dostatečné podpory od státu, je tento nástroj nesmírně cenným průvodcem na cestě k úspěchu,“ dodala Svobodová.

„Právě pro ně je on-line nástroj KdeZačítPodnikat.cz skutečnou pomocí – poprvé v historii jim poskytuje přístup k datům a analýzám, jež byly dosud výsadou pouze velkých firem a které jim pomohou pomoci najít ideální místo pro jejich podnikání,“ řekla ředitelka podnikatelské asociace.

Základem platformy jsou agregovaná a anonymizovaná data společnosti o nákupech v dané oblasti a údaje poskytnuté partnerskými organizacemi. Portál ale využívá i veřejně dostupná data, jako je například hustota obyvatelstva, dostupná infrastruktura, rychlost internetu, MHD, hlučnost, konkurence v okolí, ale třeba také kvalita ovzduší nebo výskyt kriminality.

Volné komerční prostory

Díky partnerství s realitním portálem Sreality.cz zájemci ihned získají přehled o volných komerčních prostorách k pronájmu nebo prodeji. V nabídce jsou tisíce inzerátů od drobných obchůdků až po prostory určené pro velké supermarkety.

„Víme, že podnikatelé u nás aktivně hledají prostory pro své provozovny, a tak jsme rádi, že jim můžeme ty nejvhodnější inzeráty zobrazit přímo prostřednictvím nástroje KdeZačítPodnikat.cz,“ řekl Pavel Kolář, ředitel divize Oborových služeb Seznam.cz.

Portál KdeZačítPodnikat.cz poskytuje „pomocnou ruku“ v Praze, Brně, Ostravě, Plzni, Hradci Králové, Českých Budějovicích, Děčíně, Frýdku-Místku, Havířově, Jablonci nad Nisou, Jihlavě, Karlových Varech, Kladně, Liberci, Mostu, Mladé Boleslavi, Olomouci, Opavě, Pardubicích, Prostějově, Přerově, Teplicích, Ústí nad Labem a Zlíně.

„Chceme i nadále přinášet inovace, které podnikatelům pomáhají růst a rozhodovat se informovaně. Nedávno jsme proto ve spolupráci s partnery představili pokročilý analytický nástroj MarketSpot,“ sdělila Jana Lvová z Mastercard. Ten byl vyvinut společně s T-Mobile a CleverMaps.

„Zatímco KdeZačítPodnikat.cz je určen pro širokou podnikatelskou veřejnost a nabízí bezplatná doporučení, MarketSpot poskytuje hlubší komerční analýzy založené na mnoha datových vrstvách a je navržen pro firmy a živnostníky, kteří chtějí pracovat s ještě detailnějšími daty,“ vysvětlila Lvová.

Podnikatelů loni přibylo

V roce 2024 začaly v České republice podnikat téměř 83 tisíce lidí. Zároveň podnikání ukončily bezmála 72 tisíce fyzických osob. V loňském roce tedy přibylo zhruba 11 tisíc podnikatelů. Vyplývá to z analýzy dat portálu informaceofirmach.cz, kterou pravidelně provádí společnost CRIF – Czech Credit Bureau.

„V loňském roce začalo podnikat meziročně o 14 procent více lidí. Počet nových podnikatelů byl o více než deset tisíc vyšší než v roce 2023,“ uvedla Věra Kameníčková, analytička výše zmíněné společnosti. Připomněla, že před dvěma lety se povinně zavedly datové schránky.

„A to byl hlavní důvod rekordního počtu podnikatelů, kteří činnost ukončili, bylo jich více než 284 tisíc. Loni byl počet nových podnikatelů vyšší i ve srovnání s rokem 2022. K růstu počtu nových podnikatelů přispěla lepšící se ekonomická situace, nízká úroveň inflace a očekávaný vyšší růst hrubého domácího produktu (HDP) v letošním roce,“ řekla Kameníčková.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek