Místo pomlázky moře. Do ciziny vyrazily na Velikonoce desítky tisíc Čechů

Dva státní svátky, které běžný víkend prodlužují na čtyři dny, nalákaly desetitisíce Čechů k velikonočním pobytům v zahraničí. Část se vydala k moři, jiní zvolili poznávací zájezdy. Vyplývá to z informací ERV Evropské pojišťovny a Asociace českých cestovních kanceláří a agentur, které má redakce FAEI.cz k dispozici.
Mezi nejoblíbenější destinace u českých turistů patří Egypt. Ilustrační foto: Pixabay.com

Podle Asociace českých cestovních kanceláří a agentur vycestuje v období Velikonoc do zahraničí ročně okolo 80 tisíc českých turistů. „Jinak tomu není ani letos, což dokládají prodeje zájezdů s odjezdy v první polovině dubna,“ konstatovala výkonná ředitelka asociace Kateřina Chaloupková.

Dodala, že za poznáním v rámci Evropy směřují zákazníci českých cestovních kanceláří do Francie, Velké Británie, Španělska, Itálie, Nizozemí, Slovinska, na Madeiru a Azorské ostrovy. „Tyto letecké či autobusové zájezdy s kvalitním průvodcem trvají zhruba čtyři až pět dní a jejich průměrná cena činí okolo 10,5 tisíce korun na osobu,“ uvedla Chaloupková.

Vyprodané zájezdy

Ze vzdálených zemí v letošním roce vedou podle ní Vietnam, Spojené státy, Malajsie, postsovětské republiky nebo Srí Lanka. „V současné době jsou skupinové poznávací zájezdy na jarní období vyprodány. Nicméně nyní je ideální doba na výběr a nákup poznávacího okruhu s podzimním termínem,“ poznamenala Chaloupková.

Vzhledem k chladnému jarnímu počasí české dovolenkáře lákají i pobyty u moře. V prodejích cestovních kanceláří a agentur dominuje podle Chaloupkové v tomto období Egypt, Kanárské ostrovy a Turecko.

„Spojené arabské emiráty a Omán jsou rovněž vyhledávané, avšak kvůli termínu Ramadánu (23. března až 21. dubna, pozn. aut.), kdy v těchto muslimských zemích platí omezená konzumace alkoholu, je počet realizovaných zájezdů nižší,“ poznamenala Kateřina Chaloupková.

Dvakrát vyšší zájem

Některé české domácnosti si ale pobyt v zahraničí prodloužily na týden, protože díky dvěma státním svátkům si mohly vybrat pouze tři dny volna v práci. Podle odhadů ERV Evropské pojišťovny, která spolupracuje s největšími cestovními kancelářemi v zemi, vyrazilo k moři o Velikonocích dokonce více než sto tisíc Čechů.

Pojišťovna potvrdila, že největší zájem je o Egypt, Tunisko, Kapverdy nebo Spojené arabské emiráty. Podle cestovní kanceláře Fischer stráví letošní Velikonoce u moře tisíce jejích klientů.

„Je to každoročně velmi oblíbený termín, protože zahrnuje dva dny volna a lidé se nemusí brát tolik dovolené. Letošní zájem je ale dokonce dvakrát vyšší než loni a také výrazně vyšší než byl před covidem,“ řekl Jan Bezděk, mluvčí cestovní kanceláře Fischer.

Cestovní kancelář Blue Style v loňském roce zaznamenala enormní zájem o zájezdy v tomto období. Pro aktuální sezónu proto navýšil kapacity. „Prodáno máme téměř devadesát procent kapacity kolem velikonočních termínů, celkově jde o více než dvojnásobný zájem oproti roku 2019,“ uvedla několik dní před velikonočními svátky Ilona Topolová, mluvčí Blue Style.

Obrovský zájem o cestování během Velikonoc potvrzuje i Čedok. „Poptávka pobytů u moře je oproti loňskému roku dvojnásobná a jednoznačně vedou dovolené v exotice,“ konstatovala Kateřina Pavlíková, mluvčí Čedok. „Více než dvojnásobný zájem je také o poznávací zájezdy na prodloužený víkend do Londýna, Paříže, Říma, či Lisabonu.“

Pozor na lékařskou péči

ERV Evropská pojišťovna upozornila na rozdílnou kvalitu zdravotní péče v zahraničí. Zvláště v Egyptě se setkává s nižší odborností „lékařů“, kteří pracují v hotelech. Často totiž jde pouze o nedostudované mediky.

„I za banální zákrok si pak tito často samozvaní lékaři účtují několikanásobně vyšší ceny, než je obvyklé, které pak nemusí pojišťovna proplatit,“ varoval Vlastimil Divoký, manažer marketingu a komunikace ERV Evropské pojišťovny. Při výběru cestovního pojištění je podle něj nutné dbát na kvalitu asistenční služby, která dokonale zná místní prostředí a ví, která zdravotní zařízení jsou kvalitní.

„Pokud má klient v zahraničí zdravotní potíže, vždy by měl neprodleně kontaktovat asistenční službu, která zajistí, že se člověk dostane do rukou prověřených lékařů a bude mu poskytnuta kvalitní péče,“ uvedl Divoký.

Snahu místních vydělat na turistech potvrzuje případ klienta se zánětem středního ucha, který se obvykle léčí antibiotickými kapkami. Hotelový lékař udělal dvě „vyšetření“ navíc a klientovi aplikoval nadbytečná léčiva.

„Léčba“ zabrala tři dny a vyšla na 770 eur (téměř 20 tisíc korun). Pokud by klient využil asistenční službu, byl by ošetřen v prověřené klinice, bez nutnosti dalších kontrol. Navíc cena takového ošetření se zpravidla pohybuje mezi 75 až 120 eury, tedy do tří tisíc korun.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 1
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena
  1. Pa Pavel

    Češi mají hodně nasysleno a cestování je jedna z možností jak trochu utratit …….

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB