Co Čech, to fanoušek? Držíme palce sportovcům, ale i soutěžícím

Průzkum
Tři čtvrtiny Čechů někomu fandí. Ať svému oblíbenému týmu, reprezentantům, ale třeba i soutěžícím v televizních pořadech nebo svým dětem. Ukázal to nejnovější průzkum Komerční banka, který mají Finanční a ekonomické informace (FAEI.cz) k dispozici.
Hokej patří mezi české národní sporty, fanoušků je více než dost. Ilustrační foto: Pixabay.com

Co Čech, to fanoušek? Neplatí to sice stoprocentně, ale i tak se dá konstatovat, že má většina národa fanouškovství v krvi. Mnozí obyvatelé jsou navíc přesvědčeni o tom, že právě Češi umí fandit, jako nikdo jiný.

Z průzkumu, který Komerční banka, partner českého hokeje zveřejnila několik týdnů před hokejovým šampionátem v Praze, vyplynulo, že se z národních týmů těší velké podpoře fotbalisté (70 %), biatlonisté (52 %) nebo tenisté (21 %).

Naprostou jedničkou je ale právě lední hokej (90 %), který zároveň obsadil první místo v žebříčku sportů, které Češi nejraději sledují. Na květnové mistrovství světa si čas plánuje vyhradit 63 procent Čechů.

Zdroj: Komerční banka

„Fandění má ve sportu nezastupitelnou roli,“ potvrdila Hana Kovářová, výkonná ředitelka pro Brand strategii a komunikaci Komerční banky. „Pro Čechy navíc fandění nikdy nekončí za branami stadionu. Pro svůj tým dýchají, ať už jsou zrovna doma, v baru s přáteli nebo u online přenosu na dovolené.“

Rekordní návštěvnost

Že Češi hokej opravdu milují a spolu s dalšími národy dokážou vytvořit bouřlivou sportovní kulisu, dokládají údaje z posledního světového šampionátu v ledním hokeji, který se v Praze a Ostravě uskutečnil v roce 2015. Dorazilo na něj 741 690 fanoušků (v průměru 11 589 na zápas, pozn. aut.), což je nejvíce v historii mistrovství světa.

Bude tento rekord letos překonán? Když organizátoři už na podzim uvolnili do prodeje první várku vstupenek, okamžitě se přihlásily desítky tisíc zájemců a sítě operátorů zaznamenaly enormní zátěž. Dostupné lístky na všechny zápasy českého týmu ve skupině zmizely za 90 minut.

Zdroj: Komerční banka

„Potvrdilo se, že zájem o mistrovství světa a primárně české zápasy, bude extrémní, což ukazovala již fronta na webech operátorů na začátku prodeje v deset hodin,“ sdělil Miloš Židík, mediální a PR manažer šampionátu, Českým novinám, webu České tiskové kanceláře.

Zábava i podpora

Průzkum Komerční banky ukázal, že pro 70 procent lidí je fandění především zábava. Vyřvat si hlasivky často chodí početné skupiny přátel nebo celé rodiny. Devět z deseti Čechů si ale současně myslí, že podpora přímo na sportovišti může zlepšit výkon podporovaného sportovce nebo týmu.

Fandíme navíc všude, kde se dá. Svůj oblíbený tým nebo sportovce nejraději podporujeme z domova (52 %), na stadionu (31 %) nebo v hospodě (12 %). Skoro čtvrtina (23 %) lidí pak navštěvuje sportovní události alespoň několikrát do roka. Pětina tak činí minimálně jednou za měsíc.

Zdroj: Komerční banka

Kdyby se za fandění rozdávaly medaile stejně jako sportovcům, Češi by sami sobě pověsili na krk ty zlaté. V mezinárodním žebříčku za námi (44 %) skončili s velkým odskokem Angličané/Britové (15 %), Italové (14 %) a Brazilci (14 %). Zajímavé je, že zatímco muži dávají na druhé a třetí místo Angličany/Brity a Brazilce, u žen získávají stříbro a bronz Američané a Slováci.

Fanoušky si zaslouží každý

Češi ale nedrží palce pouze sportovcům. V běžném životě někomu fandí téměř dvě třetiny Čechů, a to nejčastěji svým dětem (68 %), partnerovi/partnerce (56 %) anebo přátelům (51 %). Češi ale například fandí i soutěžícím v různých televizních kláních.

Lidé jsou sami rádi, když je někdo povzbuzuje a drží mu palce. Necelá polovina dotázaných uvedla, že podala lepší výkon jen díky tomu, že při nich někdo aktivně stál.

Rozdíly ovšem panují v tom, při jakých aktivitách jsou osobní fanoušci žádoucí. Nejvíce bychom ocenili povzbuzování při zlepšování kondice a péči o zdraví (40 %) nebo při práci a studiu (38 %). O podporu naopak příliš nestojíme při hledání nové lásky (7 %).

PSALI JSME:
Nejvěrnější fanoušci utratí ročně za podporu „svých“ sportovců tisíce korun

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Lidé a společnost

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB