Téměř dvě třetiny zákazníků (63 procent) už celosvětově využívá FinTech produkty nebo služby. Mnohem pravděpodobněji přitom doporučí přátelům a rodině „svou“ FinTech společnost (55 procent) než banku (38 procent).
Tvrdí to ve své zprávě o retailovém bankovnictví společnost Capgemini Czech Republic. Výhodou FinTech je, že zatím nepodléhají bankovním regulacím a nemusejí tedy dávat tolik kapitálu do zajištění.
Banky se snaží, ale zákazníky to moc neláká
To, že se banky musejí více ohánět, potvrdilo, že banky celosvětově zlepšily zkušenosti zákazníků o 2,9 procentního bodu v Indexu zákaznické zkušenosti společnosti Capgemini (Customer Experience Index, CEI). Nárůst byl u více než 85 procent zkoumaných zemí. Například ale pouze 16 procent zákazníků uvedlo, že si pravděpodobně koupí další produkt od své banky.
Capgemini dnes zveřejní podrobnosti o tom, jak jsou čeští zákazníci spokojeni s bankami a jak se spokojenost vyvíjí celosvětově; co mohou banky udělat pro udržení zákazníků a zda se spokojenost promítá i do finančních výsledků bank. V neposlední řadě se očekává shrnutí, jaká nová konkurence roste tradičním retailovým bankám, koho láká, a co banky vidí jako svou největší výhodu.
Zpráva Capgemini World Retail Banking Report 2016, vycházející z průzkumu 16 tisíc zákazníků v 32 zemích a z rozhovorů se 140 experty, již byla v zahraničí zveřejněna zhruba před měsícem.