Ilustrační fotozdroj: cointelegraph.com

Lidi začínají přitahovat technologické finanční firmy více než banky

Technologické finanční firmy (FinTech) prohánějí banky jako štiky. I když podle nedávného průzkumu České bankovní asociace (ČBA), zkoumající názory bankéřů, FinTech nepošlou klasické banky do kytek, tak další průzkum ale ukázal, že spát na vavřínech by banky rozhodně neměly. Zákazníky totiž FinTech začínají přitahovat více než nové produkty bank.

Téměř dvě třetiny zákazníků (63 procent) už celosvětově využívá FinTech produkty nebo služby. Mnohem pravděpodobněji přitom doporučí přátelům a rodině „svou“ FinTech společnost (55 procent) než banku (38 procent).

Tvrdí to ve své zprávě o retailovém bankovnictví společnost Capgemini Czech Republic. Výhodou FinTech je, že zatím nepodléhají bankovním regulacím a nemusejí tedy dávat tolik kapitálu do zajištění.

Banky se snaží, ale zákazníky to moc neláká

To, že se banky musejí více ohánět, potvrdilo, že banky celosvětově zlepšily zkušenosti zákazníků o 2,9 procentního bodu v Indexu zákaznické zkušenosti společnosti Capgemini (Customer Experience Index, CEI). Nárůst byl u více než 85 procent zkoumaných zemí. Například ale pouze 16 procent zákazníků uvedlo, že si pravděpodobně koupí další produkt od své banky.

Capgemini dnes zveřejní podrobnosti o tom, jak jsou čeští zákazníci spokojeni s bankami a jak se spokojenost vyvíjí celosvětově;  co mohou banky udělat pro udržení zákazníků a zda se spokojenost promítá i do finančních výsledků bank. V neposlední řadě se očekává shrnutí, jaká nová konkurence roste tradičním retailovým bankám, koho láká, a co banky vidí jako svou největší výhodu.

Zpráva Capgemini World Retail Banking Report 2016, vycházející z průzkumu 16 tisíc zákazníků v 32 zemích a z rozhovorů se 140 experty, již byla v zahraničí zveřejněna zhruba před měsícem.

(kol)

Share

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *