České prvenství: Máme nejvíce e-shopů v Evropě

V přepočtu na počet obyvatel má Česká republika nejvíce e-shopů v celé Evropě. Nakupování přes internet se skutečně daří. Tržby internetových obchodů a s nimi spojeného zásilkového prodeje v uplynulém roce vzrostly o čtvrtinu. Kvůli tomu i narůstá poptávka po přepravních službách.

Češi objevují možnost nákupu potravin přes internet. A dokonce už patří mezi evropskou špičku. Foto: Pixabay

V Česku už je více než 40 tisíc internetových obchodů. Vloni jich přibyly bezmála čtyři tisíce a na trhu tak celkově funguje 40 100 e-shopů. A výrazně se zvýšily i tržby – o celých 24 procent. Je to dáno i tím, že díky lepším logistickým službám si vlastní e-shop zakládá stále více takzvaných kamenných obchodů. Rovněž neustále přibývá uživatelů internetu, a to rovněž mezi staršími lidmi a důchodci. A také tato skupina se učí nakupovat na „informační dálnici“.

Na rozvíjejícím se internetovém trhu vydělávají rovněž přepravní společnosti. Například zavedená společnost GLS plánuje, že v letošním roce otevře tři nová regionální depa, takže jich bude mít už více než dvacet. „V reakci na oblibu Čechů ve využívání malých výdejních a podacích míst rozšiřujeme i síť našich ParcelShopů, kterých bude před letošními Vánoci přes čtyři sta,“ řekl Pavel Včela, ředitel společnosti GLS Česká republika.

Osobní odběr se u českých zákazníků těší velké oblibě a síť výdejních míst rozšiřují i další společnosti, jako je například Zásilkovna nebo Uloženka. Výdejní místa pro různé e-shopy si ale zřizují i kamenné obchody, takže zákazník si objednaný balíček může vyzvednout třeba ve zverimexu.

VÍCE MALÝCH BALÍČKŮ

Přeprava balíků se zbožím zakoupeným v internetových obchodech se stále častěji týká i malých zásilek obsahujících předměty denní potřeby. Váha doručovaných balíků klesá, zatímco jejich počet stoupá. Trend je tedy jasný. Stále více Čechů si na internetu kupuje prakticky cokoli, jen aby nemuseli do tradičního obchodu. Dokládají to i čísla: od roku 2013 rostou tržby maloobchodních řetězců, v uplynulém roce se zvýšily o dalších bezmála osm procent.

Češi rovněž objevují možnost nákupu potravin přes internet. A dokonce už patří mezi evropskou špičku. Zařadili se na pomyslnou třetí příčku v objemu nakupovaných potravin z e-shopů. První jsou Britové, druzí Francouzi. Zatímco ve většině evropských zemí podíl potravin z celkového obratu pohybuje v rozmezí jednoho až dvou procent, v Česku to byla vloni 2,5 procenta.

Kromě potravin Češi v uplynulém roce nakupovali meziročně více oblečení, obuvi, výpočetní techniky, kosmetiky, zdravotnických prostředků i sportovních a domácích potřeb.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Podnikání

Jak správně účtovat granty, dotace nebo dary?

Řada firem, institucí či neziskových organizací získává nebo pravidelně používá ke své činnosti dotace, granty nebo dary. Jak je správně vést v účetnictví a na co si dát pozor při jejich čerpání a vykazování, …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Do důchodu v 65 letech. Nebo bude všechno jinak?

Čím jsme starší, tím více vyhlížíme magickou hranici 65 let, kdy budeme moci začít čerpat starobní důchod. Finanční prostředky, které jsme každý měsíc či jednou za rok platili státu, se nám konečně začnou vracet a …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Češi milují značkové oblečení. Ale je jich jen třetina

Průzkum
Všeobecné mínění, jak si spousta Čechů zakládá na značkovém oblečení, nabourává aktuální výzkum společnosti GfK. Košile, kalhoty, trička, obuv a další módní doplňky světových oděvních značek totiž preferuje jen třetina tuzemských zákazníků. Převažují ti, pro něž není módní symbol důležitý.

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru