Hotelům konkuruje nafukovačka a snídaně

Blížící se Velikonoce patří mezi turisticky nejexponovanější období. V posledních letech z něj však těží nejen hoteliéři, ale i provozovatelé agentur nabízejících krátkodobé pronájmy ubytovacích kapacit v soukromí. A mezi oběma směry panuje ostrý konkurenční boj.

AirBnB - air bed and breakfast. Ilustrační foto: Pixabay

Webová platforma AirBnB jen v Česku nabízí ke krátkodobému pronájmu přes osm tisíc bytů či pokojů, meziročně jejich počet vzrostl o 84 %. Původně americká agentura propojuje soukromé majitele volných nemovitostí se zájemci ze strany turistů a cestovatelů hledajících nocleh. Podle vlastních údajů má AirBnB v nabídce přes dva miliony pokojů či bytů v 34 tisících městech a 190 zemích.

Na rozdíl od podobných agentur se za ubytování přes AirBnB platí. A dřívější amatéry, kteří skromné ubytování nabízeli především přes víkend nebo o prázdninách, nahrazují stále více ti, kteří si pokoj či byt upravili do hotelové podoby a pronajímají jej dlouhodobě, což pro ně znamená stabilní příjem. Podobně se změnilo i pojetí AirBnB (zkratka pro “air bed and breakfast“, v překladu “nafukovačka a snídaně“) ke službám srovnatelným s hotely.

Boom ubytování v soukromí lze pozorovat i v Česku, kde tomu napomáhá situace na realitním trhu. Přibližně třicet procent bytů se totiž v době nízkých úrokových sazeb hypoték prodává na investici. To znamená, že jejich noví majitelé v nich nebydlí, ale hned je pronajímají.

Rozrůstající se podnikání však vadí tradičním hráčům, hoteliérům a majitelům penzionů. Ti považují zejména profesionální pronajímatele využívající AirBnB nebo podobné služby za nekalou konkurenci. Kritizují především skutečnost, že agentury nemusejí platit některé poplatky a zároveň splňovat tak přísné předpisy jako hotely.

AirBnB na podobné výhrady všude po světě reaguje tím, že jejich platforma není soupeřem, ale doplňkem klasických ubytovatelů. A umožňuje domácím pronajímatelům si přivydělat.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Cestování

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

E-shopy se odrazily ode dna, lidé už se nebojí ani neověřených prodejců

Průzkum
Po dvou letech propadu se tuzemským internetovým obchodům opět zvyšují tržby. Jak Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) sdělila společnost Heureka Group, v prvním letošním čtvrtletí se potvrdil pozitivní trend z konce loňského roku, oblast e-commerce tak meziročně vzrostla o čtyři procenta. Podle Asociace pro elektronickou komerci se lidé nebojí ani neověřených e-shopů.