Konec jednoho online udavačství

Názor
Více než polovina podnikatelů je proti elektronické evidenci tržeb (EET). Ukázal to průzkum provedený ČSOB. S evidencí rozhodně nesouhlasí 22 procenta dotázaných a spíše s ní nesouhlasí dalších 37 procent. Naopak rozhodně pro je 18 procent podnikatelů a spíše pro 23 procent. Dost možná jde o věrný obrázek toho, kolik podnikatelů u nás odvádí daně bez nějakého toho ulévání bokem…
Udavačský web vznikl na přímý pokyn Andreje Babiše, tvrdí Kalousek. Babiš na archivním snímku, kdy jde k slovenskému soudu kvůli sporu o to, zda byl nebo nebyl agentem Státní bezpečnosti. Reprofoto: cdn.i0.cz

Není divu, že už i Andrej Babiš se svým daňovým tažením trochu brzdí. Nejprve k překvapení mnohých v předvečer premiéry EET zakolísal a nahodil možnost výjimek. Stačil k tomu jeden dopis z kladenské garáže. Pardon, prodejny. A teď rozhodl, aby byla zrušena stránka na webu Generálního finančního ředitelství (GFŘ), kde lidé mohli anonymně nahlásit restauraci, v které nedostali účtenku. Sudičky ovšem mezitím nadělily sotva zrozené EET už více než dva tisíce udání.

Za tzv. webem pro práskače údajně stojí neúprosný šéf finanční správy Martin Janeček. Někdejší ministr financí a nynější Babišův hlasitý oponent, Miroslav Kalousek, ale na svém Facebooku tvrdí něco jiného: „My, kteří stále ještě vidíme do ministerstva financí, víme, že udavačský web vznikl na přímý pokyn Andreje Babiše a že na něm trval přes rozpaky Finanční správy.“

Dnes již zrušená stránka, která si vysloužila přezdívku „udavačský web“
Dnes již zrušená stránka, která si vysloužila přezdívku „udavačský web“

„Já jsem o tom webu nevěděl,“ brání se Babiš, který se prý o „udavačském webu“ dozvěděl až vloni před Vánocemi z twitteru. Že to zní stejně přesvědčivě jako tvrzení, že Čapí hnízdo mu nepatří? Nevadí, v tomto konkrétním případě alespoň víme poměrně přesně, jak dlouho ministru financí trvalo, než zjistil, že v jeho resortu je něco špatně – 13 dnů (pokud se o stránce dozvěděl až den před vánočními svátky).

To u ekonoma Lukáše Kovandy, který před počátkem týdne kritizoval právě oznámený rekordní přebytek českého státního rozpočtu ve výši téměř 62 miliardy korun s tím, že takhle velká chyba – rozdíl ve výši 130 mld. Kč – by zřejmě neprošla žádnému z finančních ředitelů firemní sféry, to Babišovi trvalo rok a půl. „Pana Lukáše Kovandu jsem zaměstnával asi rok a půl a potom jsem ho vyhodil kvůli neschopnosti,“ opřel se tento týden majitel Agrofertu do analytika v živém vysílání České televize.

Zjistit až po roce a půl, že máte ve firmě neschopného zaměstnance, k tomu opravdu není třeba žádný komentář. Mnohem podstatnější totiž je, zda se ministerstvo financí a jeho šéf skutečně mohou pochválit za rekordní přebytek. Přesněji řečeno, jak to je s tím přebytkem doopravdy.

A ta stránka se rušit nemusela – stačilo by, aby ten Babišův vstřícný úředník, který podle něj stránku udělal, aby vyšel vstříc lidem, přidal pár povinných kolonek, které by identifikovaly odesílatele hlášení o neplnění EET. Jenže z webových stránek Daňového portálu zcela jasně vyplývá, že autorem tzv. aplikačního programového vybavení na tomto webu, kde byla i stránka pro „anonymní EET udavače“, není žádný ministerský úředník, ale IBM Česká republika a její subdodavatelé.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Podnikání

Podpora rozvoje elektromobility pro podnikatele

Skupina ČEZ, která provozuje nejrozšířenější síť veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily a zajišťuje mj. kompletní servis pro klienty v sektoru firem, municipalit a krajů podepsala, spolu se společností ČSOB …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

E-shopy se odrazily ode dna, lidé už se nebojí ani neověřených prodejců

Průzkum
Po dvou letech propadu se tuzemským internetovým obchodům opět zvyšují tržby. Jak Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) sdělila společnost Heureka Group, v prvním letošním čtvrtletí se potvrdil pozitivní trend z konce loňského roku, oblast e-commerce tak meziročně vzrostla o čtyři procenta. Podle Asociace pro elektronickou komerci se lidé nebojí ani neověřených e-shopů.