Lidé letos mohou ušetřit až pětinu výdajů za Dušičky díky akčním letákům

Stejně jako loni jsme se v souvislosti s blížícími se Dušičkami rozhodli udělat analýzu nabídky obchodníků v tištěných letácích. Nejčastěji nabízenými produkty jsou již tradičně zejména svíčky a květinové dekorace. Analýza se zabývala nabídkami sedmi největších obchodních řetězců v ČR a zkoumala ceny celkem 93 produktů v období před Dušičkami v letech 2021 a 2022.
Nejčastěji nabízenými produkty, které souvisejí s Dušičkami, jsou již tradičně zejména svíčky a květinové dekorace. Ilustrační foto: Depositphotos.com

Svíček je na výběr velké množství, přičemž cenu ovlivňuje zejména použitý materiál. Svíčky v plastových kelímcích a kalíšcích jsou levnější, jejich průměrná cena se oproti loňsku snížila zhruba o korunu na jeden kus. Při zakoupení hřbitovní svíčky ve skle letos můžeme ušetřit průměrně čtyři koruny za kus.

Nabídce květinových dekorací dominují živé květiny (chryzantémy, vřes, pozn. aut.) před umělými vazbami, kterých je v tištěných letácích výrazně méně. Zatímco živé květiny koupíme letos před Dušičkami zhruba o čtyři procenta levněji, za umělou květinovou vazbu si meziročně připlatíme v průměru sedm procent, resp. osm korun.

Obchodníci na nelehkou ekonomickou situaci reagují a snaží se spotřebitele nalákat na vyšší slevy. Průměrná sleva sledovaných produktů byla letos 19 procent, což je o osm procentních bodů více, než v roce 2021. V akci bylo navíc 50 procent sortimentu. Sledováním akčních letáků lze letos za Dušičky ušetřit až pětinu výdajů.

Autor je ředitel společnosti Česká distribuční
(Redakčně upraveno)

Ilustrační foto: Depositphotos.com

PSALI JSME:
Drahé uhlí a ropa i plyn zdraží Dušičky o desítky procent

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Spotřebitel

Posvítí nám semafor na cestu ke zdraví?

Snaha usnadnit spotřebitelům orientaci v obalech, aby se nenechali zmást líbivými obrázky a lákavými tvrzeními. Systém, který nám pomůže v boji s nezdravými stravovacími návyky. To zní jako krok, proti němuž není …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

E-shopy se odrazily ode dna, lidé už se nebojí ani neověřených prodejců

Průzkum
Po dvou letech propadu se tuzemským internetovým obchodům opět zvyšují tržby. Jak Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) sdělila společnost Heureka Group, v prvním letošním čtvrtletí se potvrdil pozitivní trend z konce loňského roku, oblast e-commerce tak meziročně vzrostla o čtyři procenta. Podle Asociace pro elektronickou komerci se lidé nebojí ani neověřených e-shopů.