Propojení českého a slovenského zdravotního pojištění

Kancelář zdravotního pojištění ČR oznámila spuštění pilotního provozu systému elektronické on-line komunikace a zpracování nároků pojištěnců mezi Kanceláří ZP, českými zdravotními pojišťovnami a slovenskými zdravotními pojišťovnami.

Pilotní provoz je přípravou na budoucí celoevropskou elektronickou komunikaci a ověřením funkčnosti národních řešení. Česko a Slovensko jsou prvními státy, které prostřednictvím evropsky definovaných procesů a dokumentů komunikují.

„Toto řešení šetří čas a peníze nejen českých a slovenských zdravotních pojišťoven, ale i českých a slovenských pojištěnců. Elektronizace je pro nás nástroj, nikoliv cíl,“ říká JUDr. Ladislav Švec, ředitel Kanceláře ZP.

A PRO JAKÉ SITUACE JE ŘEŠENÍ DOBRÉ?

„Umožní ZP například v reálném čase zjistit nebo potvrdit délku účasti ve zdravotním pojištění druhého státu u osob, které v něm pracovaly. Bez tohoto potvrzení přitom jinak hrozí nejen povinnost doplatit pojistné, ale i odpovídající sankce. Umožní také rychlé zaslání nárokových dokladů pro úhradu péče, jejíž poskytnutí je na území druhého státu nezbytné. Vedle toho systém přináší zrychlení a zjednodušení registrací osob, bydlících v jednom státě a pojištěných ve státě druhém. Součástí našeho česko-slovenského řešení jsou i další funkcionality, jdoucí nad rámec připravovaného celoevropského systému a lze jej v zásadě využít pro jakoukoliv výměnu dat mezi oběma systémy,“ popisuje přínosy přímého elektronického propojení JUDr. Švec.

V první fázi pilotního provozu se na slovenské straně účastní ZP Dovera, postupně k ní přibudou i zbývající dvě slovenské zdravotní pojišťovny. Komunikace se slovenskými ZP přitom dle sdělení Kanceláře ZP představuje největší část veškeré mezinárodní komunikace českého systému veřejného zdravotního pojištění (přibližně 32 %). Pilotní řešení je součástí rozsáhlejšího projektu, podpořeného grantem EU.

Sdílet:
{{ comments.toggle_text }}

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky [S] Tiskové zprávy

Asistenční společnosti pomohou při zimní dovolené ročně až 5 tisícům lidem

Během loňské zimní sezóny pomohly české asistenční společnosti cca 5 tisícům českých turistů se zdravotními problémy, které je potkaly během jejich zimní dovolené v zahraničí. Nejčastěji šlo o vyhledání zdravotnického zařízení, poskytnutí finanční garance zdravotnímu zařízení, právní pomoc, zajištění převozu …

Projekt Výmoly zná nejhorší díry na silnicích za rok 2017

Projekt nadace pojišťovny Generali Výmoly.cz vyhlásil výsledky již 7. ročníku ankety „Nejhorší silniční díra republiky“. Letos získala nepopulární prvenství již potřetí ulice U Seřadiště v Praze. Toto prvenství získala již v letech 2014 a 2015. 

Američan si vydělá na iPhone za 3 dny, Čech musí pracovat 20 dní

Internetový srovnávač cen Srovname.cz připravil analýzu vývoje cen iPhonů v ČR za posledních 10 let a srovnání s cenami hlavních konkurentů, porovnal cenový rozdíl při nákupu iPhonu v ČR vs. v USA a srovnal, kolik dní je třeba pracovat při průměrné mzdě na nákup nejlevnějšího iPhonu v USA a v ČR.

Nejčtenější

Dress code je povinný i ve vedru, jinak hrozí vyhazov

Pokud firma trvá na nošení dress codu, tedy předepsaného oblečení i v letních vedrech, nemá zaměstnanec šanci se této povinnosti vyhnout, jakkoli mu to může být nepříjemné. Za porušení firemních předpisů může v …

Brigádníky nenaláká ani 150 korun na hodinu

Firmy už od konce dubna hledají brigádníky na nadcházející letní měsíce. Jenže zájem je malý, klesá. Lidé, kteří mají přece jen o brigády zájem, nedokáží zdaleka pokrýt všechna volná pracovní místa. Podle údajů …
Rolovat nahoru