Stačí Evropský průkaz zdravotního pojištění?

Stačí Evropský průkaz zdravotního pojištění nebo je vždy třeba cestovní připojištění? Aby se každý uměl rozhodnout, jestli vždy potřebuje cestovní připojištění, zaktualizovala Kancelář zdravotního pojištění (KZP) mobilní aplikaci „KZP na cesty“ určenou zejména pro turisty cestující do států EU, EHP, Švýcarska, Albánie, Černé Hory, Makedonie, Srbska a Turecka.

Výhodou průkazu EHIC je, že nezná maximální limit plnění a mohou ho v případě potřeby využít i nastávající maminky nebo chronicky nemocní. Foto: getgoinsurance.co.uk

K čemu přesně aplikace slouží, prozradila koordinátorka projektu Barbora Štolfová: „Aplikace poradí, jak s Evropským průkazem zdravotního pojištění (EHIC) získat zdravotní péči v Evropě, jak najít v konkrétní zemi nejbližší zdravotnické zařízení, jaká spoluúčast se platí u zahraničního lékaře nebo na koho se obrátit v případě nouze.“

KZP na cesty dále nabízí srovnání výhod a nevýhod evropského průkazu a cestovního připojištění. Výhodou průkazu například je, že nezná maximální limit plnění, mohou ho v případě potřeby využít i nastávající maminky, případně chronicky nemocní pacienti, kterým je možnost cestovního připojištění upřena. Cestovní připojištění ale zase zpravidla uhradí spoluúčast pacienta nebo převoz zpět do ČR.

„Počty případů ošetření v zahraničí na základě EHIC nejsou malé. V loňském roce zaplatily české zdravotní pojišťovny za takové ošetření v 41 tisících případů v celkové hodnotě přes 450 milionů korun,“ řekl Adam Ander z KZP.

V aplikaci KZP na cesty lze nalézt i obecné informace o fungování systémů zdravotního pojištění v EU. Například jak má být člověk pojištěn, pokud bydlí v ČR, ale pracuje v jiném státě, nebo pokud se hodlá na důchod z ČR odstěhovat.

Sdílet:
{{ comments.toggle_text }}

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Další z rubriky [S] Opening

Nejčtenější

Investiční životní pojištění: Běžní spotřebitelé vs. „podvedení klienti“

NázorTéma týdne
Je s podivem, že jsou to více než dva měsíce, co tuzemská média začala informovat o aktivitě „poškozených klientů“ pojišťoven v oblasti investičního životního pojištění (IŽP), ale žádné z nich se blíže nepozastavilo nad „modelovými příklady“, které na březnové tiskové konferenci představil Jiří Chvojka. Mluvíme o paní z Prahy, co měla sjednáno devět IŽP a o pánovi z Moravy, jenž vložil do finančního produktu, …
Rolovat nahoru