Audio zařízení jsou stále chytřejší a znějí lépe

Od ledna do června 2018 zaznamenalo GfK celkové tržby za globální prodej audio zařízení ve výši 4,5 miliard euro. Ve srovnání s první polovinou loňského roku je to nárůst o pět procent. Avšak stále je zde potenciál pro další růst, jenž může zajistit rozšíření chytrých audio zařízení se zabudovaným hlasovým asistentem nebo vysoce výkonné prvky zvyšující poslechový zážitek. Toto jsou zjištění GfK o vývoji celosvětového audio trhu, jež byla zveřejněna na veletrhu IFA 2018 v Berlíně.

V závislosti na inovačním potenciálu výrobců je vývoj v různých kategoriích audio zařízení různý.

Sluchátka a sluchátkové sady jsou na vzestupu

Celkové tržby za prodej sluchátek a mobilních stereo sluchátkových sad vzrostly od ledna do června 2018 o 26 procent a činily téměř 2 miliardy euro. Celkem se prodalo 59 milionů kusů. Evropa (bez SNS) a asijsko-pacifický region přispěly k celosvětovému obratu více než 85 procenty.

Hodnota prodeje zařízení s technologií Bluetooth stoupla o 80 procent a tvořila 60 procent celosvětového obratu za sluchátka a sluchátkové sady oproti 42 procentům v předchozím roce. Tento vývoj připravuje půdu pro nástup zařízení kompatibilního s hlasovým asistentem u smartphonů, kdy dojde k vytvoření chytrých ekosystémů. Vzhledem k tomu, že stále více výrobců odstraňuje ze svých zařízení konektor pro připojení sluchátek, pak prodej sluchátek s technologií Bluetooth určitě nadále poroste.

K obrovskému nárůstu prodejů došlo u zařízení kombinujících vyspělé technologie jako je aktivní potlačení hluku a skutečně bezdrátový systém (True Wireless) a u sad skládajících se ze dvou samostatných sluchátek. V prodeji této technologie vedl v roce 2017 asijsko-pacifický region a vedoucí pozici si v tomto segmentu udržel i letos. Tento region zajistil v prvním pololetí 2018 více než 75 procent obratu za prodej těchto produktů. Příchod vysoce výkonných sluchátek a sluchátkových sad za cenu 150 euro a vyšší se odrazil na zvýšení průměrné ceny těchto výrobků.

Prodej multiroom systémů stále roste

Prodeje multiroom zařízení, která umožňují přehrávat různé skladby v různých místnostech, vzrostly o 11 procent. To je 23 procent z celkového obratu za prodej domácích audio systémů, radiopřijímačů, dokovacích/mini reproduktorů, tunerů, zesilovačů, receiverů a reproduktorů. Role této technologie  nadále roste s tím, jak nejvýznamnější technologické firmy nyní přicházejí s aktualizovaným firmwarem s podporou funkce multiroom.

Od streamování hudby k hlasové komunikaci s přístrojem

Zařízení pro streamování zvukového obsahu přes Bluetooth nebo wi-fi jsou dnes již standardem: od ledna do června zajistily tyto produkty 71 procent tržeb.

Markus Kick, expert GfK na spotřební elektroniku k tomu poznamenává: „V roce 2018 sledujeme nárůst počtu domácích audio systémů, mini reproduktorů a soundbarů se zabudovaným hlasovým asistentem. Tržby za tato zařízení zaznamenaly trojciferný růst a v první půli 2018 představovaly šest procent z tržeb za streamovací zařízení. Během posledních měsíců zaznamenáváme stále větší počet produktů využívajících určitá nepřímá řešení, a sice ovládání hlasem pomocí dalšího smart reproduktoru, jenž bude integrován do inteligentního ekosystému. Teprve čas ukáže, zda  toto řešení převáží, či zda jde pouze o přechodně využívanou technologii.“

Konektivní prvky získávají na důležitosti rovněž ve sféře elektroniky pro automobily. Zařízení s funkcí Bluetooth vygenerovala více než padesát procent celkového obratu, přičemž produktů s technologiemi umožňujícími snadné připojení a použití smartphonu v autě se prodává stále více.

Internetový maloobchod roste

V první polovině roku 2018 tvořily tržby za internetový prodej 23 procent celosvětových tržeb za prodej audio zařízení oproti loňskému roku, kdy to bylo 21 procent. Obzvláště rozvinutý je internetový prodej v Evropě a vyspělých zemí Asie, jejichž podíl na internetovém prodeji činil 27 respektive 24 procenta. Na rozdíl od jiných kategorií internetový prodej neovlivňuje dobu nejvyšší poptávky v průběhu roku. Nejvyšší poptávka se stále objevuje kolem Vánoc a nikoli v listopadu či při jiných internetových maloobchodních akcích jako je Černý pátek.

Digitální rádia jsou mezi zákazníky stále oblíbená

V prvních šesti měsících roku 2018 představovaly radiopřijímače* s funkcí digitálního vysílání (DAB) tržby ve výši 227 milionů euro, což je pokles o tři procenta v porovnání se stejným obdobím roku 2017. Zatímco objem tržeb za digitální domácí rádia poklesl, autorádia DAB vykázala nadprůměrný šestiprocentní nárůst. Existují pro to dva důvody: na jedné straně spotřebitelé volí takové zařízení dobrovolně, aby měli větší výběr stanic. Na druhou stranu jsou zde země jako Norsko, které ukončily přenos FM radiového signálu ve prospěch DAB, takže zákazníci jsou donuceni si nové zařízení koupit. Velká Británie má nyní v plánu učinit totéž.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Tiskové zprávy

Začal Global Money Week 2024

Od pondělí 18. do neděle 24. března 2024 se v České republice koná 12. ročník celosvětové vzdělávací akce Global Money Week. Česká bankovní asociace letos v jeho rámci opět pořádá národní kolo finančně-vědomostní …

Jak zajistit pojištění kola proti krádeži

Plánujete pořízení nového jízdního kola, abyste si již brzy mohli užívat první jarní vyjížďky? Pak byste měli pamatovat na to, že krádeže kol jsou v České republice velice časté. Podle policejních odhadů je ročně …

Predikce ceny bitcoinu v roce 2024: Co říkají experti?

Rok 2023 pro bitcoin znamenal jízdu na horské dráze. Po rekordním růstu v roce 2021 zažila tato nejstarší a nejrozšířenější kryptoměna (BTC) v roce 2022 prudký pokles a klesla pod 20 000 amerických dolarů (USD). V …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Kolo stojí desetitisíce. Tak proč ho nemáte pojištěné?

Poradna
První jarní paprsky každoročně vylákají ven i ty, kdo se za sportovce zrovna nepovažují. Ať už na kole trháte rekordy, nebo jste spíše kochací typy, měli byste si být vědomi, že kolo není spojeno jen s příjemnými zážitky, ale také celou řadou rizik. Na většinu z nich myslí pojištění.