Bankéři věří, že Facebook bude zastávat roli banky

Průzkum provedený mezi 1500 bankéři z celé České republiky a dalších 14 zemí*, jenž zadala společnost Auka poskytující technologie mobilních plateb, ukazuje, že 26 procent z nich je přesvědčeno o existenci hrozby, kterou pro banky představují technologičtí giganti z jiných odvětví, například Facebook.

26 procent oslovených odpovědělo kladně na otázku: Jste přesvědčen/a o tom, že externí „hrozby“, např. Facebook, Google či Amazon, budou v nadcházejících pěti letech zastávat roli bank? 14 procent pak na tuto otázku odpovědělo záporně, zatímco 61 procent odpověď neznalo.

Většina bankéřů v průzkumu uvedla, že jejich organizace již plán pro PSD2 má (celkem 82 procent, v České republice pak 85 procent), zdá se však, že mnoho z nich se i přesto obává jejího dopadu. Téměř polovina (49 procent) všech českých bankéřů zúčastnivších se průzkumu uvedla, že mají osobně obavy z dopadu směrnice na jejich organizaci.

Skandinávský průkopník v oblasti mobilních plateb Daniel Döderlein, generální ředitel a zakladatel společnosti Auka, promluví v Praze na téma PSD2 a převratu v bankovním sektoru 20. a 21. září na konferencích Phoenix a Second Innovations on Banking CE. Je přesvědčen, že výsledky průzkumu ukazují na nedostatečnou připravenost na nadcházející změny v bankovnictví v celé EU.

„Výsledky průzkumu provedeného v posledních týdnech ukazují na celkový kognitivní nesoulad mezi těmi, na něž bude mít PSD2 největší přímý dopad. Na jedné straně je zde shoda, že v podobě nové směrnice o platbách přichází změna, na straně druhé zde však zřejmě panuje  všeobecné přesvědčení, že žádné změny na osobní úrovni nejsou zapotřebí – tedy že dopad směrnice nijak neovlivní jejich organizaci či roli“.

„Nic nemůže být dále od pravdy. Pokud mají banky konkurovat „narušitelům“ z jiných odvětví – jako je například Facebook, musejí bankovní organizace analyzovat své modely a vytvořit inovativní platební řešení, která budou lidé milovat a která budou chtít využívat. Myslím, že by bylo nebezpečné nad výsledky průzkumu jen tak mávnout rukou s tím, že bankéři zkrátka do budoucnosti vyhlížejí pozitivně či s optimismem. To, co v této věci doposud činili, nic neřeší. Je to stejná nečinnost a lhostejnost, která vedla právě k potřebě vytvoření PSD2, a pokud se banky nepřizpůsobí, pak zaniknou“.

Role těch, kteří mají ze všech respondentů účastnících se průzkumu v 15 regionech největší obavy, jsou zřejmě nadcházejícími změnami nejvíce ovlivněny. Vedoucí pracovníci Fintech (46 procent) a v těsném závěsu za nimi CTO (44 procent) uvedli, že ze změn, které PSD2 přinese, mají maximální obavy. Účastníci průzkumu zastávající nejvyšší funkce – generální ředitelé – uvedli jen minimální obavy z dopadu směrnice, když 66 procent z nich uvedlo, že osobně nemají obavy z dopadu PSD2 na jejich organizaci.

I přes výsledky u respondentů v České republice, kteří projevili větší obavy z dopadu PSD2, uvedla převážná většina stejné skupiny respondentů názor, že podle nich se jejich organizace nebude muset změnit (76 procent). Celkově pouze jedna třetina dotazovaných ve všech regionech odpověděla, že po vstupu PSD2 v platnost budou nutné organizační změny. Dále je pak celkem pouze 24 procent z nich (27 procent v České republice) přesvědčeno, že náplň jejich práce se bude muset změnit.

Ve světle výše uvedeného je více než zřejmá relevantnost dvou konferencí zaměřených na toto důležité téma, které se v nadcházejících dnech budou konat v Praze, což vzhledem k důležitosti tématu pro oblast střední Evropy platí i pro účast Daniela Döderleina a jeho rozhodnutí podělit se o bohaté odborné znalosti. Michal Ambrus, manažer partnerství konference Phoenix, v této souvislosti uvedl:

„Program konference Phoenix zahrnuje vystoupení bankéřů i „narušitelů“ z České republiky i ze zahraničí na téma převratných změn v tomto odvětví. Společnost Auka se významným způsobem podílela na úspěchu mobilních plateb ve skandinávských zemích a ve značné míře i na přežití bank ve Skandinávii. Jsme tedy velmi potěšeni, že nás Daniel seznámí se svým pohledem na to, co PSD2 znamená pro současné banky, fintech startupy i velké technologické společnosti.“

Aneta Djambaska, senior producentka 2. výroční konference o inovacích v bankovním sektoru, k tomu dodala:

„Daniel a Auka mají tu výhodu, že již částečně vědí, co přichází – i přes mnoho změn, které před bankami stojí, jako například PSD2, a které se v rámci EU dosud plně neuskutečnily. Těšíme se na otevřenou konferenci 21. září a na prezentaci, kterou spolupovede Daniel a která bude věnována výhledům na trhu a tomu, co inovace znamená pro region střední Evropy.“

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Tiskové zprávy

Začal Global Money Week 2024

Od pondělí 18. do neděle 24. března 2024 se v České republice koná 12. ročník celosvětové vzdělávací akce Global Money Week. Česká bankovní asociace letos v jeho rámci opět pořádá národní kolo finančně-vědomostní …

Jak zajistit pojištění kola proti krádeži

Plánujete pořízení nového jízdního kola, abyste si již brzy mohli užívat první jarní vyjížďky? Pak byste měli pamatovat na to, že krádeže kol jsou v České republice velice časté. Podle policejních odhadů je ročně …

Predikce ceny bitcoinu v roce 2024: Co říkají experti?

Rok 2023 pro bitcoin znamenal jízdu na horské dráze. Po rekordním růstu v roce 2021 zažila tato nejstarší a nejrozšířenější kryptoměna (BTC) v roce 2022 prudký pokles a klesla pod 20 000 amerických dolarů (USD). V …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

E-shopy se odrazily ode dna, lidé už se nebojí ani neověřených prodejců

Průzkum
Po dvou letech propadu se tuzemským internetovým obchodům opět zvyšují tržby. Jak Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) sdělila společnost Heureka Group, v prvním letošním čtvrtletí se potvrdil pozitivní trend z konce loňského roku, oblast e-commerce tak meziročně vzrostla o čtyři procenta. Podle Asociace pro elektronickou komerci se lidé nebojí ani neověřených e-shopů.