Barometr obliby spoření: rostla popularita produktů, které mají fixní úrokové sazby

Rating stavebka vystoupal v aktuálním vydání barometru na 58 %, což znamenalo upevnění prvního místa. Nejvíce si polepšil termínovaný vklad, jehož obliba se zvýšila o 7 procentních bodů. Dva kvartály po sobě rostou i spořicí konta. 

„Roste obliba produktů, které mají danou úrokovou sazbu. Je to logické: stavební spořitelny a banky postupně zvyšují úrokové sazby spořicích produktů. Lidé to začínají vnímat a odráží se to také v barometru,“ upozorňuje Jiří Šedivý, tajemník AČSS.

Právě asociace je zadavatelem průzkumu, který každé čtvrtletí přináší výzkumná společnost IBRS. Ptá se vždy tisíce respondentů, jaký spořicí produkt považují nyní za zvlášť zajímavý. Dlouhodobě ho vede stavební spoření. „Důvodem však může být nejen dost zajímavé úročení vkladů, které se státní podporou vyšplhá nad 3,5 % ročně, ale také fakt, že stavebko je nejen spořicí produkt, ale nabízí také výhodně úročené úvěry,“ dodává Jiří Šedivý.

Oproti předchozímu čtvrtletí si pohoršily hlavně produkty bez fixní úrokové sazby. Jde o penzijní spoření, které pokleslo o 5 procentních bodů na současných 47 %. Životní pojištění ubralo 3 procentní body a spoření do matrace se po růstu termínovaného vkladu propadlo na poslední místo s oblibou 22 % populace.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Milujeme hrady a zámky. Návštěvnost je famózní

Názor
Návštěvníci, ti z tuzemska i ze zahraničí, mají rádi naše hrady a zámky. Historie v nich zhmotněná je jako magnet. Návštěvnost je famózní. Hradní správci, většinou mladší a nadšení lidé, zároveň do středověkých ochozů a věží vnesli marketing. Rozdělí i zříceninu na okruhy, vyšperkují je projekcemi nebo divadlem a pak tam rodina za víkend nechá i tisíce korun.

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru