Barometr obliby spoření: rostla popularita produktů, které mají fixní úrokové sazby

Rating stavebka vystoupal v aktuálním vydání barometru na 58 %, což znamenalo upevnění prvního místa. Nejvíce si polepšil termínovaný vklad, jehož obliba se zvýšila o 7 procentních bodů. Dva kvartály po sobě rostou i spořicí konta. 

„Roste obliba produktů, které mají danou úrokovou sazbu. Je to logické: stavební spořitelny a banky postupně zvyšují úrokové sazby spořicích produktů. Lidé to začínají vnímat a odráží se to také v barometru,“ upozorňuje Jiří Šedivý, tajemník AČSS.

Právě asociace je zadavatelem průzkumu, který každé čtvrtletí přináší výzkumná společnost IBRS. Ptá se vždy tisíce respondentů, jaký spořicí produkt považují nyní za zvlášť zajímavý. Dlouhodobě ho vede stavební spoření. „Důvodem však může být nejen dost zajímavé úročení vkladů, které se státní podporou vyšplhá nad 3,5 % ročně, ale také fakt, že stavebko je nejen spořicí produkt, ale nabízí také výhodně úročené úvěry,“ dodává Jiří Šedivý.

Oproti předchozímu čtvrtletí si pohoršily hlavně produkty bez fixní úrokové sazby. Jde o penzijní spoření, které pokleslo o 5 procentních bodů na současných 47 %. Životní pojištění ubralo 3 procentní body a spoření do matrace se po růstu termínovaného vkladu propadlo na poslední místo s oblibou 22 % populace.

Sdílet:
{{ comments.toggle_text }}

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Počátkem roku 2018 používalo internetové bankovnictví 65 procent lidí

Internetové bankovnictví je standardním prostředkem pro ovládání a kontrolu financí pro dvě třetiny Čechů, podíl jeho uživatelů už ale nějakou dobu neroste. Zatímco v roce 2012 využívalo internetové bankovnictví 48 procent lidí, a v roce 2015 jich bylo již 67 procent, během posledních dvou let již další nárůst …

Nejčtenější

Dress code je povinný i ve vedru, jinak hrozí vyhazov

Pokud firma trvá na nošení dress codu, tedy předepsaného oblečení i v letních vedrech, nemá zaměstnanec šanci se této povinnosti vyhnout, jakkoli mu to může být nepříjemné. Za porušení firemních předpisů může v …

Brigádníky nenaláká ani 150 korun na hodinu

Firmy už od konce dubna hledají brigádníky na nadcházející letní měsíce. Jenže zájem je malý, klesá. Lidé, kteří mají přece jen o brigády zájem, nedokáží zdaleka pokrýt všechna volná pracovní místa. Podle údajů …
Rolovat nahoru