Češi zapomínají na antikoncepci – spotřeba pohotovostní antikoncepce v létě roste o 15 %

Spotřeba pohotovostní antikoncepce, která dokáže zabránit neplánovanému otěhotnění po nechráněném styku, se v létě zvyšuje o 15 %. Vyplývá to z dlouhodobých dat společnosti Gedeon Richter, výrobce „pilulek po“ Escapelle a Postinor.

„Spotřeba pohotovostní antikoncepce vykazuje určitou sezónnost. V letních měsících se pravidelně zvýší, obvykle je přibližně o 15 %  vyšší než v ostatních měsících. Tradičně bývá nejsilnějším měsícem srpen,“ komentuje data MUDr. Tomáš Kótka, MBA, marketingový manažer Gedeon Richter.

Trendem u pohotovostní antikoncepce je zvyšování její dostupnosti. Po rozhodnutí o volné prodejnosti na konci roku 2011 nejdřív s omezením, kdy se uživatelka musela prokázat občanským průkazem a zodpovědět v lékárně několik otázek, je od roku 2015 pohotovostní antikoncepce volně prodejná již bez omezení. V posledních letech byl zaznamenán růst obliby pohotovostních pilulek, o čemž svědčí jejich rostoucí spotřeba, která se pravidelně v létě ještě skokově zvýší.

Pohotovostní antikoncepce zabraňuje těhotenství dříve, než k němu dojde. Limit pro použití pilulky je 72 hodin, což by mělo být dostačující pro to, aby každá žena během této doby pilulku stačila zakoupit a užít, pokud ji nemá po ruce. Každému může selhat běžně používaná antikoncepční metoda bez ohledu na jeho sexuální chování nebo rodinný stav. Letní měsíce, čas dovolených, cestování aním spojený nepravidelný režim tomu jen nahrávají,“ dodává gynekoložka MUDr. Kamila Nouzová.

Pohotovostní antikoncepci lze zakoupit v sekci volného prodeje v lékárně bez předpisu a bez předkládání občanského průkazu. Čím dříve po nechráněném styku pilulku žena užije, tím bude účinnější. Pilulka by neměla být užívána víckrát než jednou během jednoho menstruačního cyklu, nejedná se tedy o pravidelnou metodu antikoncepce.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

V tendru na PR komunikaci ING Bank uspěl Havas

ING Bank na základě výsledků tendru na PR služby v České republice svěřuje nově podporu PR komunikace agentuře Havas. Spolupráce zahrnuje oblast public relations a propojení na další komunikační disciplíny, zejména sociální média, CSR a pořádání eventů.

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru