Česká Alexandria získala polskou Net Holiday

Net Holiday, nejrychleji rostoucí a momentálně sedmá největší cestovní kancelář na polském trhu, změnila svého vlastníka. Stoprocentní majetkový podíl v ní získala česká skupina Alexandria Group podnikatele Alexandra Pavlova, jejíž vlajkovou lodí je jedna z největších českých cestovních kanceláří, CK Alexandria.

„V posledních letech došlo ke koupi několika českých cestovních kanceláří zahraničními subjekty,“ připomíná Alexandr Pavlov. „Jsme rádi, že my můžeme oznámit transakci opačnou, kdy česká společnost výrazně expanduje do zahraničí a kupuje velkou zahraniční cestovku,“ komentuje transakci s tím, že obě strany se dohodly blíže nespecifikovat její objem. Alexandria Group na ni využila nerozdělený zisk z uplynulých let.

„Zvažovali jsme podobnou akvizici na českém trhu, nabídka z Polska nás ale zaujala nejvíc. To ale neznamená, že bychom neměli chuť a prostředky na další akvizice, ať už v Česku, nebo v celém středoevropském regionu,“ upozorňuje šéf skupiny Alexandria Group.

Podle Pavlova cílí obě cestovní kanceláře na obdobnou klientelu a v klíčových destinacích mají i podobný okruh partnerů. To do budoucna přinese výhody klientům CK Alexandria i Net Holiday. Jejich propojení znamená větší objemy kapacit v letoviscích a vytváří tak i lepší pozici při jednání o podmínkách se zahraničními partnery.

„Net Holiday bude dál řídit osvědčený polský management, který vytáhl firmu do první desítky největších polských cestovních kanceláří, nechystáme žádné personální změny ani ve vedení, ani mezi zaměstnanci,“ zdůrazňuje Alexandr Pavlov.

„Těšíme se na spolupráci a věříme, že se nám společně s českými partnery brzy podaří dostat se ze současné sedmé pozice na polském trhu minimálně do první pětky,“ říká Alexandra Panus, obchodní ředitelka Net Holiday.

Mezi českým a polským trhem v oblasti cestovního ruchu ovšem existuje nejen spousta podobností, ale i značné rozdíly. Skupina Alexandria si jich je vědoma a má v úmyslu je plně respektovat.

Posledních několik sezón stoupá v Polsku obliba bulharských pláží, které patří mezi českými turisty k nejoblíbenějším již delší dobu. V roce 2016 se Bulharsko stalo v Polsku již třetí nejoblíbenější destinací. Alexandria se na Bulharsko dlouhodobě specializuje. Disponuje zde sítí klubových hotelů, některé z nich jsou vlastněné a další provozované Alexandria Group.

„Propojení CK Alexandria a Net Holiday umožní skupině Alexandria Group urychlit budování a rozvoj vlastní hotelové sítě v nejžádanějších destinacích,“ vypočítává výhody spojení marketingový ředitel CK Alexandria Petr Šatný.

„Počítáme také se spoluprací na poli animačních programů,“ dodává Šatný. Český a polský tým může podle něj v jednom hotelu velmi dobře spolupracovat a zvýšit tak celkovou kvalitu animačních programů připravovaných speciálně pro české i polské zákazníky. Právě obliba tohoto způsobu trávení volného času během dovolené je jednou z věcí, které mají čeští i polští klienti cestovních kanceláří společné.

Výhody vyplývající z úzké spolupráce obou cestovních kanceláří mohou v budoucnu pocítit mimo jiné obyvatelé česko-polského příhraničí. Alexandria vypravuje značnou část svých leteckých zájezdů z Ostravy, Net Holiday z Katovic. Cílové destinace se přitom liší, katovické letiště jich obsluhuje víc, než ostravské. Vzdálenost mezi oběma městy umožňuje snadno zorganizovat svozy z České republiky do Polska a naopak. Nabídka dovolených pro Čechy i Poláky se tak může rozšířit.

Poznámka pro editory

Alexandria Group – česká holdingová skupina vlastněná Ing. Alexandrem Pavlovem, zaměřená na oblast cestovního ruchu, hotelnictví, stravování a realit. Konsolidované tržby podle mezinárodních účetních standardů za rok 2015 dosáhly výše 1,05 miliardy CZK. Očekávané tržby skupiny za rok 2017 (první rok po začlenění Net Holiday) jsou 2,1 miliardy CZK.

Do skupiny patří především cestovní kancelář Alexandria, spol. s r.o., jedna z největších CK na českém trhu, realitní společnost Alexandria Real zaměřená na prodej nemovitostí v zahraničí a reklamní agentura Glory Agency, s.r.o. zajišťující reklamní a marketingové služby společnostem ve skupině. Součástí holdingu je také několik cestovních agentur zajišťujících distribuci části zájezdů CK Alexandria a dále zahraniční společnosti, které vlastní a spravují hotely využívané klienty CK Alexandria.

Net Holiday – nejrychleji rostoucí cestovní kancelář v Polsku, v roce 2016 je její očekávaný obrat 110 mil. PLN (zhruba 690 mil CZK) a očekávaný čistý zisk 1 200 tis. PLN (zhruba 7,5 mil CZK. Společnost byla založena v srpnu 2012. Net Holiday pořádá zájezdy do 19 destinací s odlety ze sedmi letišť v Polsku.

Meziročně rostl počet jejích zákazníků o desítky procent, v roce 2016 přesáhne 46 000. Pro rok 2017 počítá Net Holiday téměř s 58 000 klienty. Proti letošnímu roku to bude představovat nárůst o 24 %.

K nejoblíbenějším destinacím klientů Net Holiday patří Řecko, Španělsko, Bulharsko, Itálie nebo Portugalsko, v nabídce nechybí ani Černá Hora, Chorvatsko či Kypr. Dynamicky stoupá zájem o exotické dovolené v Dominikánské republice, na Srí Lance, v Indonésii nebo v Thajsku. Novými destinacemi v nabídce pro příští rok jsou Albánie a Chalkidiki, mezi letišti, ze kterých jsou odbavovány charterové lety, přibude Řešov.

Zdroj: Tisková zpráva

Share

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *