Cestování udržitelnější a dostupnější, než kdy předtím

FlixBusstatistiky zaměřené na sociální a ekologické aspekty cestování dálkovým autobusem v Evropě ukazují, že přes 70 procent zákazníků FlixBusu raději cestuje autobusem, i když má přístup k osobnímu autu. Tři čtvrtiny z nich se na zastávku autobusu přesouvají pěšky, na kole nebo MHD. Z průzkumu dopravce FlixBus rovněž vyplývá, že zákazníci dálkové autobusové přepravy ekologické cestování zpravidla podporují, dokonce si je vědomě vybírají.

Podle nezávislého průzkumu institutu IGES přes 70 % zákazníků FlixBusu preferuje na delší trasy cestovat hromadnou dopravou, i když mají přístup k osobnímu autu1. V rámci města se pak 40 % cestujících na zastávku dálkového autobusu přesouvá městskou hromadnou dopravou, jedna pětina jich chodí pěšky.

„Víme, že stále více cestujících si FlixBus vybírá právě díky nízkým dopadům takové cesty na životní prostředí, kromě dalších rozhodovacích faktorů jako jsou pohodlí na cestě, cena a další,“ uvádí Jochen Engert, zakladatel a CEO společnosti FlixMobility. „Nezávisle na důvodech je ale jasné, že zákazníci chtějí čím dál více cestovat hromadně. Ve FlixBusu jsme rádi, že lidem můžeme pomáhat cestovat snadněji i bez auta, ekologičtější cestou.“

Zelené cestování: První elektrobus a kompenzace produkce CO2 na vaší cestě

Společnost FlixMobility nyní významně investuje také do elektromobility. Jako první dopravce na světě od letošního jara testuje elektrobusy na svých dálkových trasách. V dubnu nasadil první e-busy ve Francii mezi městy Paříž a Amiens.

FlixBus je také jedním z mála dopravců, který během rezervace jízdenky nabízí možnost kompenzovat produkci CO2 na konkrétní cestě. Ve spolupráci s organizací Atmosfair vypočítá individuální produkci emisí z cesty a zákazníkovi nabídne vykompenzovat tuto produkci příspěvkem ve výši 1-3 % ceny jízdenky na dobrou věc. Možnost této kompenzace využívá asi 10 % zákazníků FlixBusu, v loňském roce více než 4 miliony cestujících.

Tyto příspěvky putují z FlixBusu v letošním roce na projekt organizace na ochranu ovzduší Atmosfair ve Rwandě nazvaný „Energeticky efektivní sporáky”, který je akreditován Organizací spojených národů (OSN) a byl vyznamenán zlatým standardem. Díky těmto efektivním sporákům se na rwandském venkově spotřebuje asi o 80 % méně dřeva ve srovnání s jinak velmi rozšířenými tradičními ohništi. Projekt tak pomáhá zachovat místní lesy – mimo jiné domov posledních horských goril na světě – a tím přispívá ke globální ochraně klimatu.

40 % zastávek FlixBusu v Evropě je ve městech do 20 tisíc obyvatel

Evropská dálková přeprava obsluhuje zejména významné dopravní uzly, jako hlavní města a další turistické destinace. FlixBus se zaměřuje i na regiony a menší města v různých koutech Evropy, přes 40 % zastávek zelených autobusů z 2000 dostupných destinací je ve mětech s populací menší než 20 tisíc obyvatel.

„Naší misí v síti FlixBus a FlixTrain je umožnit všem, aby mohli cestovat pohodlně, cenově výhodně a ekologicky udržitelně na střední i dlouhé vzdálenosti. Ne pouze obyvatelům Berlína, Prahy nebo Paříže, ale i lidem z regionů a okresních měst,“ dodává Engert. „S rostoucí sítí našich 2000 destinací, z nichž téměř polovina jsou malá města, jsme tomuto cíli každý den o kousek blíž.“

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Atopická dermatitida není pouhá vyrážka

Startující projekt zaměřený na podporu osvěty o atopické dermatitidě upozorňuje na tíživé životní situace lidí s výskytem tohoto chronického onemocnění. Prostřednictvím krátkých videí se široká veřejnost seznámí se …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Do důchodu v 65 letech. Nebo bude všechno jinak?

Čím jsme starší, tím více vyhlížíme magickou hranici 65 let, kdy budeme moci začít čerpat starobní důchod. Finanční prostředky, které jsme každý měsíc či jednou za rok platili státu, se nám konečně začnou vracet a …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru