Dovolená v Česku: v létě wellness s dětmi, na podzim lázně bez nich

Zájem o tuzemské dovolené každým rokem stoupá. V loňském roce se rozhodly letní volno strávit v Česku dvě třetiny Čechů. Podle odhadů jejich počet letos ještě stoupne. Meziročně roste zájem o lázeňské pobyty. Na koupi dovolené je nyní nejvyšší čas.

Z průzkumu agentury STEM/MARK vyplynulo, že se v loňském roce na letní dovolenou chystalo 66 procent Čechů. Letos bude jejich počet obdobný. Roste ale zájem o dovolené v Česku. A stále větší počet Čechů tráví volno v lázních. „Zájem o tuzemskou dovolenou ve wellness a lázeňských hotelech bude letos až o 15 procent vyšší. Ideální doba pro koupi tuzemské dovolené ve wellness hotelu je v dubnu, v lázních potom začátkem června. Pokud ale mají zákazníci oblíbený konkrétní lázeňský hotel, s rezervací by neměli otálet. Kapacity se rychle plní,“ upozornil Richard Šipoš z portálu Spa.cz, který se specializuje na prodej lázeňských a relaxačních pobytů.

Podle Českého statistického úřadu navštívilo v roce 2017 lázeňská zařízení 855 405 hostů, z toho 456 865 Čechů. Nejvíce tuzemských hostů dorazilo do lázní během třetího čtvrtletí. Oblíbeným způsobem, jak trávit letní dovolenou, jsou i pobyty ve wellness hotelech, Češi sem během letních měsíců vyrážejí i s dětmi.  „Během července a srpna vyrážejí lidé nejčastěji na wellness pobyty. Zhruba ze 40 procent jsou našimi klienty rodiny s dětmi, které vyrážejí v průměru na čtyřdenní dovolenou. Lázeňská města zaznamenávají nejvyšší nápor hostů během září a října, kdy se nezřídka jedná o týdenní až dvoutýdenní pobyty. Na ty už naši zákazníci vyrážejí zpravidla bez dětí,“ uvedl Richard Šipoš.

Češi navštěvují lázně a wellness hotely během celého roku, v letních měsících se však jejich požadavky liší. „V létě chtějí klienti zejména do míst, kde mají bohaté možnosti volnočasových aktivit. Oblíbené jsou termální lázně Velké Losiny s možností turistiky, lázně Jeseník s venkovním balneo parkem, Luhačovice s množstvím cyklotras nebo Třeboň. Zároveň se mění i jejich zájem o procedury. Obecně je nejmenší zájem o ,teplé procedury‘, jako horké kameny, rašelinové zábaly, saunu a páru. Naopak největší zájem je o masáže a koupele,“ popsal Richard Šipoš.

Během letních měsíců mají Češi i jiné požadavky na formu stravování. V nabídce mají ale tuzemské hotely stále mezery. „Zákazníkům se zamlouvá all inclusive stravování, ale nabídka tohoto typu je napříč wellness hotely zatím velice slabá. Vyhrává tak tradiční polopenze, a to i z důvodu výletů a volnočasových aktivit, kvůli kterým hosté tráví víc času mimo hotel,“ doplnil Richard Šipoš.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Mladí čelí na startu kariéry řadě bariér, jsou však připraveni na změny

I když se zaměstnavatelé dnes o zaměstnance perou, výzkum agentury IPSOS pro Byznys pro společnost potvrdil, že mladí čelí při svém vstupu na pracovní trh řadě bariér. Od důrazu na praxi u uchazečů (53 % mladých to vnímá jako překážku), po neschopnost zaměstnavatelů efektivně oslovit mladé (pouze 8 % studentů …

Konfera 2018 ukáže social media v jejich půvabu i špíně

Realita konferencí zaměřených na social media bývá často zklamáním. Nabídka sice překypuje sliby o profesním zdokonalení a zjištění úspěšných know-how, ale většina přednášejících zůstane jen u formálních obecností. Konfera 2018, která proběhne 17. října v Praze, bude jiná, opravdová, prolomí zamlčovaná tabu a …

Nejčtenější

Pronajala si chalupu. A s ní i nevraživého souseda

Pronajmout si chalupu na dovolenou je běžná věc. Člověk čeká, že když zaplatí deset patnáct tisíc za měsíc, a v sezóně na žádaném místě za týden třeba i dvojnásobek, tak vše bude v pohodě. Jenže v takové chaloupce …

Pálenka z garáže je svátost, ale ilegální

Česko doslova přetéká ovocem. Zahrádkáři se radují, že bude hodně pálenky. A někteří si ji dělají doma ve sklepě nebo v garáži. Bývá to svátost a chlouba, ale kromě potenciálních zdravotních rizik jde především o …

Reklamace zboží z e-shopu odradí od dalšího nákupu až polovinu zákazníků

Analýza
Téměř dvě třetiny Čechů mají zkušenost s reklamací zboží, které si objednali na internetu. Pokud přitom narazí na nějaký problém, u poloviny z nich hrozí, že si příště vyberou jiný e-shop. Ukazuje to výzkum, který si nechala zpracovat konzultační společnost Acomware. Podle České obchodní inspekce přitom při kontrolách většina internetových prodejců stále nedodržuje platné zákony a předpisy.
Rolovat nahoru