Dovolená v Česku: v létě wellness s dětmi, na podzim lázně bez nich

Zájem o tuzemské dovolené každým rokem stoupá. V loňském roce se rozhodly letní volno strávit v Česku dvě třetiny Čechů. Podle odhadů jejich počet letos ještě stoupne. Meziročně roste zájem o lázeňské pobyty. Na koupi dovolené je nyní nejvyšší čas.

Z průzkumu agentury STEM/MARK vyplynulo, že se v loňském roce na letní dovolenou chystalo 66 procent Čechů. Letos bude jejich počet obdobný. Roste ale zájem o dovolené v Česku. A stále větší počet Čechů tráví volno v lázních. „Zájem o tuzemskou dovolenou ve wellness a lázeňských hotelech bude letos až o 15 procent vyšší. Ideální doba pro koupi tuzemské dovolené ve wellness hotelu je v dubnu, v lázních potom začátkem června. Pokud ale mají zákazníci oblíbený konkrétní lázeňský hotel, s rezervací by neměli otálet. Kapacity se rychle plní,“ upozornil Richard Šipoš z portálu Spa.cz, který se specializuje na prodej lázeňských a relaxačních pobytů.

Podle Českého statistického úřadu navštívilo v roce 2017 lázeňská zařízení 855 405 hostů, z toho 456 865 Čechů. Nejvíce tuzemských hostů dorazilo do lázní během třetího čtvrtletí. Oblíbeným způsobem, jak trávit letní dovolenou, jsou i pobyty ve wellness hotelech, Češi sem během letních měsíců vyrážejí i s dětmi.  „Během července a srpna vyrážejí lidé nejčastěji na wellness pobyty. Zhruba ze 40 procent jsou našimi klienty rodiny s dětmi, které vyrážejí v průměru na čtyřdenní dovolenou. Lázeňská města zaznamenávají nejvyšší nápor hostů během září a října, kdy se nezřídka jedná o týdenní až dvoutýdenní pobyty. Na ty už naši zákazníci vyrážejí zpravidla bez dětí,“ uvedl Richard Šipoš.

Češi navštěvují lázně a wellness hotely během celého roku, v letních měsících se však jejich požadavky liší. „V létě chtějí klienti zejména do míst, kde mají bohaté možnosti volnočasových aktivit. Oblíbené jsou termální lázně Velké Losiny s možností turistiky, lázně Jeseník s venkovním balneo parkem, Luhačovice s množstvím cyklotras nebo Třeboň. Zároveň se mění i jejich zájem o procedury. Obecně je nejmenší zájem o ,teplé procedury’, jako horké kameny, rašelinové zábaly, saunu a páru. Naopak největší zájem je o masáže a koupele,“ popsal Richard Šipoš.

Během letních měsíců mají Češi i jiné požadavky na formu stravování. V nabídce mají ale tuzemské hotely stále mezery. „Zákazníkům se zamlouvá all inclusive stravování, ale nabídka tohoto typu je napříč wellness hotely zatím velice slabá. Vyhrává tak tradiční polopenze, a to i z důvodu výletů a volnočasových aktivit, kvůli kterým hosté tráví víc času mimo hotel,“ doplnil Richard Šipoš.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

V tendru na PR komunikaci ING Bank uspěl Havas

ING Bank na základě výsledků tendru na PR služby v České republice svěřuje nově podporu PR komunikace agentuře Havas. Spolupráce zahrnuje oblast public relations a propojení na další komunikační disciplíny, zejména sociální média, CSR a pořádání eventů.

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru