Dvě třetiny cestovatelů generace „Z“ cestují sólo a na vlastní pěst

Průzkum
Mladá generace cestovatelů narozená po roce 1997 věří, že cestování je správný směr k poznávání nových kultur, získávání životních zkušeností i zdravého sebevědomí. V porovnání se staršími ročníky je generace „Z“ více ovlivněna globalizací a stává se také samostatnější. Informovala o tom společnost Kiwi.com na základě svého květnového výzkumu ve spolupráci s agenturou STEM/MARK.
Mladí Češi vyhledávají především autentické zážitky, které vítězí nad exponovanými místy i nad komerčním způsobem cestování. Ilustrační foto: Pixabay.com

Téměř 70 procent mladých českých cestovatelů si podle dat vyhledávače letenek rezervuje cesty samo, a to především do evropských destinací, které jsou pro ně aktuálně navíc díky levným letenkám mnohem dostupnější. Dovolená o samotě navíc podle odborníků přispívá k rychlejší regeneraci i efektivnějšímu srovnání myšlenek.

Mladí čeští cestovatelé si v rámci svých cestovatelských plánů vybírají především evropská města. Tento trend nezměnila ani pandemie, naopak jej spíše ještě více posílila. Mimo starý kontinent se v rámci 50 nejnavštěvovanějších měst umístily pouze Istanbul, New York a Tel Aviv. První příčky okupují vzdálenostně i cenově přístupnější Londýn, Paříž a Barcelona.

PSALI JSME:
Nejnavštěvovanějším městem na světě je Bangkok

Mezi další trendy mladé generace patří bezpochyby způsob cestování, který je nyní více nezávislý – sólo cesty si rezervují více než dvě třetiny z nich. Ti, kteří se nakonec rozhodnou vyrazit na cestu s někým dalším, volí většinou stejně starého parťáka, tedy ve věku 18-25 let (26,1 %), se staršími lidmi ve věku 41-60 let cestují pouze 3,5 procenta.

Podle výzkumu společnosti Kiwi.com mladí Češi ve věku 18-29 let v rámci svých cest touží především objevovat nová místa (46 %), dále chtějí zažít dobrodružství (33 %), objevovat přírodní krásy navštěvovaných oblastí (30 %) a ochutnávat lokální kuchyni (22 %).

PSALI JSME:
Sám na dovolené. Sólo cestování je novým trendem

Co se způsobu dopravy týče, zůstává mezi mladou generací nejpopulárnější letecká přeprava. „Aktuálně tento druh přepravy preferuje více než 98 procent mladých cestovatelů a stále platí za jeden z nejrychlejších a nejpohodlnějších způsobů dopravy, především na delší vzdálenosti. Navíc se letecká přeprava stává pro studenty finančně dostupnější,“ říká Eliška Řezníček Dočkalová z Kiwi.com.

„Podle našich zjištění mladí Češi vyhledávají především autentické zážitky, které vítězí nad exponovanými místy i nad komerčním způsobem cestování,“ uvádí Dočkalová. Co dopočtu mladých cestovatelů, je Česko globálně na desáté příčce. Mezi nejrušnější cestovatelské měsíce patří tradičně červenec, srpen a září, což odpovídá letnímu prázdninovému období všech studentů.

PSALI JSME:
Krach velké cestovky a klienti v trapu, nic nového. Přibude lidí, kteří se na organizovanou turistiku vykašlou a vše si zařídí sami

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Cestování

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Kolo stojí desetitisíce. Tak proč ho nemáte pojištěné?

Poradna
První jarní paprsky každoročně vylákají ven i ty, kdo se za sportovce zrovna nepovažují. Ať už na kole trháte rekordy, nebo jste spíše kochací typy, měli byste si být vědomi, že kolo není spojeno jen s příjemnými zážitky, ale také celou řadou rizik. Na většinu z nich myslí pojištění.