IKEA se stala absolutním vítězem ocenění Mastercard obchodník roku

Absolutním vítězem a držitelem titulu Mastercard Obchodník roku 2017 se již popáté stala IKEA Česká republika. Ta byla zároveň oceněna v rámci oborových kategorií jako Mastercard Obchodník s nábytkem a bytovými doplňky 2017.

  • Jednou z letošních novinek bylo rozdělení oborové kategorie Obchodník s oděvy a obuví na dvě samostatné kategorie. V kategorii Obchodník s oděvy zvítězilo C&A, v kategorii Obchodník s obuví Deichmann.
  • Dalšími vítězi oborových kategorií jsou Lidl, dm drogerie markt, Sportisimo, Alza.cz, Hornbach, Shell.
  • Ve zvláštní kategorii Mastercard Millennials Obchodník roku 2017 zvítězila společnost ZOOT a titul SOCR ČR Nejlepší zaměstnavatel v obchodě získalo MAKRO.
  • Vítěze v kategorii Mastercard Obchodník roku 2017 – MONETA Money Bank Cena veřejnosti vybrali zákazníci hlasováním na internetu a přes SMS. Nejvíc hlasů získal Lidl. Do hlasování se letos zapojilo celkem 115 578 osob.

Vítězové jednotlivých kategorií byli určeni na základě výsledků reprezentativního internetového průzkumu společnosti GfK Czech, uskutečněného na vzorku 2 000 respondentů z celé České republiky. Hodnocenými parametry bylo spontánní jmenování prodejny, počet nakupujících, míra jejich loajality prodejně a důvěra v ni a spokojenost s vybranými parametry, jako sortiment, kvalita, orientace v nabídce.

Kategorie ocenění Mastercard Obchodník roku prochází každým rokem rozvojem. „Jednou z letošních novinek je kategorie Millennials Obchodník roku. Vítězem se stal obchodník, který je populární u generace Y, a je současně mladými respondenty v porovnání s ostatními vnímán odlišně. Stala se jím společnost ZOOT,“ říká Josef Machala, Mastercard Rewards Program Leader. Další letošní novinkou je rozdělení oborové kategorie Obchodník s oděvy a obuví na dvě samostatné kategorie.

Absolutní vítěz

Absolutním vítězem patnáctého ročníku ocenění Mastercard Obchodník roku 2017 se stala společnost IKEA Česká republika, která zvítězila i v předchozích čtyřech ročnících soutěže. Prodejna vykazuje vysokou míru loajality a důvěry zákazníků.

Oborové kategorie

  1. Cenu Mastercard Obchodník s potravinami 2017 (hypermarkety, supermarkety, potraviny) letos především díky vysoké spontánní znalosti mezi zákazníky a jejich loajalitě a důvěře získal Lidl Česká republika. Druhé místo připadlo Kauflandu a na třetím místě je GLOBUS.
  2. Vítězem kategorie Mastercard Obchodník s drogerií a parfumerií 2017 se stala společnost dm drogerie markt. Na druhém místě se umístila TETA drogerie na třetím Yves Rocher.
  3. V kategorii Mastercard Obchodník s oděvy 2017 zvítězila díky vysoké spontánní znalosti mezi zákazníky a jejich loajalitě společnost C&A. Druhé místo obsadilo Pepco a třetí H&M.
  4. Ocenění v kategorii Mastercard Obchodník s obuví 2017 získala společnost Deichmann. Na druhém místě se umístila společnost Rieker a na třetím CCC.
  5. Vítězem kategorie Mastercard Obchodník se sportovními oděvy a potřebami 2017 (obuv, oblečení, sportovní potřeby) se stalo již poosmé Sportisimo. To boduje zejména vysokou loajalitou zákazníků. Na druhém místě se umístil Decathlon, na třetím místě Nike.
  6. Vítězem v kategorii Mastercard Obchodník pro dům, zahradu a chovatele 2017 se stal poprvé v historii soutěže Hornbach, který tím posunul na druhé místo dosavadního každoročního vítěze OBI. Na třetím místě je zoohit.cz. Vítězné umístění Hornbachu je kombinací solidních výsledků v obou skupinách parametrů – pozice na trhu a důvěra zákazníků.
  7. V kategorii Mastercard Obchodník s nábytkem a bytovými doplňky 2017 zvítězila IKEA Česká republika, která ve své kategorii byla hodnocena nejlépe ve všech ohledech. Na druhém místě se umístil JYSK a na třetím místě je SCONTO nábytek.
  8. Cenu Mastercard Obchodník s elektrem a elektronikou 2017 získala Alza.cz. Na druhém místě se umístilo CZC.cz, na třetím místě T.S.Bohemia.
  9. Vítězem kategorie Mastercard Čerpací stanice s prodejnou 2017 se stal Shell, na druhém místě se umístila Benzina a na třetím Tank ONO.

Zvláštní ceny

  1. Cena veřejnosti

V kategorii Mastercard Obchodník roku 2017 – MONETA Money Bank Cena veřejnosti zvítězil Lidl Česká republika a obhájil tak loňský titul. O jeho prvenství rozhodli sami zákazníci s celkovým počtem 65 991 hlasů. Na druhé příčce se umístila TETA drogerie s 57 688 hlasy, na třetím místě je IKEA s 49 097 hlasy.

Veřejné hlasování probíhalo prostřednictvím internetových stránek www.obchodnik-roku.cz a SMS zpráv od 2. října 2017 do 7. ledna 2018. Celkem hlasovalo 115 578 osob, z toho 98 554 lidí přes internet a 17 024 prostřednictvím SMS zpráv. Hlasující rozdělili mezi nejrůznější obchodníky 819 805 platných hlasů. Každý hlasující se mohl zodpovězením tipovací otázky zúčastnit soutěže o 50 000 Kč vložených na účet u MONETA Money Bank a platební kartu Mastercard s věrnostním programem bene+.

  1. Mastercard Millennials Obchodník roku 2017

Účelem kategorie Millennials Obchodník roku 2017 bylo vybrat takový řetězec, který je u této věkové kategorie

(20–30 let) oblíbený, a zároveň je zde velký rozdíl mezi vnímáním prodejny u mladých respondentů ve srovnání s ostatními. Do hodnocení vstupovali proto obchodníci, kteří se u kategorie Millennials umístili na 1.–3. místě v jednotlivých kategoriích.  Vítězem se pak stal obchodník, u kterého byl největší pozitivní rozdíl mezi hodnocením všemi respondenty a mileniály. Vítězem se stala společnost ZOOT.

  1. Zákaznický zážitek v době digitální

Princip výběru vítěze kategorie Mastercard Obchodník roku 2017 – Zákaznický zážitek v době digitální je tříkolový a je kombinací expertního názoru a volby profesionály z odvětví obchodu. V prvním kole proběhla individuální nominace kandidátů ze strany členů expertního týmu a na základě hlasování byly vybrány tři nominace s největším počtem hlasů. O vítězi kategorie rozhodli hlasováním účastníci konference Retail Summit 2018 a stala se jím společnost SpokojenyPes.cz (podrobnější informace o vítězi a nominovaným naleznete ve zvláštní tiskové zprávě).

  1. Nejlepší zaměstnavatel v obchodě

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR jako druhý největší zaměstnavatelský Svaz vyhlásil v rámci soutěže Mastercard Obchodník roku 2017 speciální kategorii „SOCR ČR – Nejlepší zaměstnavatel v obchodě“. Obchodníci se mohli do soutěže o ocenění zapojit vyplněním dotazníku sestaveného odborníky z oblasti HR, odborným garantem vyhodnocení této kategorie se stala nezávislá odborná společnost Hays. Do soutěže se zapojili zaměstnavatelé z oblasti obchodu food i non-food, nadnárodní řetězce i zástupci tradičního obchodu, osloveny byly jak členské firmy SOCR ČR, tak i jeho nečleni. Hodnotící kritéria byla nastavena spíše pro větší zaměstnavatele s více než 250 pracovníky, při celkovém hodnocení bylo přihlédnuto i ke stanovisku Odborového svazu pracovníků obchodu. Vítězem kategorie se stala společnost MAKRO Cash & Carry ČR.

Slavnostní vyhlášení výsledků

Slavnostní vyhlášení absolutního vítěze, vítězů všech oborových kategorií i zvláštních cen proběhlo 6. února 2018 v rámci galavečera konference Retail Summit 2018 v Clarion Congress Hotelu v Praze.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Společnost Philip Morris ČR představila v České republice novou generaci zařízení IQOS, předního světového výrobku s technologií nahřívání tabáku

Společnost Philip Morris ČR a.s., která je součástí skupiny Philip Morris International („PMI“), světového lídra inovací a vědy v oblasti tabákových výrobků bez kouře, v České republice oficiálně představila novou generaci zařízení IQOS. Nový IQOS 3 a IQOS 3 MULTI zohledňují ohlasy a zkušenosti spotřebitelů s …

Na prodejních místech Sazky lze nyní vyzvedávat balíky

Společnost Sazka spustila na více než 750 terminálech službu DPD Pickup. Každoroční dvouciferný růst on-line nákupů a rostoucí obliba přebírání zboží na výdejnách, jsou hlavní důvody, proč Sazka ve spolupráci s přepravcem DPD CZ zavedla možnost vyzvedávat si balíky přímo na vybraných prodejních místech.

Nejčtenější

Část domácností se řítí do finanční propasti

Hospodaření některých českých domácností je dlouhodobě jen těžko udržitelné. Ačkoli se majetková a finanční situace za poslední dvě dekády celkově zvedla, je tu i jeden hodně rizikový faktor: v porovnání s výší mezd …

Pronajala si chalupu. A s ní i nevraživého souseda

Pronajmout si chalupu na dovolenou je běžná věc. Člověk čeká, že když zaplatí deset patnáct tisíc za měsíc, a v sezóně na žádaném místě za týden třeba i dvojnásobek, tak vše bude v pohodě. Jenže v takové chaloupce …

Pálenka z garáže je svátost, ale ilegální

Česko doslova přetéká ovocem. Zahrádkáři se radují, že bude hodně pálenky. A někteří si ji dělají doma ve sklepě nebo v garáži. Bývá to svátost a chlouba, ale kromě potenciálních zdravotních rizik jde především o …
Rolovat nahoru